r0bbey

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vakantie frankrijk gebruik telefoon voor navigatie

hallo allemaal ik ga aanstaande zaterdag naar frankrijk met de auto nou wil ik mijn telefoon als tomtom gebruiken waar moet ik op letten?
Ik heb de bundel Alles-in-1 Op Reis Dagbundel zou ik mischien nog iets anders moeten activeren?
of is het beter om het helemaal niet te doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste r0bbey,

Wat je zou kunnen doen is afhankelijk van of je de Alles in 1 op Reis of Alles in 1 op Reis XL hebt de een uitzetten en vervolgens de andere aanzetten. Dan betaal je wel weer het bedrag van €2 of €4 euro maar zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan buiten de bundel internetten.

De Alles in 1 op Reis XL kost €4 euro maar heeft 100 MB aan internet. Voor meer informatie: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/alles-in-1-op-reis-xl.shtml

Met vriendelijke groet,
MrMister

Bekijk in context

7 Reacties 7
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo r0bbey,

Eerst maar eens de voorwaarden en bundels voor de Alles-in-1-op-reis-BloX doornemen.
Deze heb ik overgenomen van de Vodafone Support website. Het gedeelte dat gaat over bellen, sms-en en mobiel data-verbruik in het buitenland.
De Alles-in-1-op-reis-BloX bestaat uit:

Alles-in-1-op-reis-BloX

Ook in het buitenland lekker aan de slag met je smartphone? Met Alles-in-1 op Reis kun je 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 sms'jes sturen én 35 MB data gebruiken voor maar € 2 per dag in de 43 Voordeellanden.


Frankrijk is een Voordeelland. En dus kun je daar gebruik maken van je Alles-in-1-op-reis-BloX.

Echter: 35 MegaByte per etmaal is niet veel hoor. Per 24 uur is dat. Van 00:00 uur tot 00:00 uur de volgende dag.

Volgens mij kost navigeren best wel veel data, doordat plaatsbepaling voortdurend opnieuw berekend moet worden, aan de hand van jouw nieuwe lokatie, ten opzichte van tenminste vier satellieten.

Test het data-verbruik met Maps dus eerst in Nederland uit. En bepaal dan hoeveel data je per uur verbruikt met Maps en voortdurende plaatsbepaling. Nogmaals: 35 MegaByte per etmaal is relatief weinig anno 2015. En die heb je in een oogwenk verbruikt.

Succes!

Netwerker
r0bbey
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik had ergens gelezen dat het ongeveer 8 mb per 120 km is dus een rit van 1200 km zal dat dus 80mb zijn.
wat dan buiten me bundel zal zijn maar is er niet een manier om die buitenland bundel te verhogen?
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste r0bbey,

Wat je zou kunnen doen is afhankelijk van of je de Alles in 1 op Reis of Alles in 1 op Reis XL hebt de een uitzetten en vervolgens de andere aanzetten. Dan betaal je wel weer het bedrag van €2 of €4 euro maar zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan buiten de bundel internetten.

De Alles in 1 op Reis XL kost €4 euro maar heeft 100 MB aan internet. Voor meer informatie: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/alles-in-1-op-reis-xl.shtml

Met vriendelijke groet,
MrMister
r0bbey
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oke bedankt voor jullie snelle reacties ik weet nu wat ik ga doen ik huur een tomtom.

had het graag anders gedaan maar wie weet zal de buitenland bundel flink omhoog gaan in de nabije toekomst.
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
r0bbey schreef:
oke bedankt voor jullie snelle reacties ik weet nu wat ik ga doen ik huur een tomtom.

had het graag anders gedaan maar wie weet zal de buitenland bundel flink omhoog gaan in de nabije toekomst.
r0bbey

Het lijkt me verstandig dat ik een extra aspect naar voren breng.
Allereerst lees http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5567/~/zijn-tomtom-flitsers-legaal%3F eens door.
Verder is het zo dat je met een Windows Phone kaarten kunt opslaan. Die kun je eerst via Wi-Fi ophalen.
Waarna je ze offline met de gps functie van de telefoon kunt gebruiken, daar zit een wezenlijk verschil tot google maps.
Je kunt daarmee kaarten ophalen van verschillende continenten,in jouw voorbeeld Europa.
Misschien toch iets om te overdenken.
Verder lijkt het me ook goed om aan te merken dat bijvoorbeeld Garmin wereldmarktleider is qua navigatieapparatuur, kaarten werden geleverd door Navteq bij de huidige modellen is Nokia het bedrijf dat zich richt op de kaarten !
Zou je al mobiel data erbij gebruiken, wat dus niet perse moet, heb je met de offline kaarten geen realtime verkeersinformatie.

Voor wat betreft android zijn daar ook een aantal navigatie apps die offline werken. Denk bijvoorbeeld aan mapfactor en navmii om wat voorbeelden te geven.

Zoals Netwerker vaker schrijft wens ik je suuk 6.


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Friesian

Goede tip! Ik gebruik zelf altijd de "Stay.com" app voor als ik bijvoorbeeld een stad bezoek. Staat misschien los van bovenstaande vraag, maar soms heb ik lopend in de stad ook navigtatie nodig, voor als ik weer eens de weg kwijt ben. Haha 😛

Ik download dan ook altijd de kaarten als ik nog thuis ben (via Wi-Fi) zodat het me in het buitenland geen data kost.
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Maartje

Dat is ook een errug goeje tip hoor. Very happy.
Dat zijn dingen waar een mensch gelukkig van wordt op deze aardkloot.:p
Leuk zo'n forum! Verschillende mensen verschillende wensen.
juust ook geinstalleerd kende die nog niet.

Groetuh van Friesian..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic