1
Vraag
2
Reacties
AnjaR

Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Sim vergrendeld

Mijn zoon heeft een nieuwe iphone 5c. Werkt prima. Nu was hij voor de eerste keer helemaal leeg en na opladen blijft hij herhalen "sim vergrendeld". Ook als we de goed code intoetsen blijft hij dit herhalen.

Weet er iemand hoe we dit op kunnen lossen??

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Grtjs Anja
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Hey AnjaR

Ik raad je aan om de simkaart eens in een andere telefoon te ontgrendelen om te zien wat de simkaart dan doet.
Vervolgens raad ik je dan aan om de pincode op de simkaart uit te zetten.
Via http://handleidingen.vodafone.nl/web/view/apple/
Kun je de juiste telefoon selecteren om vervolgens te zoeken op pincode om deze uit te schakelen. Gelukkig kun je dan wel nog voor de optie kiezen om het toestel te vergrendelen met een code.

Groetjes stevied86

Bekijk in context

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Als je toestel aan geeft dat de sim vergrendeld is, vraagt je telefoon om de pincode van je simkaart. Als je deze niet gewijzigd hebt, is dat 0000.
Lukt dit niet? Plaats de simkaart dan eens in een ander toestel en probeer te ontgrendelen.

Als je weer toegang hebt tot je toestel, kan je de simpincode uitzetten. Je telefoon kan je dan wel nog steeds beveiligen met een toegangscode of vingerafdruk.

 

Bij Apple doe je dit als volgt: Instellingen – Mobiel netwerk – Simpincode.
Bij Android gaat het via: Instellingen - Biometrie en beveiligingen - Andere beveiligingsinstellingen – Vergrendelen simkaart instellen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Hey AnjaR

Ik raad je aan om de simkaart eens in een andere telefoon te ontgrendelen om te zien wat de simkaart dan doet.
Vervolgens raad ik je dan aan om de pincode op de simkaart uit te zetten.
Via http://handleidingen.vodafone.nl/web/view/apple/
Kun je de juiste telefoon selecteren om vervolgens te zoeken op pincode om deze uit te schakelen. Gelukkig kun je dan wel nog voor de optie kiezen om het toestel te vergrendelen met een code.

Groetjes stevied86
AnjaR
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank je wel Stevied86 voor je snelle antwoord. Ik heb zelf een samsung telefoon, daar zal het wel niet mee lukken. Volgens mij is mijn simkaartje groter dan die van de iphone. Vanmiddag maar proberen, dan ben ik bij een andere iphone 🙂

Grtjs
Anonymous
Niet van toepassing
Geen dank, laat me even weten of het gelukt is.

Groetjes stevied86
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi AnjaR was het nog gelukt? We zijn heel benieuwd 😉
AnjaR
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi,

Het is gelukt, maar we hebben de sim kaart niet om hoeven te wisselen. Via instellingen was er een optie die ik niet kende waar je in kon stellen of je de sim wilt vergrendelen. Gelukkig wist iemand dit voor mij.

Bedankt allen voor het meedenken!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Fijn om te horen dat het allemaal is opgelost AnjaR! Heb je nog vragen dan weet je het forum te bereiken, prettig weekend.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Als je toestel aan geeft dat de sim vergrendeld is, vraagt je telefoon om de pincode van je simkaart. Als je deze niet gewijzigd hebt, is dat 0000.
Lukt dit niet? Plaats de simkaart dan eens in een ander toestel en probeer te ontgrendelen.

Als je weer toegang hebt tot je toestel, kan je de simpincode uitzetten. Je telefoon kan je dan wel nog steeds beveiligen met een toegangscode of vingerafdruk.

 

Bij Apple doe je dit als volgt: Instellingen – Mobiel netwerk – Simpincode.
Bij Android gaat het via: Instellingen - Biometrie en beveiligingen - Andere beveiligingsinstellingen – Vergrendelen simkaart instellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic