Anton81

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Sinds Android 6 update op Samsung S5 val het Vodafone netwerk elke 5 minuten weg

Sinds onvegeer een week heb ik de Android 6.0 update ontvangen op mijn Samsung S5. Telefoon draait iets beter dan eerder, performance is wat beter.
Echter, elke 5 minuten heb ik dat het Vodafone netwerk uitvalt. Een vriend van mij ( ook Samsung S5/ Vodafone) had precies hetzelfde probleem.
Het probleem doet zich niet voor als hij met zijn auto de grens over rijdt, België in. Daar werkt de Samsung S5 prima. Eenmaal weer in NL op het Vodafone netwerk valt het netwerk elke 5 minuten weg.

Ons vermoeden is:
- dat alle Vodafone klanten met een Samsung S5 sinds de Android 6 update hier last van hebben.
- het probleem is extra goed zichtbaar als men in de auto zit (schakelen van netwerk paal tot paal)
- bij de update naar Android 6 zijn de Vodafone netwerk configuratie instellingen voor 4G corrupt geraakt

Oplossing:
1. Ga naar settings, More networks, Mobile networks
2. Zet network mode op: 3G/2G (auto connect)
3. problem solved!

Conclusie:
Ik betaal nu Vodafone voor 4G, maar ik kan het niet gebruiken. Hopelijk komt er snel een fix!
135 Reacties 135
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Mirjam69 ik zou het automatisch updaten maar even uitzetten
Mirjam69

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
rick_blane dat heb ik inmiddels ook gedaan....
Mikeeenk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mijn s5+ valt sinds de update het netwerk telkens weg. Echt waardeloos! Telkens als je even wilt bellen of op Internet wil kan het niet. WiFi lijkt hij ook veel slechter te pakken.

Ik hoop dat er snel een update komt, dit is echt bagger. Zwaar ontevreden!
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Je wilt het niet geloven, vandaag mijn mobiel Samsung 5S+ weer opgehaald bij de Vodafonewinkel hier in Amsterdam-Noord. De medewerker was weer heel onbeschoft naar mij toe..
De reparatiedienst heeft geen probleem met het netwerk kunnen ontdekken, de mobiel werkt volgens hun prima.
Daar zaak je broek toch van af.. De medewerker ja misschien ligt het wel aan U. Kom op nou.
Hij was niet bereid om te kijken op het Forum...

Ik heb het helemaal gehad met Vodafone. VODAFONE zo ga je toch niet met je klanten om.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Echt schunnig dit. Kunnen we ons abonnement niet voortijdig beëindigen wegens wanprestatie van Vodafone? Volgens mij moet dat kunnen als je een aangetekende brief stuurt met een "redelijke termijn" erin.
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik heb jouw advies opgevolgd. Mijn mobiel weer opgestuurd naar de reparateur van Samsung.
Mobiel is weer klaar deze weer opgehaald. Wordt in de Vodafone winkel behandelt, dat wil je niet weten zo schofterig. Kortom medewerker wil totaal niet meewerken , doet net als of ik de enige ben met deze klacht.
De reparateur zegt dat mijn mobiel perfect werkt, ben het weekend in Friesland geweest voordurend tijdens het rijden viel steeds het netwerk weg. Drie jaar geleden heeft zich het probleem ook voor gedaan, iedereen werd toen geacviseerd om je mobiel op 3G te zetten, het bleek te gaan om een netwerkinstelling dat opgeven moment werd opgelost. Dat was drie jaar geleden. Waar ik van baal is dat als je de klantenservice belt niemand op de hoogte is van het feit dat klanten met een Samsung 5S+ een probleem hebben met het Vodafone-netwerk wat zomaar wegvalt. Maar weer een case laten aanmaken met nummer 4728772, ben benieuwd wat daar uitkomt.

Anonymous
Niet van toepassing
Hoi

Ik vind het erg om te lezen dat de winkelmedewerker je zo behandeld heeft en niet op de hoogte van de issues met Samsung is. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Mijn excuses hiervoor.
Echter heb ik hier in het topic vermeld dat je langs een service punt van Samsung kunt gaan (niet langs een Vodafone winkel want dan gaat hij letterlijk het reparatie traject in). De Samsung service punten kunnen namelijk ter plekke een andere software erop zetten.
Ook vermeld ik in dit topic dat het aangegeven moet worden bij de klantenservice voor een onderzoek bij onze technische dienst en dat het toestel op 2g of 3g zo lang moet worden gezet.


jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Bedankt voor je reactie..
Ik denk dat naar een Samsung service gaan weinig zin heeft omdat er momenteel van mij een case loopt bij de technischedienst . Andere software installeren heeft volgen weinig zin, hij heeft dit al geprobeerd. Het gekke is dat mijn multisim kaart niet weg valt tijdens het rijden. Zoals ik al ieder heb verteld drie jaar geleden deed zich het zelfde probleem voor.
Dat was gebeurde ook na een software update, ik had toen een Samsung S4.
Dat probleem werd toen direct aangepakt omdat iedereen met dat toestel een probleem had met 4 G, nu gaat het om een kleinere groep die minder aandacht krijgt denk ik..
Ik hoop dat er gauw een oplossing word gevonden want ik denk dat klanten met dit probleem na het beeindigen van hun contract zeker weg gaan bij Vodafone (waaronder ik zef ook ook, na vier jaar).
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Dat verhaal van de S4 kende ik nog niet, , dat kan wel interessante aanknopingspunten bieden om het huidige probleem op te lossen. Wat bedoel je trouwens precies met dat je multisim wel werkt?
kun jij misschien in de "Vodafone archieven" duiken om uit te (laten) zoeken welke oplossing er destijds is toegepast? Hopelijk versnelt dit het proces naar het zoeken van een oplossing, want het duurt nu wel erg lang inmiddels. Ik zit elke dag te checken of er nieuwe updates zijn maar helaas...
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
ik heb een multisim kaart die in een motorola-mobiel zit, heb daarmee zoveel problemen gehad.
De multisim kaart is in Engeland geactiveerd door de softwaremakers. Het netwerk van deze mobiel valt niet uit, ook niet als ik hem instel op 4 G.
DaanD1993

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De oplossing die ik heb gevonden:

Maak een back-up van je telefoon (makkelijk met Smart Switch)
www.samsung.com/global/download/smartswitchwin/

Ga vervolgens naar een samsung service punt, vaak de PhoneHouse en vraag of ze je android versie willen verwijderen en terug willen zetten naar: Android 5.0.2. Hierdoor zijn mijn problemen opgelost.. hoop dat jullie er ook wat aan hebben.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Beste
Ik heb dat zelf ook al gedaan maar dat heeft toen helaas niet geholpen. Wij hopen nog steeds dat Samsung met een fix update komt waarin het probleem verholpen is.
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Hier het zelfde probleem helaas met mijn S5 4G+ toestel (G901F).
Toestel is al 2x opgestuurd en 2x een software update gedaan en volgens Dynafix ligt het niet aan de hardware van de telefoon. Nieuwe simkaart lost het probleem ook niet op. Telefoon ook maar omgezet naar 3G aangezien dat voorlopig de enige oplossing is.

Medewerker van de Vodafone winkel in Middelburg zou voor mij nu direct contact op gaan nemen met Samsung om te kijken of het probleem (al) opgelost kan worden.

Ik vind het bizar dat na anderhalve maand er nog steeds geen oplossing is en mocht het niet opgelost kunnen worden mag van mij het contract opgebroken worden zodat ik in ieder geval van die telefoon af ben, want het is niet fijn navigeren door het centrum van een grote stad waar je niet bekend bent want zodra het 4G netwerk wegvalt heb je dus ook geen GPS ondersteuning meer.


Joe1983

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes


Hi All,

Ik heb dus al 2x een case bij Vodafone service center gedaan. 1x antwoord gekregen dat er geen probleem met het netwerk is en dus de case afgesloten. 2de keer van de week afgesloten zonder enig bericht vanuit Vodafone (zeer onbeschoft). Ik heb er dus deze keer direct achteraan gebeld en ik krijg te horen dat Vodafone andere frequenties gebruikt (dan buitenland waar het zonder problemen werkt) en dat dit wellicht door de update is veranderd. Ik krijg de opdracht dat ik naar de Vodafone shop moet gaan om aan te geven dat de antenne vervangen moet worden. Ik ga dit donderdag doen. Persoon die ik heb gesproken is Dhr. Dilano J. en hij zou naar de winkel bellen om het uit te leggen (bevestiging op mail dat dit moest gebeuren kon ik niet krijgen terwijl wel mail adres is gecontroleerd). Ik ben nieuwgierig wat er gaat gebeuren donderdag. Ik laat het hier op het forum direct weten.

Groetjes,
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Bedankt voor je bijdrage Joe1983
Ik heb zelf toch het idee dat het geen hardware probleem is, want voor de update werkte het prima en andere telefoons hebben er ook geen last van. Maar ik hoor graag hier je verdere bevindingen.
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Was vanochtend hier in Adam bij servicecentrum in de Wibautstraat, daar werd mij verteld dat er toch klanten baat hebben met het terug zetten van de software (5.0.2)?
Misschien ga ik dat morgen toch proberen (als het lukt) met mijn Samsung Galaxy 5+.
Mijn case loopt nog steeds, hoewel ik denk dat daar niet veel uitkomt.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ben benieuwd, bij mij hielp het dus niet ondanks allerlei factory resets en cache partitions die ik heb gewiped. Ben er nu ook wel een beetje klaar mee het steeds opnieuw installeren van mijn telefoon.
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik zou volgens de medewerkster van de winkel binnen een paar dagen wat van d'r horen en we zijn nu weer 4 dagen verder en ik heb nog altijd niks gehoord. Ik ga morgen dus maar weer eens naar de winkel en ze maar gewoon duidelijk maken dat 7 weken wachten echt te lang is.

Ben benieuwd met wat voor opties ze gaan komen, denk geen aangezien er in de winkel nagenoeg altijd geroepen wordt dat ze niks kunnen doen en dat ik dan maar moet gaan bellen met VF.

Ik ben't inmiddels spuugzat, betaal goed geld elke maand voor iets wat ik dus niet kan gebruiken..
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ongelovig maakt een afspraak om de software terug te laten zetten, dan blijkt dat de servicemedewerker dat niet kan omdat zei de software niet heeft. Ik woon in A'dam moet maar even naar Haarlem rijden wat daar hebben ze wel de software? Vreemde gang van zaken, vooral als je eerste een afspraak maakt.
Ik begin er nu toch wel van te balen, want je bent wel verplicht om elke maand het volle bedrag te betalen.
Coulance is niet bespreekbaar...Misschien moeten alle gedupeerde gezamelijk iets ondernemen?
Ik sta daar voor open !!!

Joop Mihaly *moderator edit: 06-nr + e-mailadres verwijderd, het plaatsen van je privégegevens is niet toegestaan volgens de huisregels *
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Hi Joop, ja ik ben er ook wel klaar mee. Ik wil maandag even bellen met de Consumentenbond, vragen wat onze opties zijn. Als ik meer weet dan laat ik het hier weten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic