1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Reacties
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Chezsuus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Cecilia ik krijg helaas nog altijd de melding “oeps er is een serverfout opgetreden”

Boellie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Smartwatch ik kan mij ook nog altijd niet aanmelden🥲

Boellie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoop dat het morgen wel lukt fingers cros.

Evert Franken

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Inmiddels is het mij zojuist gelukt en kreeg ik geen melding meer van serverfout. Dus wellicht is bug al gefixt. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Ik heb Red abo. 

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Ja het is me nu ook  eindelijk gelukt!

ik kwam er eindelijk doorheen. Na het inloggen met mijn. Vodafone account was ook echt binnen twee minuten geregeld.

Dank voor je hulp @Cecilia

Movieminder

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Cecilia 

Ik heb een iPhone 13 pro Max iOS 17.1 en een Apple watch Ultra 2.

Abo is Red Together.

Ik krijg bij het activeren via inloggen in mijn vodafone het scherm te zien als in de bijlage.

IMG_0187.jpeg

Marco63

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

heb ik ook exact hetzelfde met mijn vodafone red abo

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

IMG_7513.png

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Cecilia Help? Goedemorgen. 

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Ruud001 he die heb ik ook 🙂

IMG_0004.png

Probeer jij toevallig ook je esim te activeren, maar dat dat niet lukt? 

IMG_0005.png

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Dat niet. Probeer Apple Watch te koppelen. E-sim werkt prima. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi allemaal, goedemorgen!

Even een positieve update op de vroege ochtend. Ik heb gisteren veel voorbeelden/meldingen via deze weg mogen ontvangen om door te zetten wat betreft de melding ‘Oeps, er is een serverfout opgetreden’. Met dank aan jullie meldingen is deze foutmelding opgelost. Vanaf vandaag mag deze foutmelding dan ook niet meer voorkomen. Via deze weg wil ik jullie dan ook heel erg bedanken voor de voorbeelden/meldingen die ik hier heb mogen ontvangen! 😊

Verder zag ik wat onduidelijkheid of Duosim i.c.m OneNumber wordt ondersteund. Dit wordt niet ondersteund en is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber). Afbeelding met tekst, schermopname, Lettertype, nummer

Automatisch gegenereerde beschrijving 

 

Ook zag ik een aantal meldingen waarbij wordt aangegeven dat het 06-nummer niet is gevonden. 
Afbeelding met tekst, schermopname, Website

Automatisch gegenereerde beschrijving

Indien je géén hoofdgebruiker/contractant bent of juiste rechten hebt binnen het klantnummer, dan kun je OneNumber niet zelfstandig bestellen (bijv. dochter bij vader op klantnummer óf een groepslid binnen Red Together).

 

Via de Watch App van de eindgebruiker (zonder rechten) kan de aanvraag gestart worden, maar dienen de My Vodafone account gegevens van de hoofdgebruiker/contractant gebruikt te worden om OneNumber te kunnen bestellen. 

Bij een aantal van jullie zag ik dat het om een Red Together abonnement ging. Zouden jullie het met deze informatie eens opnieuw willen proberen om aan te vragen? Lukt het niet, dan hoor ik het graag. Zet dan in je profiel onder ‘Persoonlijke Informatie’ het klantnummer en betreffende mobiele nummer waarvoor je het wilt aanvragen. Dan kunnen we daar verder op inzoomen.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Goedemorgen @Cecilia   Ik heb de gevraagde gegevens in mijn profiel gezet. Omdat het mij niet lukt. Ik ben wel bevoegd om het zo maar te zeggen. Het telefoonnummer wordt niet gevonden. Vreemd. Zou je daar eens naar kunnen kijken? Alvast bedankt. 

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Goedemorgen @Cecilia,

 

Ook ik ben zelf hoofdcontractant in ons red together abonnement maar ik krijg dezelfde melding als @Ruud001. De gevraagde gegevens heb ik toegevoegd aan mijn profiel. Bedankt! 

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Cecilia Hoe zet ik Duo Sim uit, of meld me hiervoor af? 

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Cecilia Ik ben de hoofdgebruiker en ik log ook in met mijn account waarmee ik alles beheer. Ondanks krijg ik nu deze melding.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

@vdK '' Hoe zet ik Duo Sim uit, of meld me hiervoor af? ''

Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

@Ruud001, @Nouk_ en @randyjoshua Bedankt voor het aanvullen van jullie profiel! Ik zie dat jullie inderdaad de ''hoofdgebruiker'' zijn. Ik heb jullie informatie dan ook intern doorgezet, zodat hier verder op ingezoomd kan worden. Wordt vervolgd! 

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

@Cecilia  Is er ook al iets te doen als je het bericht blijft houden dat "vf_nl ondersteunt de Apple Watch op dit moment niet"?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic