Dag93

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

6371 HM Landgraaf. Geen service op 3G sinds 29 november

Sinds 29 november (misschien al eerder) kan ik niet bellen, smsen of gebruik maken van het internet op deze lokatie. Ik kan wel bellen en smsen als ik 3G uitschakel. Ik studeer in Nijmegen, als ik daar ben kan ik wel gewoon gebruik maken van het 3G netwerk net als andere plaatsen. Andere in mijn omgeving kunnen wel gewoon bellen en smsen, maar maken geen gebruik van 2G netwerk. Smsjes kunnen niet verzonden worden, ik krijg een foutmelding. Mijn telefoon geeft aan dat hij zoekt naar het netwerk.

Is er misschien een storing of werkzaamheden? Zo ja, wanneer worden ze verwacht opgelost te zijn?

Groet
6 Reacties 6
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Dat anderen geen problemen hebben via 3G (Vodafone 3G neem ik aan) duidt erop dat het probleem niet bij het netwerk ligt.

Goede kans dat dit wordt opgelost als je een netwerk reset doet op je iPhone ("Netwerkinstellingen herstellen"). Let wel op: hij vergeet dan ook alle informatie over wifi-netwerken, die moet je dan opnieuw instellen.

Laat even weten of het gelukt is!
Dag93
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuses, typfout. Anderen kunnen wel bellen maar maken geen gebruik van 3G netwerk(dit is mijn vader). De buurman die wel gebruik maakt van 3G(ook vodafone) heeft hier ook geen bereik en een vriendin die hoer laast kwam ook al niet (idem, maakt gebruik van vodafone 3G) Zodra ik het 3G netwerk uitschakel op mijn iPhone, kan ik wel bellen. Dus ligt het inderdaad niet aan het 2G netwerk, maar wel aan het 3G netwerk.
Dag93
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Plus het ligt echt puur en alleen aan de genoemde lokatie. Hierbuiten kan ik wél gebruik maken van het 3G netwerk. Bijvoorbeeld op de postcode 6412 en zoals al eerder genoemd in Nijmegen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ik heb het nog even nagekeken maar ik zie op die postcode in ieder geval geen problemen. Werkte het netwerk daar voorheen wel naar behoren?
Dag93
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Netwerk werkte voorheen wel naar behoren ja.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Wat kán helpen is een netwerkreset op je iPhone, dat helpt best vaak. Wel ben je dan al je wifi-wachtwoorden kwijt, dus hou daar rekening mee...

Mocht dat niet werken dan is de kans groot dat het aan Vodafone 3G ligt. Maar dan zouden ze wel eens een betere manier moeten verzinnen om storingen te detecteren (bijv. als netwerkverkeer op dag 2 90% lager is dan op dag 1 op een mast).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic