Menu Toggle

Welkom op de Vodafone Community

Netwerk

Bellen over WiFi en 4G [VoLTE - VoWiFi]

OPGELOST
Ga naar oplossing
Echte Ontdekker
Vanwege VoLTE wil je overstappen? Bij Tele2 kun je alleen met andere Tele2-klanten in HD bellen, bij Vodafone kun je zowel met Vodafone als met KPN-klanten in HD bellen. Dus volgens mij is het wachten het wel waard?
Meer weergeven
Super Specialist

Hi @knoxville,

 

Bij sommige Samsung Service Centers is het mogelijk om gemakkelijke en simpele reparaties uit te voeren.

 

Heb je toevallig al contact opgenomen met de klantenservice zodat er een case kan worden geopend om te onderzoeken hoe dit is gebeurd. En een eventuele oplossing.

Welkom op het Vodafone forum! #HereToHelp
Power To You! Vodafone

Pedro - Super Specialist
Meer weergeven
Ik denk mee

@SamsungExpert, welk service centrum kan dat dat? Dynafix is zover ik weet de enige in Zuid Limburg. Ik kan dadelijk stad en land afrijden voor een firmware te upgraden.


Hoe zit het inderdaad met Odin Software van Samsung?

 

Kun je niet zelf de juiste firmware erop zetten? Via Officiele website vind ik helaas niet de juiste firmware. @SamsungExpert kun jij nakijken wat de juiste CSC is voor de samsung SM-G920F S6?

 

Ja, @SamsungExpert er is een case geopend en Vodafone kan helaas niks voor me betekenen. Geen tegenmoetkoming geen korting. Enkel vervroegt verlengen, maar dat kan ik ook zonder dat ik een klacht heb. 

 

Voor andere die juiste info zoeken:

PHN: Nederland Unbranded
TNL: T-Mobile Nederland Branded
VDF: Vodafone Nederland Branded
DBT: Duits Unbranded
XEF: Frans Unbranded
BTU: UK Unbranded
ITV: Italie Unbranded
XEO: Polen Unbranded
NEE: Noord Europees Unbranded

 

Hopelijk kan Vodafone met wat inside information komen. Het kan er bij mij niet in dat jullie ook niet zeker weten of versie 7 wel VoLTE / VoWifi ondersteund net zoals jullie het niet wisten bij versie 6.

 

Ik weet 100% zeker dat Vodafone iemand bij de afdeling inkoop heeft werken wat rechstreeks contact heeft met Samsung verkoop. Deze kunnen dit soort dingen gegarandeerd beantwoorden! De vraag is enkel waarom dit niet word doorgecommuniceerd naar de onderste laag van de organisatie. 

Wil je je klanten goed informeren zul je toch wat verder moeten kijken dan je neus lang is. 

 

Meer weergeven
Ik denk mee

Een zogenaamde "root" is schijbaar niet nodig voor het veranderen van de CSC naar de juiste branded vodafone CSC. 

Als Vodafone nou de juiste Vodafone Branded firmware aanleverd deze website voor de o.a. de Samsung S6 kunnen we gewoon met de orginele Odin software de firmware veranderen.

 

Graag zie ik dit geregeld worden. 

Meer weergeven
Ik ben nieuw!

De juiste firmware staat er volgens mij gewoon op via de site. Het probleem is alleen dat je met Odin niet zomaar kan switchen van PHN naar VDF, hij geeft dan een error bij het inladen. Een echte oorzaak heb ik nog niet, maar blijkbaar is de partitie indeling anders of iets dergelijks. Ik weet alleen niet precies hoe ik dit kan verhelpen.

 

Mocht iemand weten hoe je over kunt van PHN naar VDF op een A3 2016, dan houd ik me aanbevolen.

Meer weergeven
Ik denk mee

Hopelijk is er bij Vodafone iemand kundig genoeg. Maar waarschijnlijk krijg je een standaard antwoord terug waarin ze zeggen dat ze niks vooor je kunnen betekeken

Meer weergeven
Ik ben nieuw!

Wat zijn nu de kostern er word verwezen naar het volgende:

"

Wat zijn de kosten voor WiFi en 4G bellen?

Je betaalt geen extra kosten voor WiFi en 4G bellen. Een gesprek wordt op dezelfde manier in rekening gebracht als bellen via 2G/3G. "

 

Nu heb ik proberen te zoeken wat de kosten zijn voor het bellen via 2G/3G maar kan daar niks over vinden. 

Kan iemand me nu vertellen wat ik kwijt ben als ik over ga schakelen naar 4G bellen? 

Niet dat ik dadelijk over schakel en dan ineens verrast word met een leuke rekening voor het bellen met wifi. 

 

Meer weergeven
Ik ben nieuw!
Gewoon hetzelfde als normaal.
Meer weergeven
Ik ben nieuw!

Hallo,

 

ik krijg Wifi bellen niet actief. Ik heb een Fritzbox 7360 en aldus mijn provider Trined hebben zij niets uitgezet. Ik snap onvoldoende hoe ik kan controleren of UDP 500 en 4500 wel of niet open staan.

 

Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank,

 

Gijs Bossers

Meer weergeven
Vodafone

@robert74 dit is afhankelijk van je abonnement. Heb je bijvoorbeeld 150 min in je abonnement zitten dan mag je 150 minuten bellen. Dit maakt verder niet uit of het op 2g 3g of 4g is. Heb je onbeperkt bellen hier in Nederland. Dan bel je onbeperkt op 2g 3g of 4g


Met vriendelijke groet
Steven
Meer weergeven
Vodafone

Hi @GBossers WiFi bellen kun je alleen actief zetten in je telefoon. Dit heeft verder niks te maken met je router etc.


Met vriendelijke groet
Steven
Meer weergeven
Ik ben nieuw!

Zou graag van de mogelijkheid gebruik willen maken. Heb een Oneplus 3, is geschikt voor VoLTE, kunnen jullie die toevoegen?

Joop

Meer weergeven
Ik ben nieuw!

Ik heb een moto g4 plus die nu dus nog niet op de ondersteunde toestel lijst staat.  In india weet ik dat ze daar wel bellen op dit toestel met VoLTE. 

 

Graag meld ik me aan als tester mocht dit toestel ook in aanmerking gaan komen. 

Meer weergeven
Ik ben nieuw!
Hallo Vodafone,

Ik heb zelf een Sony xperia Z5 gelijk na lancering daarvan besteld maar zie hem niet bij WIFI bellen staan wanneer komen ze ook voor deze toestelen beschikbaar?
4G bellen werk ook al niet op dit toestel(wat ze nog niet wisten in de tijd van de lancering) maar in sommige delen van het land heb ik geen bereik ook niet 3G en 2G beschikbaar dus zou WIFI bellen een goede uitkomst zijn.
Meer weergeven
Super Specialist

Hoi @stuka4,

 

Voorlopig staat de Sony Xperia Z5 niet op de lijst met toestellen die worden ondersteund. Er wordt geprobeerd om recentelijke uitgebrachte toestellen te ondersteunen hierin. Houd de pagina in de gaten mocht je toestel deze functie toch ontvangen!

 

@Leukhe, houd de pagina in de gaten voor een eventuele updaten van toestellen die worden ondersteund. Je kunt je ook abonneren op dit topic.

 

@vriesdejoop, houd de pagina in de gaten. Je kunt je ook abonneren op dit topic Smiley Vrolijk.

Welkom op het Vodafone forum! #HereToHelp
Power To You! Vodafone

Pedro - Super Specialist
Meer weergeven
Verwijderde Account
N/A

Wie kan mijn helpen om samsung S6  ( Model SM6920F ) in te stellen .Bellen over Wifi en 4G.

 

Meer weergeven
Ik ben nieuw!
@SamsungExpert

Hebben jullie toevallig een idee hoe ik de A3 2016 overzet van PHN naar VDF firmware zodat wifi en 4G bellen gebruikt kan worden?
Meer weergeven
Super Specialist

Hi @Arjan66,

 

Is het niet gelukt met de instructies op pagina 1 van het topic?

 

Samsung

1. Open de telefoonapplicatie (Het groene bel-knopje)

2. Ga naar instellingen

3. Selecteer Bel via WiFi aan

4. Vervolgens kies je bij Voorkeur WiFi of Voorkeur mobiele netwerk voor Voorkeur mobiele netwerk.

Welkom op het Vodafone forum! #HereToHelp
Power To You! Vodafone

Pedro - Super Specialist
Meer weergeven
Verwijderde Account
N/A

Helaas ik kan het nergens vinden.

Ik zal nog niet de juiste software hebben.

Meer weergeven
Super Specialist

Hi @Arjan66,

 

Beschik je in de CSC code over VF? Dit kun je controleren door in de telefoon applicatie het volgende in te toetsen, *#1234# en dan te bellen  En is je toestel ook up to date qua updates?

Als het toestel via Vodafone is gekocht dan zou het toestel branded moeten zijn.

Welkom op het Vodafone forum! #HereToHelp
Power To You! Vodafone

Pedro - Super Specialist
Meer weergeven