Menu Toggle

Welkom op de Vodafone Community

Aankondigingen
Welkom op het vernieuwde Vodafone Forum!
Close announcement

Prepaid

My Vodafone voor prepaid - Een korte handleiding

Moderator

My Vodafone biedt steeds meer mogelijkheden. Je kunt er alles inzien met betrekking tot je tegoed en steeds meer zaken kun je hier zelf regelen. Maar wat kun je er nou precies mee en waar vind je dit? 

 

Via onze website kun je inloggen op My Vodafone. Bij prepaid is het ook mogelijk om in te loggen via de My Vodafone App. Wat je precies kunt inzien en aan kunt passen via de website kun je hieronder lezen. 

 

 

My Vodafone via de app

 

Gebruik je liever de My Vodafone App? Sinds 3 februari 2016 kun je na het installeren van de laatste update (Versie 4.11.0) weer volledig gebruik maken van de My Vodafone App. Wordt je na de update toch nog doorverwezen naar de website? Verwijder dan het ingestelde account uit de My Vodafone App en voeg deze opnieuw toe. Je kunt eventueel ook de My Vodafone App verwijderen en opnieuw installeren. In de My Vodafone App kun je de volgende opties vinden:

 

Buitenland

Hier kun je de datalimiet voor het buitenland instellen en inzien of er een BloX of bundel voor het buitenland aan staat.

 

Tegoed

Hier kun je je huidige tegoed bekijken. Ook het tegoed van de Internet dagbundel kun je hier inzien. Maak je gebruik van een YOU bundel dan kun je ook de status van je bundel bekijken. Daarnaast kun je nog de geldigheid van je beltegoed inzien.

  

Mijn profiel

Instellingen

Via deze optie kun je de instellingen van de app wijzigen. Zo kun je je My Vodafone wachtwoord wijzigen, de notificaties instellen, het privacy statement lezen. Je kunt hier ook het versienummer van de My Vodafone App zien en meteen controleren of je al de laatste versie van de app hebt. Je kunt hier ook de ingestelde naam wijzigen, dit is de naam die je in het hoofdscherm ziet staan. Ook kun je hier een andere foto instellen.

 

Uitloggen

Deze optie Uitloggen gebruik je als je niet meer wilt dat de app automatisch inlogt. Bijvoorbeeld als de telefoon ook wordt gebruikt door andere personen.

 

BloX en bundels

Hier wordt aangegeven welke bundels, BloX en extra's er momenteel aan staan. Je kunt hier ook een extra BloX aan- of uitzetten. 

 

Dekkingskaart

Hier vind je onze dekkingskaart waarop je na kunt kijken hoe de dekking op een bepaalde locatie is en of er storingen of werkzaamheden zijn. Er is ook een aparte kaart beschikbaar over de 4G+ uitrol. Ook kun je via 'Storingen' locaties voglen. Zo houden we je op de hoogte over storingen, werkzaamheden en updates aan het netwerk.

 

24/7 support

Deze optie zie je in elk scherm rechtsboven in beeld. Hier kun je een chat starten met de klantenservice, een Vodafone winkel zoeken of ons forum bezoeken. Je kunt ons zelfs bellen of een tweet sturen via deze weg Smiley Vrolijk

 

Extra nummer toevoegen aan jouw account in de app

Wil je een extra mobiel nummer toevoegen aan jouw account in de My Vodafone app? Voeg het nummer dan eerst toe via My Vodafone op de website.

Nadat je het nummer hebt toegevoegd in My Vodafone moet je jouw bestaande account in de app verwijderen en opnieuw toevoegen. Hierna kun je het extra toegevoegde nummer ook in de app zien.

 

My Vodafone via de website

 

Overzicht

Op deze pagina kun je direct je huidige tegoed bekijken. Mocht je tot de ontdekking komen dat dit aan de lage kant is, kun je dit ook direct opwaarderen. 

 

Prepaid

Tegoed

Hier kun je je huidige tegoed bekijken. Maak je gebruik van een YOU bundel dan kun je ook de status van je bundel bekijken. 

 

Opwaarderen

Hier kun je kiezen om direct op te waarderen. Via het dropdownmenu kun je de keuze van de opwaardering maken (eenmalig opwaarderen, tegoed cadeau doen, enz.). Tevens kun je hier de instellingen aanpassen voor het spoedtegoed

 

Mijn Prepaid

Hier staat welk prepaid-tarief je gebruikt en of je gebruik maakt van BloX of Extra's. Beide kun je hier ook aanpassen. 

 

Mijn toestel & simkaart

Hier vind je je mobiele nummer, simkaartnummer en de pukcode.

 

Profiel

My Vodafone account

Wijzig het e-mailadres waarmee je inlogt, je wachtwoord of je beveiligingsvraag. Of voeg een nieuw abonnement toe aan je account.

 

Jouw gegevens

Ben je verhuisd of wijzigt je e-mailadres, dan kun je hier je persoonlijke gegevens aanpassen. 

 

Prepaid instellingen

Acties of aanbiedingen ontvangen? Of wil je de datalimiet of je voicemail wijzigen? Dan kun je dit hier aangeven.

 

Betaalgegevens

Bekijk welke betaalrekening en/of creditcard je gebruikt om je tegoed op te waarderen. Je kunt ze ook zelf toevoegen, wijzigen of verwijderen.

 

Vragen & Verzoeken

Mijn vragen & verzoeken

Hier vind je bijvoorbeeld cases die door onze klantenservice voor je aangemaakt heeft omdat je een vraag, klacht of probleem hebt. Via dit tabblad kun je de voortgang zelf in de gaten houden.

 

Mijn bestellingen

Als je een bestelling hebt gedaan kun je dit hier terugvinden. 

 

Vodafone Forum

Deel je ervaringen of informatie over Vodafone diensten, producten en toestellen met andere bezoekers.

 

Contact opnemen

Wil je contact opnemen met onze Klantenservice dan kan dat via chat, telefoon, Twitter, Facebook of bezoek een winkel.

 

Stuur ons een e-mail

Wil je een vraag stellen via e-mail, dan kun je dat hier doen. We doen ons best om je vraag binnen 10 werkdagen in behandeling te nemen.

 

Ongewenste telefoontjes en sms'jes

Word je regelmatig lastig gevallen op je Vodafone nummer? Krijg je sms'jes van een sms-dienst die je niet wil krijgen? Meld het en wij stellen een onderzoek in.

Groet - Kind regards,
Kyra

Moderator