Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
alperaltun

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
over 2 weken wordt het 6 maanden 50% korting let maar op
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Ach om nog wat mer druk te creeëren ook maar een topic geopend bij TrosRadar op het forum.
Dus naast de vraag bij KASSA nu ook lekker pushen bij RADAR.

Misschien dat er dan eindelijk eens wat nuttigs uit komt voor de mensen die belazerd worden door dit fantastische bedrijf dat alles bij elkaar liegt en probeert wonden met zout te helen.
WickedGame

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Waar het met 24 maanden een echte openingsactie was, is het nu met 12 maanden 50% korting niet anders dan de directe concurrent die nota bene nog geen actie heeft lopen. Stel dat die plots 6 maanden met 25% of 50% gaat strooien zijn ze alweer goedkoper. Dus het spectaculaire is er compleet vanaf, en eigenlijk niet eens meer de moeite waard.

Dus de spectaculaire openingsactie/aanbieding kan nu getransformeert worden naar, aanbieding! Het idee van feestelijk mag je aan de aanbieding niet hangen. Maar of het nu wel of geen goede actie is gaat het eigenlijk in de discussie niet eens om.

Het grootste punt waarop VF een fout maakt is tijdens een actie de voorwaarden te wijzigen, en de aanbieding te veranderen op grond van tegensprekende redenen. Verandering van voorwaarden die vooraf vast stonden, en geen enkele kleine letter is geweest waarop te zien is geweest dat VF het recht heeft tot wijzigingen m.u.v. druk en/of taalfouten.

Het stoort mij daarnaast mateloos dat de strakke pakken, of moet ik eigenlijk zelfs zeggen directie die hiervoor akkoord geeft eigenlijk niet zelf het woord komen doen. Niks ten nadelen van Mods/ VF Crew maar in zekere zin hebben wij niks aan het doorgeefluik principe. En wees eerlijk jullie zelf ook niet want jullie ontvangen de kritiek, terwijl die eigenlijk behoort bij de desbetreffende personen of misschien wel bij 1 persoon en dat is jullie Director Consumer Business Unit (neem aan dat je dan wel weet wie ik bedoel).

Saillant detail nog eens is dat die persoon ook nog een nevenfunctie bekleed bij de reclame code commissie. Juist deze mensen zouden moeten weten dat dit toch niet de juiste manier is van acties creeeren en uitvoeren.

Ben benieuwd of iemand op Directie niveau ooit nog eens iets erover gaat melden, maar ben er bang voor dat ze zich schuil houden achter de VF-Crew muur (net de chinees, luikje en doorgeven maar :D)
BassieBaas

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Rubman, ik ga niet overal een account aanmaken maar je acties waardeer ik. De ervaring leert dat bedrijven toch wel uitkijken met instanties als TROSRADAR en KASSA. De crew heeft er niet zoveel over te zeggen, zou graag eens een hoge pief hier op het forum willen zien en de gevolgen van hun beslissing etc. Mooi man

Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Haha BassieBaas, zo slecht ben ik nog niet hoor....kan best aardig zijn.... 😉

En die vriend van jou die wil ik dan ook leren kennen 😉 haha...
De telefoon van de zaak is leuk, maar als ik zelf een abonnement wil aanschaffen dus privé, dan betaal ik hetzelfde als jullie hoor.

Ow en contact is er niet geweest, out of office was duidelijk genoeg.
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Snap dat je niet direct een account gaat aanmaken overal, maar ik die het ook vooral om dergelijke instanties erop te attenderen dat er iets misgaat bij VF. Voor de mensen die dan wel een account aanmaken of er al 1 hebben is het alleen maar goed om daar ook te reageren en beklag te dien zodat het meer in the picture komt dat VF hier niet juist bezig is.
Emm

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Wat betreft mijn betrokkenheid: Ik 'kon' een week geleden mijn abbo vernieuwen, plan was gebruik te maken van de aanbieding zoals deze er lag met het bekende resultaat.

Wat mij mateloos intrigeert is het feit dat potentiele klanten geen gebruik kunnen maken van de aanbieding door verkeerde interne communicatie binnen Vodafone. (Stevie gaf al aan dat bijv. mods hier niets wisten).

Concluderend:
- Vodafone heeft intern onvoldoende informatie verspreid mbt de actie richting haar eigen medewerkers
- Vodafone medewerkers hebben uitspraken gedaan over de actie zonder de feiten of regels te te kennen
- Vodafone verschuilt zich vervolgens achter het feit dat onwetenheid een excuus is
- Vodafone verschuift het interne communicatie probleem naar de (potentiele) klant

En als laatste, de mogelijke vodafone medewerker uit Doetinchem: Het zou vodafone sieren hier een actieve rol in te nemen, en niet passief een paar mailtjes te sturen naar een account waar benoemde niet op reageert.
De huidige gang van zaken mbt tot deze persoon geeft mij alleen maar het gevoel dat Vodafone dit incident zo snel mogelijk onder het tapijt wil vegen, in de hoop dat men het vergeet.

Al met al is dit een situatie, volledig veroorzaakt door Vodafone die geen schoonheidsprijs verdient, zowel niet wegens het feit dat de actie voortijdig wordt gewijzigd, maar ook omdat Vodafone weigert toe te geven dat ze aanzienlijke fouten hebben gemaakt op diverse gebieden, om nog maar te zwijgen over de mogelijke dubieuze actie van de mogelijke Vodafone medewerker en de afhandeling daarvan.

Dat gezegd hebbende vraag ik me uberhaupt af wat het nut is van dit soort grieven te benoemen. Vodafone ligt er geen seconde van wakker als ze 1000 klanten verliezen over dit.
Het komt op mij over als 'pappen en nathouden' totdat er een andere Telco de mist in gaat, en mensen zich massaal op de ander richten.
767

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Moderators,

Om even in een andere richting door te gaan dan alle (deels terechte) negatieve Posts, vroeg ik me af voor de mensen die morgen nog wel naar de openingsacties gaan wat er nu geregeld wordt.
Wat is veranderd, behalve de actie, aan de gang van zaken morgen? Wordt er gewerkt met een nummer systeem, mochten er toch heel veel mensen op af komen, worden er dranghekken geplaatst, etc.

Is er op meerdere manieren geleerd van de ervaringen die hebben doen besluiten de actie te veranderen? Of hoopt vodafone met alleen de aanpassing van de actie er genoeg aan gedaan te hebben?

Ik ben al jaren trouwe vodafone klant en heb met veel geluk van de actie gebruik kunnen maken 🙂
Habbekrats

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jarenlang trouwe klant geweest van KPN omdat ik uit een familie kom waar iedereen voor KPN (heeft ge)werkt, bijna twee jaar geleden toch de gewaagde stap genomen om naar Vodafone over te stappen. Destijds hadden jullie ook een leuke aanbieding. Nu zou ik 23 mei opnieuw mogen verlengen bij Vodafone en heel toevallig is dat ook de eerste dag van de locatie in Hardenberg, iets wat voor mij goed uit kwam aangezien ik uit het Noorden kom.

Heel eerlijk gezegd nooit echt problemen gehad met Vodafone, maar na dit topic intensief gevolgd te hebben heb ik toch maar besloten om bij thuis komst (over 30 min) een verzoek te sturen om mijn abonnement af te kopen voor de resterende 3 maanden. De 'attitude' die sommige medewerkers hier hebben en de manier hoe Vodafone met klanten om gaat staan mij totaal niet aan.

Wel voel ik me behoorlijk voor blok gezet door Vodafone, ik had namelijk ook mijn vrienden groep op de hoogte gebracht van de actie en 2 hadden toevallig net verlengt bij T-Mobile, beide hebben zij hun verlenging geannuleerd om ook te kunnen profiteren van de toen nog geweldige actie. Nu zijn zij beide hun aanbod van T-Mobile kwijt en zijn ook niet van plan om nog een abonnement bij Vodafone af te nemen.

Nogmaals ontzettend jammer en dit is totaal niet passend bij een groot merk, je zou verwachten na jarenlange ervaring als multinational dat een actie toch wel goed zou worden gecoördineerd en geinventariseerd, wat mij betreft een schande en een afbreuk van het merk Vodafone.

Ik zie graag de laatste rekening tegemoet en de mazzel, ik ga weer terug naar KPN!

Met vriendelijke groet,
Een zeer teleurgestelde Noord Nederlandse toekomstige ex-Vodafone klant!
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Stevie schreef:
alperaltun schreef:
@ stevie

gemiddeld maand tarief is dan 45 euro per maand

noem je dat een mooie actie/relatief goedkoop

bij tele2 heb je een betere abonnement voor 38 per maand, is 7 euro verschil

namelijk 1.5 gb en 300 minuten

over 2 jaar= 168 euro goedkoper

en ook geen toestellease
Als je kijkt naar de grootste spelers in de markt, KPN, Vodafone, en T-Mobile, dan komt Vodafone als goedkoopste uit de kast.
Ik ga geen concurrenten afkraken, maar las eerder in dit topic wel wat zorgen die mensen hadden bij Tele 2.

Maar jullie klanten kijken naar de portemonnee.
Tele2 draait op het T-Mobile netwerk en heeft een oorlogskas van een paar miljard om de NL markt te bestormen.

Het is al veelzeggen dat jullie een openingsaanbieding nodig hebben om in de buurt te komen van de reguliere prijzen van anderen. Dan heb ik het nog niet eens over de recente prijsverhogingen en de goudgerande cijfers van 2012 (al voor de RED-prijsverhoging).

Dat de winkels straks wat verlaten zijn, dat kunnen jullie geheel op jullie eigen conto schrijven.
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Ach VF komt weer terug van hun debiele beslissing als de winkels nu leeg blijven ondanks de "Grote Feestelijke Openingen met Fantastische Acties". (en toen werd ik wakker)
Fransb

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vind het niet vreemd dat mensen pissig worden als tussentijds de voorwaarden gewijzigd worden, dit scheelt de personen in kwestie over 2 jaar tijd zo'n 384 euro. Dat is toch een aardig bedrag waar je veel andere leuke dingen van kunt doen. (stel je voor dat ze je loon in een keer met 384 euro op jaarbasis korten, daar word je ook niet blij van).

Ik snap natuurlijk dat de Vodafone medewerkers hun best moeten doen om het goed te praten, terwijl ze er (hoogstwaarschijnlijk) ook niet blij mee zijn dat dit zo tot stand is gekomen.


Deze acties bewijzen wel dat de prijzen van telefoonkosten de afgelopen jaren nogal uit de hand zijn gelopen. mensen lopen nu heel snel naar de winkel toe voor deze prijzen terwijl 3 jaar terug dit dure abbonnementen waren, natuurlijk snap ik dat er ook onderhoud en dergelijke betaald moet word (en de 4g frequenties) maar het zegt wel wat.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi 767,

Ik wil dit voor de zekerheid voor je gaan navragen, zodat ik er 100% uitsluitsel over kan geven. Het doel is en was om alles zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, ik kan me voorstellen dat ze opnieuw met een nummeringssyteem gaan werken. We hebben jullie suggesties echt opgepikt en we zijn bezig om deze info te achterhalen. Omdat het nu het einde van de dag is kan ik niet garanderen dat ik hier vanavond uitsluitsel over krijg, maar dit zal dan zeker morgenochtend gebeuren. Ik houd jullie op de hoogte hierover:).
BassieBaas

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Maak alsjeblieft een foto 767 om 7 uur van die winkel ^^
767

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Annabelle,

Als ik heel eerlijk ben, had ik eigenlijk wel verwacht dat dit bekend zou zijn. Maargoed, ik hoop dat je hier nog wel informatie over kunt verkrijgen:)
Komt er ook nog informatie over de te verkrijgen toestellen?

Mijn vriendin wil namelijk nog wel een abbonnement afsluiten omdat ze 2 weken geleden nog niet mocht verlengen, toen ik dat al wel mocht:)
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Nummersysteem? Waarom? Ik denk dat je de bewaking harder nodig hebt voor teleurgestelde klanten dan voor dringende klanten.
@767
Ik weet niet je beleisen -en profiel, maar voor (12x54)+(12x27)=972 (=40,50 gemiddeld, excl bijbetalingen) kan je veel aanbiedingen vinden met high end toestellen.
uppel018

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hey Stevie,

Ik had me zo voorgenomen om dit forum verder te negeren, maar het lukt me maar niet! Ik blijf maar lezen en na jou verhaal kan ik het weer niet laten om mijn gal te spuwen!

Zoals vele wil ik ook nog even vallen over punt 6. Hierdoor blijkt maar weer goed de verstandhouding tussen jullie als multinational en wij als klanten of potentiele klanten.

Voor de opening van jullie nieuwe filialen bedenken jullie een actie die van tevoren veel stof zal doen opwaaien: Een enorme korting voor de hele looptijd op een Vodafone-Red abonnement + telefoon!

Nog een idee van jullie om de actie op te schalen van een stom naar orkaan: Hoewel de filialen per twee en in etappes worden geopend, hadden jullie van te voren al bedacht om deze datums tegelijk aan te kondigen. Enorme partijen aandacht en publiciteit waren hiermee van tevoren gegarandeerd!

Hoewel deze actie groot moest lijken en zorgen voor enige mediaberoering, hadden jullie in werkelijkheid niet echt de intentie om vele duizenden liefhebbers van een dergelijk abonnement met telefoon te voorzien. Actievoeren is leuk, maar het mag natuurlijk niet teveel kosten.

Hoe los je dat dan weer op: We kondigen de actie groots aan, maar zetten in het klein op de flyer op=op! Hoewel jullie bij fabrikanten de telefoons per pallet bestellen, delen jullie er per filiaal slechts enkele tientallen per actiedag uit. Met jullie actiemethode stond dus van tevoren al vast dat jullie per filiaal er tientallen dolgelukkig zouden maken en vele honderden weer boos en teleurgesteld weer moesten afdruipen.

En dan het zieligst: Vele die al één of meerdere pogingen hadden gedaan om van jullie actie gebruik te maken en het graag nog een keer wilden proberen, ontnemen jullie de kans door ineens de actie zwaar te versoberen. Als excuus om “de enorme chaos en commotie die het heeft veroorzaakt”, maar in werkelijkheid natuurlijk omdat de reclame-impact van deze actie vele malen groter was dan op primetime in het ster reclame blok en daarmee alle doelstellingen gehaald!

En dan de after-(no)sales:

Had je pech in één van de winkels: Jammer dan!
Lang in de rij gestaan: Snel gaan zitten!
Van ver gekomen: Net zover weer terug!

En dan, na 65 pagina’s vol ellende op dit forum komt ineens punt 6 van Stevie voorbij:

Er is nooit een garantie geweest dat iedereen deel kon nemen aan de actie, dit hebben we vanaf het begin gecommuniceerd, mede door de op=op. Zie deze actie daarom a.u.b. niet als een recht, want al had je in de rij gestaan voor 24 maanden 50%, dan nog was dit geen garantie geweest. Voor de mensen die toen de actie zijn misgelopen is ook geen coulanceregeling opgesteld. Het is een extraatje, geen recht.

Beste Vodafone, Jullie hebben vele duizenden consumenten misbruikt met jullie PR-stunts. Voeren ogenschijnlijk een megagrote openingsstunt die in werkelijkheid zéér klein is door het beperkte aantal beschikbare telefoons met abonnementen. Jullie hebben ons (de consument) geen kans gegeven van tevoren hun kansen te berekenen door bijvoorbeeld het melden van een dag-limiet! De term OP=OP wekt valse hoop omdat de consument er niet vanuit gaat dat een nieuw te openen filiaal begint met slechts één vak telefoons in een stelling i.p.v. een vol magazijn. Jullie laten de consument met veel hoop het hele land doorrijden, nachten overslaan en vele ontberingen doorstaan terwijl hun kansen (onwetend) bijna nihil zijn! Verder is Vodafone zelf verantwoordelijk voor de nachtelijke ongeregeldheden bij de filialen door slechte organisatie en begeleiding doordat er bijvoorbeeld geen nummers werden uitgedeeld aan de vele wachtende deelnemers (logisch omdat zonder enige commotie de voorpagina’s niet worden gehaald). Vele onverrichte zake weer naar huis en last-but-not-least wassen jullie simpel de handen in onschuld, enkel vanwege de vermelding op=op!

Sterker nog… bij punt 6 staat er min of meer in het kort: EIGEN SCHULD EN BEKIJK HET MAAR!

Vodafone,

Ik vind jullie zeer laag bij de grond. De manier waarop jullie de consument misbruiken en belazeren met jullie pr-stunts en dan vervolgens nog natrappen ook is uitermate zielig. Amper begrip en geen coulance.

Een koude douche, maar dan wel met stikstof!

767

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@ Bassiebaas

Ik hoop eigenlijk gewoon op me gemakje die kant op te kunnen, zonder wachtrij geholpen te worden en binnen 30 minuten weer in de auto terug naar huis te zitten..
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@767

Uiteraard gaan we updates geven over de toestellen! Er is verder niets veranderd, we blijven dezelfde info geven als dat we eerder ook deden. Ik verzeker je dat als ik vanavond nog iets hoor je dit direct zult lezen op het Forum (we zijn er namelijk 24/7^^). We zijn even afhankelijk van onze contactpersonen en de snelheid waarop te reageren.
767

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Merci, ik wacht het af 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic