Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Wachtende

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik lees al enige tijd mee. Ik heb mijn bestelling online geplaatst op vrijdag 19 september in de ochtend. Vodafone heeft niets laten weten over de telefoon maar mijn abonnement was dezelfde dag nog om gezet. Aangezien de levering van het toestel nog wel 3 weken kan duren, heb ik contact opgenomen met de klantenservice om te vragen of het ingaan van het nieuwe abonnement verzet kan worden naar het moment dat ik de telefoon ontvang. Dit was helaas niet aan te passen. Dit lijkt mij vreemd en ik ben dan ook erg boos geworden aan de telefoon.

Na overleg kwam de mevrouw terug aan de telefoon en bood me 6 maanden 50% korting aan op mijn abonnement als tegemoetkoming.

Mijn advies: bel de klantenservice en klaag flink over de gang van zaken en het gebrek aan informatie. Het lijkt mij dat iedereen een dergelijke korting moet kunnen krijgen. Ik was al klant maar heb nooit kosten buiten mijn bundel oid.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik weet niet of dat in mijn geval ook kan aangezien mijn abonnement 3 euro goedkoper is geworden... Waar ga je dan precies moeilijk over doen, dat je minder betaald? 😛

Vind dat verhaal van die johnbob trouwens wel echt het meest bizarre wat ik tot nu heb gelezen.

Ben benieuwd met wat voor info VF vandaag gaat komen. (Haha!) had gister een snuiter op de chat die een beetje geïrriteerd deed over het feit dat ik ze die dag voor de 4e keer lastig viel over meer informatie. Toen ik hem uitlegde dat ik elke keer een ander antwoord kreeg en dat de ene werknemer wat meer moeite doet dan de ander vond hij dat maar onzin en moest ik maar gewoon afwachten. Het gaat me inmiddels niet eens meer om de telefoon maar steeds meer om de manier hoe ik behandeld wordt
Chester

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Chester
Verlenging
Orderdatum en tijdstip : 24-09-2014 om 19:14
Bevestiging en datum: 24-09-2014 om 19:27
Medium: Internet
Type: iPhone 6 64 Gb zilver
Levering: 'Onze gehele voorraad is uitgeleverd. We moeten wachten tot Apple nieuwe toestellen stuurt :-('
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@DarkPino

Haha, inderdaad het toestel is inmiddels overal te koop. Elke keer als ik de Vodafone logo zie verschijnen op TV, internet e.d. kan ik er alleen maar om lachen. De meeste websites die ik bezoek bieden via Google AdWords reclame op hun site. Ik kom continu reclame van Vodafone: "Apple iPhone 6 i.c.m. met een Red abbonement" tegen. Blijkbaar wil Vodafone nog meer gedupeerden. Wat een prestige ...
rckv

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoe lastig kan het zijn om een toesten te verzenden die op voorraad is ....
yocko

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelden zoiets debiels meegemaakt. Ze waren vergeten mijn telefoon aan een order te koppelen, nadat ik die nacht om 12.15 besteld had. Een week lang gebeld, iedereen zei, nee, komt helemaal in orde. Enfin, toen liep het mis. Ik moest maar achteraan sluiten. Was des duivels. Klaagde. Men begreep het. Mocht mijn aboo opzeggen. dus gedaan. Kreeg volgende dag een mailtje om te bedanken voor mijn order en dat mijn telefoon geleverd zou worden binnnen twee werkdagen. Weer gebeld. Nee dat was een fout. Ik was contract vrij. Geen zorgen hoefde ik me te maken. En nu heb ik niets meer gehoord en staat mijn einde contract datum op 25 september 2015.

Ik moet bijna lachen. Waar halen ze het management vandaan daar in Limburg? Ik ben drie maanden bij ze, ze hebben nog geen een nota zonder fouten af kunnen leveren. Ze geven al drie maanden aan dat ze "problemen met de software hebben" en geen juiste "overige kosten" kunnen berekenen, "maar "als je klaagt krijg je het terug".

Dat is toch geen bedrijfsvoering?

Het is een Gods wonder dat de medewerkers van de chat zo aardig kunnen blijven als ze keer op keer dit soort fiasco's moeten uitleggen?

Ik ben inmiddels hopeloos en weet niet meer hoe ik van ze afkom. Ga misschien zo maar eens een Vodafone winkel proberen. Kijken of dat helpt.


iPhone6l0vers

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Annuleren lijkt me ook geen optie meer, duurt 5 werkdagen! Ivm het feit dat de backoffice het heel druk heeft, zie het al zo gebeuren dat ik dan de telefoon heb en dat dan het abonnement word beëindigd.
rckv

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is toch mogelijk om binnen 14 dagen je abonnement te ontbinden?
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
rckv schreef:
Het is toch mogelijk om binnen 14 dagen je abonnement te ontbinden?
Er is mij verteld dat je nu nog kan annuleren maar ook nog na levering van het toestel. Het toestel kan ook nog erg tegenvallen natuurlijk.



Overigens vind ik dit wel erg interessant:

Wachtende schreef:
Ik lees al enige tijd mee. Ik heb mijn bestelling online geplaatst op vrijdag 19 september in de ochtend. Vodafone heeft niets laten weten over de telefoon maar mijn abonnement was dezelfde dag nog om gezet. Aangezien de levering van het toestel nog wel 3 weken kan duren, heb ik contact opgenomen met de klantenservice om te vragen of het ingaan van het nieuwe abonnement verzet kan worden naar het moment dat ik de telefoon ontvang. Dit was helaas niet aan te passen. Dit lijkt mij vreemd en ik ben dan ook erg boos geworden aan de telefoon.

Na overleg kwam de mevrouw terug aan de telefoon en bood me 6 maanden 50% korting aan op mijn abonnement als tegemoetkoming.

Mijn advies: bel de klantenservice en klaag flink over de gang van zaken en het gebrek aan informatie. Het lijkt mij dat iedereen een dergelijke korting moet kunnen krijgen. Ik was al klant maar heb nooit kosten buiten mijn bundel oid.

Zijn er meer mensen die dit al voor elkaar gekregen hebben?
tommiebastomi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
very nice employessss and very smart! hahah until now I get NOTHINGGGGGGGGG

zelfde verhaal
iPhone6l0vers

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als ik mijn telefoon over 1a2weken ga ik ook echt die 100 euro niet meer betalen, kreeg ik 2 jaar geleden ook wel voor elkaar
tommiebastomi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja tochhhhh haha dit is voor laste verlenging van vodafone,,, wil andere profider next year!!!!
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Zie: 25 oktober 2011, de richtlijn 2011/83 van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie, omtrent consumentenrechten.


Vanaf 13 juni 2014 kunnen consumenten o.g.v. Europese regels voor consumentenrecht zich beroepen op de bedenktijd. Deze verandering heeft ervoor gezorgd dat de consument meer wordt beschermd. Men kan na 14 kalenderdagen de overeenkomst ontbinden. Gelet erop dat de bedenktijd begint nadat je het product hebt ontvangen! Stel dat je al een sim-kaart hebt ontvangen, dan heb je nog niet alle producten ontvangen! Dus kun je na ontvangst van je toestel ook nog ontbinden.

De informatie op Vodafone.nl omtrent de bedenktijd van 14 dagen is erg schaars. Tegenwoordig moeten verkopers deze regels op de website vermelden. Indien dit niet gebeurt, dan wordt de bedenktijd verlengt naar 12 maanden.

PS: daarnaast kun je ook praktisch je bestelling weigeren. dit kost je energie en meer administratieve kosten voor Vodafone.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo allemaal,

Ik kan me goed voorstellen dat al deze vragen er zijn en dat iedereen met smart wacht op zijn of haar nieuwe iPhone. Op pagina 1 van dit topic zetten wij de nieuwste informatie die bij ons bekend is. We kunnen in dit topic helaas niet ingaan op individuele vragen omdat wij via het forum geen toegang hebben tot jullie persoonlijke gegevens. Daarom zien jullie ook niet altijd inhoudelijke reacties van ons voorbij komen op berichten.

Ik zie wel nog vaak berichten voorbij komen van mensen die aangeven dat ze al meer dan 5 dagen op hun bestelling wachten. Ik wil daarom wel benadrukken dat de levering van de iPhone 6 (Plus) gestart is op 26 september. Voor die tijd was het dus niet mogelijk om al iPhone's te leveren.
Houd er ook rekening mee dat het bijvoorbeeld bij nummerbehoud aanvragen langer kan duren. Aangezien de levering pas kan starten op het moment dat nummerbehoud is goedgekeurd door je oude provider komt deze tijd bovenop de levertijd.
esab

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wanneer ik nu mijn bestelling annuleer, annuleer ik daarmee alleen het toestel of ook het nieuwe abo wat direct is ingegaan? Gaat mijn oude abo, die nog 4 maanden zou duren, dan weer verder?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Cagdas

De 14 dagen bedenktijd staat inderdaad op onze site vermeld. Zie ook de volgende link: Je online bestelling volgen

Onderaan:

Niet tevreden?


Ben je niet tevreden over wat je hebt ontvangen? Je hebt 14 dagen bedenktijd.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
esab schreef:
Wanneer ik nu mijn bestelling annuleer, annuleer ik daarmee alleen het toestel of ook het nieuwe abo wat direct is ingegaan? Gaat mijn oude abo, die nog 4 maanden zou duren, dan weer verder?
Ik heb precies naar dit voorbeeld geïnformeerd bij de klantenservice. Er werd mij verteld dat je dan het beste kan wachten tot je het toestel wel hebt (anders zet je iets stop en loopt die levering misschien door en krijg je dat gezeur weer) en dan het toestel terugsturen en daarmee de koop/verlening ongedaan maken. Het zal veel tijd kosten want het zouden veel administratieve handelingen zijn, maar je oude abonnement zou dan inderdaad weer teruggezet worden en aflopen op de voor dat abonnement geldende einddatum.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
"Houd er ook rekening mee dat het bijvoorbeeld bij nummerbehoud aanvragen langer kan duren. Aangezien de levering pas kan starten op het moment dat nummerbehoud is goedgekeurd door je oude provider komt deze tijd bovenop de levertijd."

Waarom kan een levering pas starten als een nummerbehoud is goedgekeurd? Als je de telefoon + simkaart al opstuurt op de 26ste en ook direct de procedure van het nummerbehoud in werking zet, gebruik je de tijd efficienter. Dit zou mijn antwoord wezen als ik er van uitging dat boven staand antwoord waar was....

Alleen helaas ga ik dat niet. Vodafone laat bij de levering van hun telefoons keer op keer zien dat ze logistiek niet in control zijn, en gebruiken vervolgens allemaal smoesjes om dit goed te praten... als je keer op keer nat gaat op dit logistieke onderdeel, geef dan gewoon aan bij de verkoop van een nieuw product:

"Beste Klant, Let op, ondanks dat andere providers je wel de telefoon kunnen verstrekken op release date, kunnen wij dan niet. Als u dus de telefoon direct in huis wil hebben, ga dan aub naar de winkel of een andere provider."

En als je zo iets niet wilt zeggen, zorg dan gewoon dat je logistiek op orde komt
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Gistermiddag contact gehad met status order afdeling. Mijn toestel was gekoppeld aan mijn bestelling en zou vandaag naar PostNL gaan. Vandaag bellen voor t&t.
Zojuist gebeld en nu zeggen ze dat er bij iedereen een toestel aan gekoppeld is en dat ze moeten wachten op levering van Apple.
Afgelopen week alleen maar te horen gekregen dat er nog geen geen toestel aan gekoppeld is en dat moet eerst.
En nu dit.
Wat is het nou?
@Serkan graag antwoord
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
@Maartje, volgens mij gaan jullie op geen enkele vraag in die hier op het forum gesteld wordt. Persoonlijk of niet persoonlijk. Krijg nog te horen dat ik geholpen wordt via het forum. Volgens mij was voor jou het laatste bericht van een mod op pagina 37 ofzo?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic