shroud

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Amerikaans IP adres bij mobiel internet

Ik krijg tijdens het opvragen van mijn ip adres te zien dat ik een amerikaans IP adres heb.
Ik heb een mobiel abonnement van Vodafone Red essentials 1gb.
Kan ik gewoon een regulier nederlands IP adres ontvangen?
8 Reacties 8
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @shroud

Je zou gewoon een Nederlands IP adres moeten krijgen, of ben je in het buitenland? Werk je misschien via een DNS?
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@shroud

"Ik krijg tijdens het opvragen van mijn ip adres te zien dat ik een amerikaans IP adres heb."
Waar en hoe controleer heb je dit gecontroleerd?

"Ik heb een mobiel abonnement van Vodafone Red essentials 1gb.
Kan ik gewoon een regulier nederlands IP adres ontvangen?"
Een aantal mobiele browsers, biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van een z.g.n. caching service om te zorgen dat sites sneller laden. Opera heeft dit bijvoorbeeld het 'Off-road-stand' maar Google Chrome etc. kunnen uitgebreid worden met een extentie die dit mogelijk maakt.

Misschien zou je even kunnen uitleggen hoe je geconstateerd hebt dat je mobiele internet adres Amerikaans is want voorzover ik weet heeft Vodafone Nederland geen Amerikaanse IP-Adressen in hun bezit en kunnen ze deze ook nimmer uitgeven. Wellicht maak je dus gebruik van een proxy in de US.

@Arina
"Werk je misschien via een DNS?"
Via een proxy bedoel je ? 😉


Ik ben geen medewerker van Vodafone. Aan mijn reacties kunnen hierom geen rechten worden ontleend. Mijn reacties zijn ter informatie en om waar mogelijk andere klanten te helpen.Het doel van het Vodafone Forum is om elkaar waar mogelijk te helpen, en hopelijk heeft mijn reactie geholpen en/of heb je hier iets aan. Was mijn reactie behulpzaam/informatief, zou ik het waarderen als je dit middels een klik op het duimpje onder aan dit bericht kenbaar maakt. Is het probleem opgelost, of je vraag naar tevredenheid beantwoord?Dan kun je dit kenbaar maken met een klik op 'Probleem opgelost' onder aan mijn bericht.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Nee ik bedoelde echt via DNS, op een bedrijfsnetwerk ofzo. Dan heb je toch het IP adres van het bedrijf. Is wel vergelijkbaar met proxy.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Arina

een bedrijfsnetwerk is meestal VPN...
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
HA! ja je hebt gelijk. Waar zat ik met mijn hoofd. Die bedoelde ik idd via VPN 😄
Kets_One

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste shroud

Ik heb precies hetzelfde als jij.
Doordat ik een Amerikaans IP adres krijg toegewezen, wordt email die ik probeer te versturen geblokkeerd.
Heel vervelend allemaal. Ik ben er zeker van dat dit niet aan apps ligt.
Ik heb geen custom DNS of VPN ingesteld.

Kan Vodafone wellicht hier uitleg over geven?
- Is dit een meer voorkomend probleem?
- Hoe dit op te lossen?

shroud
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor de verlate reactie.
Ik heb deze verkregen via www.watismijnip.nl
Hier krijg ik het volgende ip adres uit: 66.249.93.198
Als ik dit IP adres vervolgens ga opzoeken kom ik uit op: (lijkt nu ineens geen amerikaans ip te zijn maar uit UK)
IP: 66.249.93.198
Hostname: google-proxy-66-249-93-198.google.com
Internet provider: google.com
IP-range provider: Niets gevonden
Computernaam: google-proxy-66-249-93-198
Abuse: abuse@google.com
Land: UNITED KINGDOM
Plaats: York Webserver: Niet aanwezig
FTP server: Niet aanwezig
SMTP server: Niet aanwezig
Gevonden info: Niets gevonden

Ik zit niet via een VPN of ook niet bewust via een proxy, maar zo te zien werk ik wel via een proxy. Ik heb de reguliere instellingen van Vodafone gebruikt.

GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Hoi,

Je maakt inderdaad gebruik van een Cache (proxy) zoals je kunt terugzien op http://www.ownlink.ga/proxy.png.

Je kunt (als je gebruik maakt van Google chrome) deze uitschakelen via Instellingen -> "Bandbreedtebeheer" -> "Gegevens verbruik beperken" uit te schakelen. Dit zorgt er n.l. voor dat je gebruik maakt van Google's proxy-server(s). Vanaf dat moment draai je weer via het gedeelde ip-adres van Vodafone en/of dat van je WiFi netwerk waarop je bent aangemeld.


Ik ben geen medewerker van Vodafone. Aan mijn reacties kunnen hierom geen rechten worden ontleend. Mijn reacties zijn ter informatie en om waar mogelijk andere klanten te helpen.Het doel van het Vodafone Forum is om elkaar waar mogelijk te helpen, en hopelijk heeft mijn reactie geholpen en/of heb je hier iets aan. Was mijn reactie behulpzaam/informatief, zou ik het waarderen als je dit middels een klik op het duimpje onder aan dit bericht kenbaar maakt. Is het probleem opgelost, of je vraag naar tevredenheid beantwoord?Dan kun je dit kenbaar maken met een klik op 'Probleem opgelost' onder aan mijn bericht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic