Joegie030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Lumia 920

Dag Vodafone,
 
Per wanneer kan ik een Nokia Lumia 920 gaan bestellen? En in welke kleuren gaan jullie deze leveren?
 
gr Dennis
557 Reacties 557
PinoDeSok

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met andere woorden, kun je deze deal beter niet laten liggen? 10GB vs 3GB vind ik nog een wezenlijk verschil, evenals 12 vs 6 maanden 25% korting (als die 6 maanden ook 25% blijft). Maar dan blijft mijn vraag evengoed, stel ik pre-order hem, gaan dan 2 abbo's elkaar overlappen, of gaat vodafone de nieuwe afgesloten abbo i.p.v. mijn huidige abbo in rekening brengen?
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi PinoDeSok,

De pre-order actie van de Lumia 920 icm de 10GB databundel loopt t/m 06-01-2013. Er zal inderdaad wel een andere aanbieding komen met de pre-order van de Nokia Lumia 920, alleen weten we op het moment nog niet hoe die aanbieding er uit gaat zien.

Om je concrete vraag te beantwoorden: op het moment dat je vóór 07-01-2013 verlengd dan neem je automatisch de 10GB databundel.
Verleng je op 07-01-2013 of later dan kun je hoe dan ook géén gebruik meer maken van deze Extreem veel data 10GB actie.
Je nieuwe abonnement gaat in vanaf het moment dat je het contract verlengd.

Ik hoop dat ik het iets duidelijker heb gemaakt, zo niet dan hoor ik dat graag 🙂
PinoDeSok

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Rowie, Bedankt voor je reply! Als ik dus uiterlijk 6 jan. de bestelling plaats, nemen jullie dit dan direct waar als een verlenging? Zoals je zei gaat het abbo dan direct in en telefoon wordt later geleverd? Ik wil best tot eind van de maand wachten op de telefoon, maar deze deal met abbo vind ik toch zeer aantrekkelijk met zoveel GB.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hey PinoDeSok,

Helemaal juist!

Kort samengevat: vind je de actie van 10GB aantrekkelijk -> verlengen voor 7 januari 😉

jeroen83

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan het dat de telefoon voor nieuwe klanten wel (pre-order) te koop is maar voor bestaande klanten niet?
Zijn klanten die al 10 jaar bij jullie zitten minder belangrijk dan nieuwe klanten? Dat is de conclusie die ik daaruit trek.
 
Verder waarom gaan jullie van een toestelprijs van €659 uit terwijl hij bijna overal verkrijgbaar is tussen de €589 en de €609?
 
Ik wil hem als touwe bestaande klant graag bestellen, maar dan moet er nog wel minimaal €50 van het bedrag af dat jullie ervoor vragen.
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Precies Jeroen dat begrijp ik ook niet. Je kan dan net zo goed bij bv bol.com de telefoon los kopen en dan een goedkoop abonnement bij Vodafone afsluiten. Bij PDA is abon + tel echter nog goedkoper. Daarom ga ik morgen even naar de winkel en mogen zij me dit uitleggen.
Marc28

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij is het al jaren bekend dat een toestel los kopen met sim only goedkoper is. Maar er zijn mensen zoals ik die geen 600,- in 1 keer kunnen ophoesten, dus dan neem ik bijvoorbeeld liever een abbo van 47.50 en betaal ik hem af in 2 jaar.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Marc28 schreef:
Volgens mij is het al jaren bekend dat een toestel los kopen met sim only goedkoper is. Maar er zijn mensen zoals ik die geen 600,- in 1 keer kunnen ophoesten, dus dan neem ik bijvoorbeeld liever een abbo van 47.50 en betaal ik hem af in 2 jaar.
Klopt. Uiteraard betaal je met het abonnement dat je neemt allereerst voor de minuten en MB's, maar betaal je ook je toestel af. En daarbij schieten wij als Vodafone je dan even 600+ euro voor. Dat doen we ook weer niet alleen maar omdat we zo lief zijn 😉

Daarnaast is het zo bij elk product zo dat verschillende bedrijven verschillende aanbiedingen doen. Kijk bijvoorbeeld eens naar http://tweakers.net/pricewatch/317836/nokia-lumia-920-zwart.html. Daar zit nogal verschil tussen.
Hetzelfde geldt voor bedrijven die het toestel met een abonnement erbij aanbieden. Wat bijvoorbeeld PDA-shop met de prijzen doet mogen ze helemaal zelf weten. Dat is een individueel bedrijf dat (onder andere) Vodafone abonnementen verkoopt, maar wat ze met de prijs van het toestel doen is hun keus. En iedereen staat vrij om bij Vodafone zelf te bestellen (en de service op bv je toestel via ons te krijgen) of ergens anders.

Sowieso, beetje speuren naar de beste prijs/kwaliteit is toch deel van de lol, of niet? 😉
PinoDeSok

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PDA-shop is wel leuk, maar verlengen gaat daar ook niet met dit toestel...
Dan heb je een verschil van ong. €90,- op extra kosten en dan nog niet eens de evt. overlappende maandelijks kosten van je abbo die je nog hebt.
Dit zou in mijn geval meer kosten zijn en ik zit met een externe partij, waar ik alles mee moet regelen.
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoe bedoel je dit precies Pino? Hoe kom je aan die 90 en wat houdt dit in. Jij zegt dus dat het WEL verstandiger is direct bij Voda te bestellen?
Marc28

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lees nu op een ander forum die bij een vodafonewinkel in den haag is geweest:
 

Net uit de Vodafone winkel en verkoper kwam net uit gesprek met vertegenwoordiger van Nokia. Vodafone krijgt de Lumia 920 volgens hem pas eind januari/begin februari voor zowel pre-order nieuwe klanten als mensen die willen verlengen “
 
Dus we gaan het zien op 10 januari 😛
jeroen83

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT
 
Andere websites verkopen de telefoon los voor €589 - €609 en dat is zeker niet onder de kostprijs. Het feit dat hij volgens jullie dus €669 is in jou woorden dus absoluut niet lief.
 
PDA shop is in combinatie met abonnement inderdaad erg goedkoop, die zullen hun winst wel binnen halen doordat mensen steeds vaker ook andere producten op 1 van hun sites gaan bestellen.
 
Kan je ook mijn post van 3-1-2012 even beantwoorden? Waarom voor nieuwe klanten wel te pre-orderen en bestaande niet.
Als daar geen goede verklaring voor is ga ik na 12 jaar toch maar eens bij de buren kijken 😉 Zo ga je niet met klanten om.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het is niet nodig om te vermelden dat je denkt over te stappen hoor, ik doe zo ook mijn best wel voor je 😉

Het toestel zou voor iedereen te bestellen moeten zijn. Even een praktisch punt: wil je graag nog gebruik maken van de 10GB actie? Die loopt namelijk de 6e af. In dat geval zou ik nu bellen met onze verkoopafdeling om te kijken of je je abonnement niet telefonisch kunt verlengen en/of het verlengaanbod in My Vodafone checken. Als hij daar tussen staat, kun je hem bestellen!

Dat is niet om me er nu makkelijk vanaf te maken! Ik ga uiteraard uitzoeken of het toestel niet via je normale verlengaanbod in bv My Vodafone of telefonisch te krijgen is. Want dat zou wel moeten kunnen. Maar dingen navragen binnen een groot bedrijf kan soms wat tijd nodig hebben en het weekend komt er aan. Het zou zonde zijn als je daardoor de 10GB bundel misliep.

Mocht je gaan bellen, dan laat ons hier even weten of het lukte om hem te bestellen. Dan weten we dat direct voor iedereen die geïnteresseerd is.

Los daarvan ga ik zelf navraag doen, maar mocht ik niet direct antwoord krijgen en het gewoon kunnen, dan heb je in ieder geval vast je 10GB!
toepus

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@PinoDeSok: ik heb anders gewoon bij PDAshop mijn Vodafone abo verlengt met Lumia 920 (rood) Abo: Vaak-140 min-500 mb voor 2jr. Toestelprijs 139 euro!!! Bij Vodafone zelfde abo is 204.99!! alleen maar zwart en wit. 
 
Is heel vreemd dat Vodafone, nu ze het kunnen, een toestel kan leveren met hun EIGEN KLEUR maar gewoon de boot missen.
jeroen83

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT
 
Ik heb gister gebeld en via my vodafone gekeken. Het was beide niet mogelijk terwijl hij via de normale site wel te bestellen is. Ik wil inderdaad gebruik maken van de 10GB actie.
Als ik hem gewoon had kunnen bestellen had ik de vraag hier ook niet gesteld.
 
Heb je ook nog een verklaring waarom de telefoon bij jullie minimaal €50 duurder is dan op welke willekeurige andere site?
jeroen83

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@toepus
 
Ik had graag de grijze gehad maar die is helemaal onvindbaar. Verder vind ik het jammer dat de gekleurde versies niet mat zijn.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
jeroen83 schreef:
@BasT

Ik heb gister gebeld en via my vodafone gekeken. Het was beide niet mogelijk terwijl hij via de normale site wel te bestellen is. Ik wil inderdaad gebruik maken van de 10GB actie.
Als ik hem gewoon had kunnen bestellen had ik de vraag hier ook niet gesteld.

Heb je ook nog een verklaring waarom de telefoon bij jullie minimaal €50 duurder is dan op welke willekeurige andere site?
Ok, helder. Ik hoop dat je snapt dat ik het toch even moest vragen.

Ik heb de vraag gesteld aan de verantwoordelijke mensen. Ik doe mijn best om zo snel mogelijk een antwoord te verzorgen!

Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Heb het e.e.a. al over geschreven, wil ze niet herhalen lees ze anders maar terug..
Moderators hier weten het ook niet en lullen maar wat en spreken elkaar tegen.
 
http://www.smartphoneshop.nl/abonnement-kiezen/221144/nokia-lumia-920-zwart.html?selector_prolongati...
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Reactie Klantenservice 
Beste meneer/mevrouw,
 
Hartelijk dank voor uw e-mail met ticketnummer: xxxxxxx
 
Het klopt inderdaad dat de draadloze lader er niet bij vermeld staat. Deze kunt u namelijk na ontvangst van het toestel gratis bestellen bij Nokia.
Het abonnement van Vodafone wordt 10GB er inderdaad niet bij vermeld, aangezien dit een tijdelijke actie is. Deze actie loopt echter t/m 06 januari 2013. Aangezien u uw bestelling in de actieperiode geplaatst heeft, zal de actie ook bij u van toepassing zijn.
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op of bezoek een van onze winkels.
Met vriendelijke groet,
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben vandaag bij de Vodafone winkel geweest en heb het mij even allemaal uit laten leggen. Het kwam op het volgende neer:
 
Sowieso ben je goedkoper uit als je een telefoon LOS koopt en een SIM ONLY abonnement afsluit. Toen ik het verhaal over PDA-shop begon, vertelde de medewerker mij dat de shop los staat en kan vragen wat ze willen. Bij Vodafone kan het wat duurder zijn, maar dan heb je ook de "service". Indien ik voor PDA zou gaan zou ik er verstandig aan doen om eerst de voorwaarden e.d. uit te zoeken. Duidelijk dus!
 
Voor mij staat het dus bijna zeker vast dat ik de telefoon ergens anders ga bestellen, wellicht het abonnement wel bij Vodafone. De medewerker had geen duidelijk over wanneer het toestel kwam, en kon mij ook niet garanderen dat ik de telefoon na de release kon krijgen. Dat had met verschillende zaken te maken waardoor hij eigenlijk niks zeker wist. Daarom heb ik besloten om zelf voor zekerheid te gaan en mijn telefoon elders te halen.
 
Hoop dat jullie hier ook iets aan hebben!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic