isabellerovers

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon gestolen buitenland lang verblijf en nieuwe simkaart

Beste,

 

Mijn telefoon is helaas gestolen en ik verblijf voor een half jaar in Spanje. Gelukkig d.m.v. verslag proces verbaal van de aangifte met een goede reisverzekering al een nieuwe telefoon kunnen aanschaffen. Nu heb ik een tijdelijk Spaans nummer maar natuurlijk wil ik graag zo snel mogelijk mijn eigen Vodafone abonnement weer kunnen gebruiken.
Telefonisch heb ik bij Vodafone een nieuwe simkaart kunnen bestellen die opgestuurd is naar mijn adres in Nederland. Nu is het alleen een kwestie van (met behulp van eventueel een familielid) activeren zodat ik vervolgens in Spanje de simkaart kan gebruiken.

Nu krijg ik als enige oplossing van de klantenservice dat ik naar Nederland moet vliegen om fysiek naar een winkel te gaan, omdat SMS-verificatie niet mogelijk is (aangezien mijn simkaart in de gestolen telefoon zit)?? Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere manier is om een simkaart te activeren. 

 

Ik snap dat er richtlijnen zijn vanwege fraude, oplichting etc. maar dit gaat me echt te ver. Ik ben al jaren klant bij Vodafone en zit daarnaast ook vast aan een contract, waardoor ik het abonnement niet kan opzeggen.

Ik hoop hiermee geholpen te kunnen worden.

4 Reacties 4
Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

Hoi en welkom,

 

mogelijk kan je hem via Sim | Support | Vodafone in de my vodafone app wel opnieuw bestellen? Let er wel even op dat je je playstore op nederlands zet, anders kom je niet bij de juiste app uit. 

isabellerovers
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Tjeerd,

 

Dankjewel voor je reactie. De simkaart is dus al wel besteld en in handen van een familielid in Nederland. Mijn probleem gaat nu alleen om het activeren van de simkaart wat dus niet via my Vodafone web/app versie gaat, omdat daar SMS verificatie bij komt kijken. Hiervoor geeft de klantenservice dus als enige alternatief naar Nederland vliegen en fysiek verifiëren met legitimatie in een winkel.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @isabellerovers 

Ik zie dat er inmiddels contact is geweest via een andere weg en je een kopie ID naar ons hebt opgestuurd + de laatste vier cijfers van het rijbewijs zijn gecontroleerd (omdat hier een eerdere bestelling mee is gedaan) en de nieuwe simkaart is hierdoor geactiveerd.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Wat de klantenservice je hier zegt klopt wel. Zelf ben ik ook helemaal niet blij met de SMS verificatie van Vodafone. Je zou deze eigenlijk uit moeten kunnen zetten of men zou met een andere oplossing moeten komen om het dan alsnog wel te kunnen activeren. Het familielid in Nederland moet deze nu activeren en dan naar je opsturen maar het activeren is nu het vervelendst. 

In het buitenland je simkaart verliezen is echt een drama. Vodafone zegt op hun SIMkaart pagina alleen nog het volgende, onder het kopje Toch hulp nodig? "Bel ons met een ander toestel, of via een vaste lijn op nummer: 0800-0094 (Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur & Za 08.00 - 18.00 uur)."

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic