Nicked

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[HTC One S] homescreen probleem

Update: door

Sinds 1,5 week heb ik een One S, en ben er blij mee!
Alleen heb ik af en toe een irritante bug, als ik Whatsapp of sms zit.
Dan springt de telefoon uit dat programma, en springt van helicopter vieuw naar het homescherm, en dat een aantal keer.
De trilfuntie gaat dan ook af, net alsof je op de knop drukt.

Heb al een paar keer geprobeerd of het schoonmaken van het scherm of de knoppen helpt, maar dit is niet zo.

Hebben hier meerdere mensen last van in Nederland?

Ik heb wel op de engelse vodafone website meerdere meldingenn gevonden, dus ga vanmiddag maar naar de winkel.

Sinds 1,5 week heb ik een One S, en ben er blij mee!
Alleen heb ik af en toe een irritante bug, als ik Whatsapp of sms zit.
Dan springt de telefoon uit dat programma, en springt van helicopter vieuw naar het homescherm, en dat een aantal keer.
De trilfuntie gaat dan ook af, net alsof je op de knop drukt.

Heb al een paar keer geprobeerd of het schoonmaken van het scherm of de knoppen helpt, maar dit is niet zo.

Hebben hier meerdere mensen last van in Nederland?

Ik heb wel op de engelse vodafone website meerdere meldingenn gevonden, dus ga vanmiddag maar naar de winkel.

51 Reacties 51
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Jep, hetzelfde probleem hier met een Vodafone One S. Ga ook sowieso vanmiddag terug naar de winkel. Heb jij ook problemen met loslatende coating? Of heb je geen zwarte One S?
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
@beiden,

Hebben jullie deze problemen gekregen voor of na de update van ICS?
Misschien wel handig om te vermelden 😄
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
De One S heeft toch altijd ICS? Maar goed, ik heb het toestel alleen gebruikt met de laatste update van Vodafone zelf.
Nicked
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb wel een zwarte One S, maar nog geen loslatende coating gelukkig. 🙂
Dit probleem van de homescreen was al voor de update naar softwareversie 1.78.401.2, em draaide voor de update al op ICS (op dit moment versie 4.0.3)
Vanmiddag ga ik lanfs vodafone, maandag had ik geen tijd. 😛
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Nick,

Wat je aangeeft klopt wel, de coating is ook een bekend probleem, maar dit probleem is voor mij nieuw. Ik wacht je antwoord af wat de winkel heeft gezegd!
Nicked
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Patrick,
 
de jongen in winkel waar ik gister ben geweest was zeel behulpzaam, en vond het jammer voor mij dat ik na 8 dagen kwam. (Dan had hij het toestel zo kunnen omruilen).
 
Het toestel gaat nu naar HTC terug, dus duurt ongeveer 2 weken.
 
Het enige jammere is dat er een nieuwe simkaart is aangemaakt (de One S heeft mirco sim, en mijn disire gewoon formaat), maar die werkt nog steeds niet. Ik gok dat er iets fout gegaan is bij het aanmaken van de sim, maar kan vandaag niet langs de winkel.
Maar net is deze via de telefoon geactiveerd, dus ik ben weer online.
 
Hopelijk wordt het probleem door HTC onderkend
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey Nicked,
 
Zeer vervelende situatie!
Ik hoop dan ook dat het op een goede en nette manier wordt opgelost!
 
Laat je ons nog wel wat weten?
 
Groetjes,
Gert-Jan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb helaas hetzelfde probleem met dit toestel. Het maakt niet uit welke applicatie je gebruikt. Wat me wel opgevallen is, en dat klinkt misschien logisch, dat het probleem zich alleen voor doet als je het toestel in de hand hebt... Het lijkt wel of de home toets te warmte gevoelig is. Heb ook contact gehad met HTC. Volgens hen moet ik als eerste proberen het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Maar als ik dit hier zo lees, dan lost dit het probleem niet op. Ik wacht eerst maar eens af wat HTC zegt van het toestel van 'Nicked'...
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Fabrieksinstellingen gaan niets uithalen, ik heb het bijvoorbeeld ook in de Berichten applicatie die er standaard op staat. HTC heeft er volgens mij geen oplossing voor momenteel. Op een ander forum is iemand die het toestel al terug heeft, hierbij is het probleem niet verholpen. Mijn toestel is vandaag opgehaald voor het coatingprobleem, het homescreenprobleem en korte accuduur.
AndreM

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier hetzelfde probleem en lijkt vandaag helemaal extreem te zijn geworden.
Zo'n 3 dagen terug begon het probleem, ik heb meteen allerlei forums bezocht om te kijken of het een bekend probleem is.
Ik las hier en daar inderdaad iets over zwak signaal dat het dan zou gebeuren, dus ik heb het 1 en ander uitgezet, 's avonds thuis de farbriekinstellingen terug gezet en heb er zo'n 1,5 dag geen last van gehad.
Vanochtend begon het gedonder weer, nu telkens als ik iemand bel en probeer op te hangen dan flipt die telefoon de pan uit met dat switchen naar de homeknop, het vervelende is dat de telefoon op dat moment dan ook niet echt ophangt ondanks dat ik wel op de knop gedrukt had van gesprek beeindigen.
 
Waarschijnlijk is het een software probleem en is HTC er inmiddels van op de hoogte, als ik de forums mag geloven.
Zelf heb ik ook nog even een klacht gestuurd naar ze, verder nog niks op terug gehad.
 
Oja tevens las ik mensen die hun telefoon al meerdere malen in zeer korte tijd hadden ingeleverd voor oa deze issue dat het daarna niet opgelost was.
 
Het is dus even afwachten tot er echt concreet duidelijk is wat dit veroorzaakt.
 
Nog even voor de mensen die niet weten wat het probleem is, hier ene filmpje waarin precies gebeurd wat ik ook zie:
http://www.youtube.com/watch?v=mEKwMkuisqE
 
En een link naar de engelse vodafone forum met dezelfde discussie:
http://forum.vodafone.co.uk/t5/HTC-One-S/Home-screen-button-problem/td-p/1082393
 
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
AndreM,

Dankje voor de informatie en zelfs het filmpje wat je geplaatst hebt, deze informatie kunnen wij meer zien wat er aan de hand is. Als ik naar geheel probleem kijk, moet dit een software fout zijn en heb met HTC contact genomen, HTC NL was niet bekend over dit probleem maar ze hebben een escalatie gemaakt met de informatie van jullie alle die ik aan hen doorgegeven hebben.

Andre mijn persoonlijke dank naar jouw voor de vele informatie en HTC NL zal contact opnemen met HTC UK over dit probleem omdat Vodafone UK al langere tijd problemen heeft met dit.
AndreM

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Graag gedaan Patrick!
 
Moet zeggen dat mijn telefoon vandaag ineens wel heel vaak kuren vertoond.
Had inmiddels een reactie van HTC, maar een beetje een standaard riedeltje:
 
"De reden dat dit gebeurd bij zwak signaal is wellicht omdat het toestel in dat geval meer resources moet gebruiken om het signaal zo sterk mogelijk te houden. Dit is echter geen softwarewareprobleem. "
 
Met daar achteraan een verhaal over hun reparatie winkel en dat je mogelijk 2 weken op je mobiel kan wachten.
Gezien ik dit nu zoveel gelezen heb al ben ik geneigd nog even te wachten tot er meer informatie verschijnt.
 
Mochten anderen nog iets vinden post het dan ook even hier.
 
 
Nicked
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn telefoon zaterdag opgehaald, en tot vanmorgen was er geen probleem.
 
Nu wel weer, dus vamiddag weer terug naar de winkel.
(Toen ik op de bon las wat ze uitgevoerd hadden, een software instelling gewijzigd, zei ik al tegen de medewerker: tot volgende week)
 
 
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mijn toestel is vrijdag opgehaald door HTC voor 3 problemen. Ga er vanuit dat hij omgewisseld wordt vanwege het issue met de coating, maar dat is wat anders. Verwacht eigenlijk dat het home-toets probleem blijft bestaan voorloppig..
Nicked
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas kon ik gister de telefoon niet inleveren, want er moest een verzekeringsnummer aangevraagd worden. Maar doordat ik de sim al in mijn oude toestel had gedaan, kon de "verzekeringsagent" niet direct een nummer aanmaken, want dit kan alleen op het laatst gebruikte toestel met de sim. Daarom moest hij eerst contact met vodafone hebbben of het wel kon, maar deze zijn na 17uur niet bereikbaar/gesloten... Dus 45 minuten voor niets in de winkel gestaan.
 
Vandaag wel een reactie van HTC via de mail.
Ik moest alle software van derden verwijderen en de telefoon in veilige modus opstarten. Helaas heeft dit niet geholpen, het probleem blijft.
 
En bovenop dit alles zie ik dat er op 2 plekjes de coating loskomt, dus dat kan ik vanmiddag ook in de winkel aangeven. Dan zal hij toch naar HTC terug moeten denk ik.
 
I'll keep you posted
 
atacama

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact het zelfde effect/probleem als in het filmpje word weer gegeven met mijn HTC One S. Het lijkt inderdaad voor te komen als ik een zwakke/slechte data verbinding heb op dat moment. Het is in mijn leef omgeving niet heel vaak maar toch wel te vaak om het als 'normaal' te kunnen bestempelen.
 
Heel irritant en het kan aardig lang volhouden... Overigens heb ik geen One S via vodafone, als dat al iets uit zou maken.
 
Mocht Vodafone meer informatie willen hebben dan hoor ik het wel, ik wil graag helpen.
 
Overigens word dit onderwerp ook besproken op Tweakers.net en is daar een ticket nummer te vinden over dit probleem om naar te verwijzen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38356688#38356688
 
Hoop dat dit snel word opgelost!
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heb je het toestel via Vodafone? Heb je een Vodafone logo bij aan/uitzetten?
AndreM

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het heeft ook verder niks te maken volgens mij met de combinatie vodafone en htc one s, alleen is het toevallig op het vodafone forum van meerdere landen al besproken, so far ierland, engeland en nederland gezien en een duitser die reageerde op het engelse forum.
 
Zojuist na een dag of wat even geen last gehad te hebben, omdat ik verder niet belde terwijl het signaal zwak was, nu net even geprobeerd op mijn werk om naar mijn his te bellen en direct begint dat ding dat homescreen switchen te doen en met een beetje geluk maakt ie er ook weer een mooie automatische screenshot van, leuke feature ook, weet niet eens welke knop dat zou zijn normaal.
 
Opzich zou het niet verkeerd zijn om een statement te maken met een hele hoop mensen die het probleem hebben zodat HTC wel geforceerd wordt om hier mee naar buiten te komen.
Er zullen er echt wel meer zijn ook die verder niet op enige forum reageren die er ook last van hebben of al tig keer hun telefoon terug hebben gestuurd voor niks.
 
 
Nicked
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het toestel heb ik bij Vodafone ingeleverd ter reparatie, en aangezien de coating loslaat zou ik verwachten dat ze hem meteen doorsturen naar HTC.
Helaas ligt hij nu bij een interne reparatie afdeling (is te zien via inloggegevens van de reparatiebon)
Ik ben benieuwd hoe er nu wordt omgegaan met de coating "issue" , of dat hij over een paar dagen wordt doorgestuurd naar HTC.
 
Ik denk ook niet dat het probleem ligt aan vodafone vs HTC, aangezien de onderste 3 knoppen tijdelijk niet werken als de telefoon flipt.
Of installeerd Vodafone ook software op de telefoon?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic