Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Moderators,

Wellicht een goed idee om na drie weken weer eens de levertijden van de diverse modellen en kleuren in berichtnummer 1 van dit lange topic weer eens te actualiseren.

Er zijn nog steeds veel vragen en klachten over de levertijden.

Prettige en veilige jaarwisseling toegewenst. En een veel betere communicatie in 2015.


Succes!

Netwerker
Alfa

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Update:

19/12 order geannuleerd wegens wanprestatie. Later op de dag na 11 dagen wachten een reactie op mijn klacht i.v.m. levering Iphone 6 128 GB. Geen enkele excuses vanuit Vodafone, nee slechts in de slachtoffer rol dat zij afhanelijk waren van Appel etc....blablablabla. GEEN reactie op mijn vraag dat zij eerlijk met voorraad status op website moeten aangeven. En zo nog een aantal regels die voor mij niets zeggen en niet ingaan op mijn klacht. Daarop heb ik nogmaals een klacht ingediend dat dit niet de manier is om klachten af te handelen!

Week later wordt ik opgebeld door Vodafone of alles goed gegaan is met de annulering en of dit naar tevredenheid is verlopen en of ik nog vragen/ opmerkingen had????? WAAAAT, de omgedraaide werled, kortom Vodafe begrijpt niet dan ook niets van klantenservice. Ik krijg dus de nodige aandacht nadat ik Vodafone voorgoed goodbye heb gezegd?? Dit moeten ze doen zodra ik mijn bestelling had gedaan!!! En mij aandacht geven als het allemaal wat langer duurt etc....

Ik wacht nu nog een reactie af op mijn tweede klacht waarin ik expliciet heb gevraagd naar een supervisor/ manager.

De Gouden tip voor de overige wachtenden:

Ik ben 22-12 naar KPN winkel gestapt voor een iphone 6 SG met abbo en de volgende dag netjes op afgesproken tijd geleverd! zo kan het dus ook gelukkig. Netjes afgeleverd inclusief kerstkoekjes, Dus voor de kerst mijn Iphone.


RobertSmit

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb Vodafone vandaag stopgezet.
Ivm nummerbehoud nog wel even wachten op het afsluiten van een nieuw abonnement.
Maar vanaf volgende week verlost van Vodafone.

Bedankt voor de medewerking Vodafone!
Elii

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste maartje
tot mijn grote spijt kom ik terug van vakantie en heb ik geen iphone 6+ op de mat liggen of een briefje dat hij geleverd is maar dat er niemand thuis is. nu gaat het om de Iphone 6 plus 64GB SG versie, er werd door jou(u) vermeld dat die gewoon op voorraad is/was. Het zou fijn zijn als ik hierop een reactie krijg met informatie over waanneer ik mijn Iphone kan ontvangen en waarom hij nog niet geleverd is.

met vriendelijke groet.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Het overgrote deel van de toestellen is inmiddels geleverd. Jammer om te lezen dat een enkeling van jullie nog in afwachting is. Helaas zijn er nog een aantal specifieke modellen (kleuren/geheugen) die beperkt op voorraad zijn. Ik heb zojuist een nieuwe update gevraagd. Zodra ik meer informatie heb zal ik dit met jullie delen.
RT

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Iphone 6:

30-10-2014 via de werkgever een iphone 6 128gb SG besteld met een zakelijk abonnement. Na het ontvangen van de opdrachtbevestiging 4 weken lang niets meer vernomen van Vodafone. Toen heb ik toch maar eens contact opgenomen met Vodafone om te informeren hoe de status van de bestelling is. Wat blijkt, er is iets fout gegaan en de bestelling blijkt te zijn verdwenen, ondanks dat ik toch een opdrachtbevestiging heb gekregen. ????????

27-11-2014 tandenknarsend een nieuwe bestelling gedaan en ook hiervan een opdrachtbevestiging ontvangen. Ik denk nu zijn ze wakker bij Vodafone want er wordt 9 december vanuit Vodafone contact opgenomen ivm het nummerbehoud welk ik wil overnemen vanuit t-mobile. Ik kan op de site van "my T-mobile" nu ook zien dat het nummerbehoud is aangevraagd en goedgekeurd is door T-mobile. De portatie datum is 05-01-2015. Echter vanaf verleden week zie ik geen portatie datum meer op de site van T-mobile, wel heb ik een bevestiging ontvangen van het opzeggen van het t-mobile abonnement. Het kan dus zomaar zijn dat ik a: plots geen telefoon meer heb of b: dat Vodafone de aanvraag voor het nummerbehoud heeft teruggetrokken. Hoe het ook zei, van Vodafone heb ik tot nu toe niets meer vernomen! Ook geen nieuwe simkaart ontvangen om de periode te overbruggen tot het leveren van de nieuwe iphone 6.
????????

Al met al ben ik nu dus al vanaf 30-10-2014 bezig met het bestellen van een nieuwe telefoon en hoor van andere forumleden dat dit bij kpn binnen 24 uur geregeld kan zijn. Dit is dan ook zéér fustrerend en indien dit geen zakelijk abonnement zou betreffen had ik allang de stekker eruit hebben getrokken en zijn overgestapt naar een andere provider. Helaas rest mij op dit moment niets anders dan maar geduld te hebben, maar het is toch van de zotte dat ik van vandaag op morgen plots prive danwel zakelijk niet meer bereikbaar zou kunnen zijn.
Morgen maar weer proberen om contact met Vodafone te krijgen om te kijken hoe de vork nu in de steel zit.????????
markdesign

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb vandaag mijn verlenging gedaan.
orderbevestiging gehad en aan de tel zei mevrouw dat het 5 a 10 werkdagen duurt voor de levering.

[edit]
ik wacht het gewoon af.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik heb inmiddels een nieuwe update ontvangen met de verwachtte levertijden en de 1e post van dit topic bijgewerkt. Daar vind je ook informatie met betrekking tot nummerbehoud en andere veel gestelde vragen. Indien er individuele problemen zijn met een order kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice.
RT

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Welkom markdesign, maar gezien mijn ervaringen tot nu toe vrees ik het ergste voor jou. Ik denk als je van die 5 à 10 werkdagen waar hun over spreken "weken" maakt dat je een veel realistischer beeld krijgt. Succes met wachten!!!
De lijst op pagina 1 moet je maar met een flinke korrel zout nemen want helaas ziet de werkelijkheid er toch anders uit!
Lees de laatste pagina's van dit forum maar eens, als het niet zo triest was zou je er bijna mee gaan lachen.
Maar wie weet krijgen we tegen de tijd van leveren wel gelijk de iPhone 7 toegestuurd.
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Ik heb op zaterdag 3 januari mijn abonnement verlengd met de Iphone 6 64gb Silver en net een bevestiging gekregen dat ie morgen bij mij aangeboden wordt. Kan niet wachten totdat ik hem in huis heb
RobertSmit

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan jullie allemaal 1 advies geven.
Stap op bij Vodafone, stap lijkt groter dan dat hij werkelijk is. Zit al vanaf 13 november te wachten en totaal geen terug koppeling gekregen van Vodafone.
En dus nog steeds geen telefoon, na verluid kan ik er nog wel op wachten ik stond op -78. Had dus nog wel even geduurd.

Er is 1 ding goed door Vodafone geregeld en dat ia de annulering.
Donderdag naar KPN en voor wel een iets hogere aanschafprijs een nieuw aansluiting bij een aanbieder die me graag wilt hebben.

Ik zeg overstappen en Vodafone links of het best achter je laten liggen!

Succes alle
RT

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RobertSmit, alweer een bevestiging dat de lijst van pagina 1 niet de werkelijkheid weergeeft want volgens de lijst zou jou toestel al geleverd zijn, hoezo dan nog op plaats -78? Het lijkt wel of we in een programma zitten met het rad van fortuin of zo. Ik geloof best dat er dames en heren bij vodafone werken die hun stinkende best doen, en proberen om van dit zooitje het beste te maken. Maar degene die hier direct verantwoordelijk voor zijn die zouden in mijn elftal niet meer meespelen, en ook niet meer op de reservebank zitten. Ik denk dat ik ze een stadion verbod zou geven. Maar het ligt altijd aan anderen niet, toeleveranciers, apple enz bla bla bla, terwijl vodafone een van de weinige zoniet de enige is met dergelijke leverproblemen.
Alfa

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is toch te triest voor woorden, dat de iPhone 6 128gb sg nog steeds niet te leveren is, terwijl website anders aangaf 26 nov (op voorraad). Na 1 maand eindelijk eens een update. Schandalig!

Idd is de annulering wel goed geregeld, je wordt zelfs opgebeld voor evaluatie en eventuele ondersteuning...

Doe jezelf een plezier. Bij KPN gaat het een stuk sneller!
Overigens wacht ik nog steeds op reactie van mijn tweede klacht.
Roez

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi!

Wat ik heel irritant vind is dat niemand iets kan zeggen over verwachte leverdate en bijvoorbeeld de hoeveelste klant je bent om je toestel te krijgen. Bovendien komt er nu een lijst waarin staat dat ik in principe mijn toestel zou moeten hebben gehad, maar nog niet helaas. Kan iemand iets hierover melden?
RT

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist nog even op de webshop van vodafone gekeken en hier staat de iphone 6 128gb space grey als DIRECT LEVERBAAR. Dit is toch niet te bevatten!!! Zo ga je toch niet met klanten om, dit is op zijn minst zeer misleidend!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik zal de weergave op de website morgen intern aankaarten. Dat loopt op dit moment niet gelijk. Overigens kan het ook zo zijn dat we eerder een nieuwe voorraad geleverd krijgen dan is aangegeven. Hier hebben we echter geen zekerheid over. Zodra dit het geval is zal ik dit uiteraard met jullie delen.
markdesign

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik hoop maar dat je ongelijk hebt.
Gister typhone gevraagd de verlenging stop te zetten.

Zij konden namelijk wel direct leveren en daar heb ik voor 1 euro meer per maand 6 gb data.Ik heb het gevoel dat de verkoopster van klantenservice mij als nieuwe klant behandelde.

Wat ook vreemd is; je nieuwe abonnement gaat in bij einddatum huidig contract. Ik had 3 gb data elke maand, nu is t omgezet naar 2. NU AL? Dit mag toch niet?
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Mijn IPhone 6 is net geleverd. Ik ben nu druk bezig om hem in te stellen en om dadelijk de simkaart te activeren
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
En nu maar weer genieten ervan, dan vergeet je een eventueel lange wachttijd snel.
markdesign

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wanneer krijg ik bericht dat mn iphone is verstuurd?

Week 2 is morgen namelijk voorbij (werkdagen)
Gezien een persoon hierboven wel binnen een week de iphone in huis heeft, vind ik dat ieder ander dit ook mag verwachten.

Graag antwoord of exacte informatie
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic