Jochem Drost

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Android Pie update Samsung Galaxy S9

Beste,

Is er een planning wanneer Vodafone de Pie update uitrolt voor de S9?
146 Reacties 146
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Glenn123 Waarschijnlijk heb je bij je vorige abonnement een toestel gehad via ons. Dit kan ee nbranded telefoon zijn geweest.
Viper1955

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook wel een unbranded toestel via Vodafone gehad, mijn S7 bijvoorbeeld. Daarom keek ik er van op dat de S9 branded was. Ik heb altijd toestellen via Vodafone gehad.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Er zijn van bepaalde merken zowel branded als unbranded toestellen. Bij het uitgeven van toestellen wordt er niet op gelet of een toestel branded of unbranded is.
Viper1955

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar dan maakt het toch niet uit of je er een originele firmware van Samsung op zet, er zit nog steeds een Vodafone SIM kaart in. Ik zit nog steeds bij Vodafone en de Vodafone app werkt ook gewoon..
redo2015

Stamgast
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Wat zijn nu de echte voordelen van een branded ten opzichte van unbranded. vroeger zag je nog logo`s er op .
bijvoorbeeld op het toestel of met opstarten . Dan had ik hem zeker terug gestuurd . Maar nu zie ik alleen bij de Samsung browser, Wat Vodafone favorieten staan ,die zijn direct gewist, En bij opstarten of ik Vodafone apps wou installeren niet dus .alleen de my Vodafone via google play. Dus wat doet Vodafone nog meer met de software . :thinking:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het heeft te maken met de apps zoals Vodafone Start, My Vodafone etc. Daarnaast heeft het ook te maken met bijvoorbeeld bellen over Wi-FI/4G etc. redo2015
redo2015

Stamgast
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Steven wrote:
Het heeft te maken met de apps zoals Vodafone Start, My Vodafone etc. Daarnaast heeft het ook te maken met bijvoorbeeld bellen over Wi-FI/4G etc. redo2015


Kijk de is wel interessant bellen over wifi ,ik heb namelijk een nog SignaalPlus ergens tussen andere niet gebruikte spullen liggen. (die je bewaard want je weet maar nooit, en nooit meer gaat gebruiken ) om dat het bereik (bij mij thuis binnen ) slecht is . maar met wifi bellen is dat wel opgelost . Vodafone start geen idee wat het .niet geaccepteerd met opstarten , de eerste keer :grin:.
Glenn123

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steven wrote:
Glenn123 Waarschijnlijk heb je bij je vorige abonnement een toestel gehad via ons. Dit kan ee nbranded telefoon zijn geweest.

Dit is mijn eerste abbonement bij vodafone heb het toestel gewoon losgekocht dus vind het raar dat ik een brandend telefoon heb zeer tevreden over vodafone alleen 1 minpuntje de updates duren gewoon wat langer
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Waar heb je dan het toestel gekocht Glenn123 ?
Glenn123

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Energieboy wrote:
Waar heb je dan het toestel gekocht Glenn123 ?

Telecombinatie
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
En met welke provider is dit geweest? Is het namelijk een andere provider geweest dan Vodafone, dan kun je geen branded vanuit ons hebben. Waarschijnlijk heb je dan een branded vanuit die provider Glenn123
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Grappig zeg, kende die hele site niet.
Waarschijnlijk verkopen die dan dus ook zulke toestellen omdat die goedkoper zijn voor de verkoop?
Het is maar idee hoor, wil niet zeggen dat het zo is. Misschien zou je eens aan hun kunnen vragen hoe dat nu zit.
Dennis1673

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Kunnen jullie mij dan vertellen wat het verschil is tussen een branded en een unbranded toestel?

Ik heb een los toestel gekocht (NIET via vodafone) en ik heb een SIM-Only abo bij Vodafone. Echter bij controle van mijn toestel blijkt dat het om een branded toestel gaat ............ Klopt volgens mij niet helemaal als ik een toestel los koop.
redo2015

Stamgast
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Dennis1673 wrote:
Beste Vodafone,

Kunnen jullie mij dan vertellen wat het verschil is tussen een branded en een unbranded toestel?

Ik heb een los toestel gekocht (NIET via vodafone) en ik heb een SIM-Only abo bij Vodafone. Echter bij controle van mijn toestel blijkt dat het om een branded toestel gaat ............ Klopt volgens mij niet helemaal als ik een toestel los koop.

Staat op de vorige pagina @Dennis1673
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dennis1673 wrote:
Beste Vodafone,

Kunnen jullie mij dan vertellen wat het verschil is tussen een branded en een unbranded toestel?

Ik heb een los toestel gekocht (NIET via vodafone) en ik heb een SIM-Only abo bij Vodafone. Echter bij controle van mijn toestel blijkt dat het om een branded toestel gaat ............ Klopt volgens mij niet helemaal als ik een toestel los koop.

Ligt eraan waar je hem koopt.
Als jij een toestel koopt die duidelijk ergens anders goedkoper is dan is het altijd goed om te vragen wat voor toestel het is
Richard 116

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb ondertussen PHN er al opgezet draait als een zonnetje en als je eventueel de Vodafone App wil gaan gebruiken download je die gewoon uit play store, waar zit de moeilijkheid hier in Vodafone.
Zelf Kenia en Iran hebben de update al uitgerold waarom duurt het bij Vodafone dan zo lang Vodafone is eigenlijk de laatste provider die hem uitrolt, ben verder een tevreden gebruiker alleen het update beleid van Vodafone loopt aardig achter op de rest.
redo2015

Stamgast
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Richard 116 wrote:
Heb ondertussen PHN er al opgezet draait als een zonnetje en als je eventueel de Vodafone App wil gaan gebruiken download je die gewoon uit play store, waar zit de moeilijkheid hier in Vodafone.
Zelf Kenia en Iran hebben de update al uitgerold waarom duurt het bij Vodafone dan zo lang Vodafone is eigenlijk de laatste provider die hem uitrolt, ben verder een tevreden gebruiker alleen het update beleid van Vodafone loopt aardig achter op de rest.


Dat is niet helemaal waar sinds vannacht heeft samsung hem wereldwijd uitgebracht.
Achteraf wacht ik toch liever zodat de eerste bugs eruit zijn?
Richard 116

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
redo2015 wrote:

Richard 116 wrote:
Heb ondertussen PHN er al opgezet draait als een zonnetje en als je eventueel de Vodafone App wil gaan gebruiken download je die gewoon uit play store, waar zit de moeilijkheid hier in Vodafone.
Zelf Kenia en Iran hebben de update al uitgerold waarom duurt het bij Vodafone dan zo lang Vodafone is eigenlijk de laatste provider die hem uitrolt, ben verder een tevreden gebruiker alleen het update beleid van Vodafone loopt aardig achter op de rest.
Dat is niet helemaal waar sinds vannacht heeft samsung hem wereldwijd uitgebracht.
Achteraf wacht ik toch liever zodat de eerste bugs eruit zijn?


Dan is het toch waar dan is Vodafone toch de laatste in de rij en tot op de dag van vandaag nog geen uitrol van Pie bij Vodafone. Bugs er uithalen! sinds de dag dat android al uit is heb je bugs helemaal vrij krijg je ze toch niet, als je geen bugs hebt hoef je ook niet telkens een update uit te brengen voor verbeteringen toch??????????.
redo2015

Stamgast
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Ala ik kijk wanneer Vodafone de updates uitbrengt., Is dat meestal rond de 23 zal nu ook wel zo wezen .
thelonious

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goed, ben weer een week verder sinds mn eerste reactie, en ik ben er nu wel klaar mee.
En ja dan komen eikels als Energieboy mij natuurlijk vertellen dat het mn eigen schuld is. Dat ik veel goedkoper uit was toen ik m'n telefoon voorbestelde bij Vodafone. Dat ik gewoon een hebberige lul ben. Zal ook nog wel zeggen dat híj nergens last van heeft. Dat hij het wel goed heeft geregeld dus niet snapt waar ik me dan druk om maak. En dan LIEGT onze vriend de moderator, die geen enkel contact met het update team gehad heeft omdat hij maar een achterlijke forum-moderator is en het update team zich belangrijk voelt, die liegt dan weer dat 'ze er nog steeds mee bezig zijn'. Joh, ze zijn nog niet eens begonnen. Die hebben gedacht, dat komt na de vakantie wel eens even. En wat 'dat' dan is. Een stap toevoegen in de eerste opstart procedure en jullie spyware apps toevoegen, man, man, man wat een werk. Ze zullen jullie programmeurs bij NASA wel missen. Sodemieter toch op met het gelul. Ik heb geen cent bespaard op mn telefoon, er wordt geen hol uitgevoerd en degenen die dit hele proces verdedigen zijn geen knip voor de neus waard.

Oja, en aangezien de autoriteit consument en markt al lang heeft vastgesteld dat het langdurig én tijdig updaten van toestellen deel uit maakt van de waarde en dat info daarover dus bij de aanschaf moet worden verstrekt, heb ik daar ook maar even een klacht ingediend mbt het moedwillig niet vermelden van deze excessieve wachttijd. Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen, is zo gebeurd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic