Menu Toggle

Welkom op de Vodafone Community

Aankondigingen
Welkom op het vernieuwde Vodafone Forum!
Close announcement

Prepaid

Opwaarderen en tegoed - Alles wat je altijd al hebt willen weten

Moderator

Leuk, zo'n Prepaid nummer. Maar om hiermee aan de slag te kunnen, moet je wel tegoed op je simkaart hebben. De meest gestelde vragen over opwaarderingen en je tegoed hebben we even voor je op een rijtje gezet. 

Opwaarderen, hoe werkt dat?

Om gebruik te maken van je Prepaid simkaart heb je tegoed nodig. Bij aanschaf van je Prepaid krijg je standaard een registratiebonus van € 5,00. Deze bonus wordt geactiveerd als je je nummer binnen 2 maanden registreert in My Vodafone en na je eerste opwaardering. De registratiebonus heeft een geldigheid van 6 maanden.

Je kunt je tegoed opwaarderen op verschillende manieren. Kijk hier voor alle opties. Zo kun je zelf bepalen welke manier voor jou het handigst is! Als je zelf een opwaardering hebt gedaan, blijft dit tegoed 12 maanden geldig.

Hoe maak ik gebruik van spoedtegoed?

Te weinig tegoed maar toch dat ene belangrijke telefoontje plegen? Dat kan met Spoedtegoed. Je kunt je hiervoor aanmelden via My Vodafone of je krijgt een bericht te horen als je wilt bellen maar te weinig tegoed hebt.

Ik heb opgewaardeerd, maar mijn tegoed is nog niet bijgeschreven

Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat het tegoed is bijgeschreven. Meestal gaat de verwerking van de opwaardering sneller, maar het kan even duren. Is het tegoed er na 24 uur nog niet, en is de betaling wel verwerkt/afgeschreven? Neem dan even contact op met de klantenservice.

Ik wil weten hoeveel tegoed ik nog heb, hoe kijk ik dit na?

Dit kun je opvragen via My Vodafone of door het sturen van een sms: 'status' naar 4000. Of bel *101#, dan ontvang je een sms met je tegoed en de geldigheid.

Ik wil weten waaraan ik mijn tegoed verbruikt heb, waar kan ik dit inzien?

Als Prepaid klant heb je geen inzicht in je verbruik. Er wordt immers ook geen rekening opgemaakt. Heb je liever wel inzicht in je verbruik, overweeg dan de overstap naar een abonnement. Mocht je het idee hebben dat er iets niet klopt aan je verbruik, dan kijkt de klantenservice dit uiteraard graag voor je na.

Hoe lang is mijn tegoed geldig?

• Als er al tegoed op je simkaart staat bij aanschaf, bijvoorbeeld door een aanbieding bij aanschaf van je simkaart, is dit 3 maanden geldig
  • De registratiebonus van €5,00 is 6 maanden geldig. Je dient echter wel binnen 3 maanden een eerste opwaardering te doen om te voorkomen dat het gehele nummer wordt afgesloten. 
  • Een opwaardering die je zelf doet, is 12 maanden geldig.
  • Andere opwaarderingen (crediteringen, promotionele acties) verlengen de geldigheid niet, tenzij anders aangegeven

Help, ik krijg de melding dat mijn simkaart ongeldig is! 

Krijg je de melding dat je simkaart niet meer werkt of ongeldig is, dan kan dit een aantal redenen hebben:

• Je hebt de simkaart nog nooit gebruikt, dus ook niet geactiveerd. Na 36 maanden zal de simkaart onbruikbaar zijn. Je activeert je simkaart door voor de eerste keer te bellen, dit kan bijvoorbeeld naar het gratis nummer van de klantenservice.
  • Je hebt na de aanschaf niet binnen 3 maanden opgewaardeerd, of na een eigen opwaardering niet binnen 12 maanden. Het tegoed wordt bevroren. Je kunt dan nog wel gebeld worden (60 dagen) maar je kunt zelf alleen nog bellen met onze klantenservice. Een week voordat je tegoed bevroren wordt krijg je van ons een bericht om op te waarderen, zodat je dit kunt voorkomen. 
  • Waardeer je na het bevriezen niet op binnen 30 dagen, dan zal je nummer geheel komen te vervallen. We kunnen het nummer dan helaas niet meer heraansluiten.

Ik heb niet op tijd opgewaardeerd en mijn nummer is vervallen. Hoe kan ik nu toch Prepaid klant blijven?

Als je nummer al volledig afgesloten is, kunnen we het helaas niet meer heraansluiten. Het behouden van je oude Prepaid nummer is in dat geval dus niet meer mogelijk. Via deze pagina kun je eventueel gratis een nieuwe simkaart bestellen. Je krijgt dan een nieuwe Prepaid simkaart, met een nieuw 06-nummer. Je kunt maximaal 1 gratis simkaart per adres bestellen. Heb je al eens eerder zo’n simkaart besteld, neem dan contact op met de klantenservice of loop een Vodafone winkel binnen voor een nieuwe simkaart.

Ik wil met nummerbehoud overstappen van Vodafone Prepaid naar een Vodafone abonnement. Wat gebeurt er met het tegoed dat nog op mijn Prepaid simkaart staat?

Heb je meer dan € 5,00 beltegoed over op het moment dat je nummer overgezet wordt, dan ontvang je dit bedrag op een van de eerste 3 rekeningen.

Stap je over van Vodafone Prepaid naar een andere provider? Dan komt je tegoed op de dag van overstappen te vervallen. Dit kun je dus het beste opmaken voor de overstap, bellen bellen bellen!

Meer weten over Nummerbehoud? Check dit topic.

Aan dit topic werkten mee: @Kyra_

Groetjes,
Jackie

Moderator

Meer weergeven