ncm1980

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OEM unlocking / aanpassen bootloader Galaxy S6

Hallo,

Ik probeer een custom ROM te installeren op mijn Galaxy S6. Hiervoor moet de telefoon geroot worden.

Op verschillende tutorials lees ik dat in de ontwikkelaars opties "OEM unlocking" het mogelijk maakt de bootloader aan te passen. Deze optie "OEM unlocking" staat echter niet op mijn Galaxy S6.

Blokkeert Vodafone het aanpassen van de bootloader op toestellen die bij hen zijn aangeschaft?




8 Reacties 8
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
ncm1980

Ik durf het je eerlijk gezegd niet met zekerheid te zeggen. Heb je een branded toestel? Ik lees ook dat de optie alleen in Android 5.0 zit. Ik wil het graag voor je uitzoeken, dus ik hoor het graag.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
is volgens mij helemaal niet nodig die OEM unlock. Misschien als het niet lukt heractiveringsvergrendeling uitschakelen (zoekmenu gebruiken als je niet weet waar je dat kan vinden) Overigens je raakt dan wel voorgoed de mogelijkheid kwijt om samsung pay te kunnen gebruiken
ncm1980
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maartje, Er is software van Vodafone voorgeinstalleerd op de S6. Er is geen logo op het toestel geprint oid. Is het dan een Vodafone branded toestel?

Ondersteunt Vodafone het rooten van telefoons, of is Vodafone er op tegen?


ncm1980
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie. Ping Pong en Kingroot geven beiden aan dit toestel niet (nog) niet te ondersteunen. Mijn veronderstelling was dat dit door ontbreken OEM unlocking komt.

Welke software gebruik jij om te rooten?

Het gaat om een S6 met baseband G920FXXU2POGP
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
ncm1980

Je moet altijd een beetje oppassen met rooten. Het is niet zo dat wij zeggen dat je het absoluut niet mag doen, maar je moet er wel rekening mee houden dat je garantie erdoor kán vervallen. Stel je root het toestel, en je toestel gaat erna defect, dan zal de reparateur altijd kijken wat het defect heeft veroorzaakt. Als het defect een direct gevolg is van aanpassingen aan de software dan zal je garantie wel vervallen. Een branded toestel herken je trouwens aan de CSC code. Deze kun je opvragen door *#1234# in te toetsen. Als er in die code VF staat dan is het een Vodafone versie.
ncm1980
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DE CSC is G920FVFG2BOG2, dus ja het is een Vodafone branded toestel.

Wat betekent dit voor de (on)mogelijkheden om te kunnen rooten?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
ncm1980

We blokkeren het niet, maar we kunnen je ook niet vertellen hoe je het moet doen. Die kennis heb ik niet aangezien we daarop ook geen ondersteuning bieden. Misschien hebben andere forumgebruikers wat dat betreft meer tips voor je.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic