haiko

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste mensen, ik ben vorig jaar naar de Vodafone winkel gegaan met een kapot toestel en deze na advies van de medewerker vervangen door een nieuwe S10+ met abonnement door de medewerker. sindsdien netjes elke maand betaald , abbo, verzekering en toestel (€ 74.67). Nu dit paasweekend mijn telefoon laten vallen en verzekering gebeld en te horen gekregen dat deze verzekering niet bij dit toestel hoort maar bij het oude toestel dat ik heb laten vervangen. Dit hebben ze dus blijkbaar in de winkel vergeten aan te passen. Aangezien het bij mij wel op de factuur staat samen met het abbo en toestel mag ik als klant aannemen dat ik verzekerd ben. Medewerker kon mij verder niet helpen.

Hou hier een heel naar gevoel aan over, is voor mijn gevoel gewoon misleiding, ik heb een factuur voor abbo incl. verzekering en telefoon, dus mag er van uit gaan dat dit over hetzelfde gaat en dat het toestel op de factuur dus verzekerd is.

Heb een klacht via de mail gestuurd, maar blijkbaar krijgen ze er zo veel dat het 10 werkdagen kan duren voordat ik antwoord krijg, dus vandaar ook hier even van me afgeschreven.

Kan in ieder geval mijn telefoon niet zo lang missen dus moet hem op eigen kosten laten repareren, dus ze winnen altijd.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
haiko
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik krijg net een mail van Fatima Bourougaa
Expert Advisor Complaints dat ze de het gaan herstellen:

quote:

“Uit uw gegevens blijkt dat bij de verlenging van uw contract de verzekering niet juist is aangesloten. Ik begrijp dat dit verwarrend is en bovenal vervelend. Ik heb dan ook per direct en met terugwerkende kracht uw verzekering aangepast naar de juiste Garant verzekering. Ik heb tevens de nieuwe verzekeraar per mail op de hoogte gebracht van deze wijziging. U kunt over drie dagen een claimnummer aanvragen bij Assurant op nummer: 088 7120027.”

Dus ga er van uit dat het hiermee opgelost wordt,

3 dagen is beetje jammer, zal even op zoek moeten naar een vervangend toestel, maar ben blij dat het opgelost wordt.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11824Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @haiko 
Jeetje, dat is wel heel erg vervelend en natuurlijk stom van Vodafone dat ze dit niet hebben aangepast en/of je niet hebben laten weten dat je dit eventueel zelf zou moeten aanpassen. In de algemene voorwaarden heb ik deze info gevonden bij punt 4: Wij verzekeren alleen het mobiele toestel dat jouw eigendom is en dat op je polisblad wordt vermeld. Indien je verandert van mobiel toestel, is het alleen verzekerd indien het mobiele toestel nieuw is, gekocht is van Vodafone en indien Vodafone hiervan binnen 14 dagen na aankoop hiervan op de hoogte is gesteld. . Je kunt gratis contact opnemen met Vodafone op een van de volgende nummers: 1200 of 1201 met een Vodafone mobiele telefoon, 0800-0094 (gratis) vanaf een vaste lijn, of vanuit het buitenland op +316 54 500 100.

Ik zou terug gaan naar de winkel waar je deze hebt gekocht en daar moeten ze dan toch iets kunnen doen om het weer goed te krijgen. Daar is de informatie niet gegeven of er is iets mis gegaan tijdens het veranderen van je toestel.  Dus ik zou zelf terug gaan naar de winkel of het toch nog eens proberen via de nummers die Vodafone in hun voorwaarden schrijft.

Dat je nu 10 werkdagen moet wachten op antwoord is gewoon standaard en heeft natuurlijk niets te maken of Vodafone meer klachten binnen krijgt. Er kunnen ook meer vragen zijn in deze tijd en dan kan het ook lang duren. Maar standaard zetten ze 10 dagen omdat ze dan nog een speling hebben om het voor je uit te zoeken. Snap dat je er boos over bent maar ze doen echt altijd hun best om je zo snel mogelijk antwoord te geven.

Of ze altijd winnen, dat zou ik niet te hard zeggen en geef niet op! 
Mijn advies, winkel of wachten op een moderator van Vodafone, die komen hier ook langs en kunnen voor je in het systeem kijken wat er nu aan de hand is. Het is wat je natuurlijk zelf wil. Succes, sterkte en ik hoop dat ze het nog voor je recht zetten. Vodafone kan natuurlijk ook gewoon zien dat je oude toestel niet meer in gebruik is. Of wel? Want dan betaal je nog altijd een verzekering voor je oude toestel!! Als die nog in gebruik is, omdat je hem alsnog hebt laten maken, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar laat ik het niet al te ingewikkeld maken 

haiko
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Energieboy, 

 

Van 10 dagen snap ik wel, is gewoon frustratie, alleen de winkel is dicht vanwege Corona dus kan er niet heen.

Oude toestel  (S7) is al jaar niet meer in gebruik, was kapot dus daarom naar die winkel gegaan, en volgens verzekeraar is die dus inderdaad nog verzekerd bij weer de oude verzekeraar.

Dus hoop dat er hier iemand voorbij komt die kan helpen, en ga intussen op zoek naar reparateur aangezien ik denk dat dit kastje naar muur wordt (Vodafone - oude verzekeraar - nieuwe verzekeraar) en ik niet 2 weken kan/wil wachten omdat ik zakelijk een goede telefoon echt nodig heb,

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11824Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes

Wat je zegt, als die kapot was dan is het niet mogelijk om een kapot toestel te verzekeren. Op dit moment kan ik jammer genoeg niet zoveel doen, ben ook maar een klant van Vodafone. Er zijn vandaag wel nieuwe moderatoren bij Vodafone gekomen om mensen te helpen. Laten we hopen dat die je bericht snel zien en je kunnen helpen.

Heb nog even geduld en dan hoop ik dat ze je bericht snel zien.

haiko
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik krijg net een mail van Fatima Bourougaa
Expert Advisor Complaints dat ze de het gaan herstellen:

quote:

“Uit uw gegevens blijkt dat bij de verlenging van uw contract de verzekering niet juist is aangesloten. Ik begrijp dat dit verwarrend is en bovenal vervelend. Ik heb dan ook per direct en met terugwerkende kracht uw verzekering aangepast naar de juiste Garant verzekering. Ik heb tevens de nieuwe verzekeraar per mail op de hoogte gebracht van deze wijziging. U kunt over drie dagen een claimnummer aanvragen bij Assurant op nummer: 088 7120027.”

Dus ga er van uit dat het hiermee opgelost wordt,

3 dagen is beetje jammer, zal even op zoek moeten naar een vervangend toestel, maar ben blij dat het opgelost wordt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11824Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes

Nou, TOP toch!
Beter 3 dagen dan ook nog eens 10 dagen wachten, toch? 

Super geweldig dat Vodafone je zo snel heeft geholpen. 
Succes in ieder geval en hoop dat je toestel snel gerepareerd kan worden.

#BlijfThuis #BlijfGezond

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @haiko. Welkom hier!

Oef, logisch dat je dit van je af wilde schrijven. Ik kan me goed voorstellen dat je even niet geloofde wat je te horen kreeg. 
Ik ben erg blij te lezen dat het inmiddels opgepakt is en je verzekering gelukkig alsnog geregeld wordt. Het duurt even, maar dan heb je ook wat ^^. Mochten we hier nog iets voor je kunnen betekenen, nu of in de toekomst, dan weet je ons te vinden. 

 

Een mooie dag gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic