Van Hoof Esther

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

KPN nummer prepaid in gebruik door nog iemand anders via Vodafone

Ik ontdekte vandaag dat het nummer van mijn vader door iemand anders in gebruik is. Hij heeft al jaren hetzelfde nummer maar het is een prepaid telefoon. Nu belde ik hem vandaag  neemt iemand vreemds de telefoon op! Nummer gecheckt en ja hoor hetzelfde nummer. heft deze meneer sinds oktober 2019 in gebruik. Een bedrijfs telefoon. heel raar want mijn vader heeft dit nummer zeker al 10 jaar.

Nu heb ik bij mijn vader gecheckt en zelf kan hij wel bellen. maar naar zijn nummer kunnen we niet bellen want dan krijgen we dus die vreemde man aan de lijn.

Ik denk dat Vodafone het prepaid nummer gewoon heeft gebruikt omdat het weinig in werking is. Maar toch heel raar dat dit zo gebeurt.

 Wat moeten we nu doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Nou ja, er moet wel bij gezegd worden dat de reacties die je op het kpn forum hebt gehad niet van kpn klanten zijn, maar van klanten.

Daarnaast reageer je ook niet op alle vragen, zoals welk nummer zie je in beeld als je vader belt met zijn telefoon?

En daar zeg je trouwens ook dat je vader al lang het nummer niet had gebruikt, dus waarschijnlijk is zijn nummer gewoon verlopen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Nee dat kan niet, vodafone mag niet zomaar een nummer gebruiken omdat het weinig gebruikt word, zelf al zou je vader maar 1 smsje per halfjaar sturen, mag een telecomprovider dat wettelijk gezien absoluut niet doen!

Maar als jou vader zijn provider KPN Prepaid is moet je contact opnemen met KPN.

Ik raad je aan om daarover op het KPN forum een topic over te openen, op het forum word je daar beter geholpen.

Als je gaat bellen, zullen ze je eerst een abbonement proberen aan te smeren, wat absoluut niet nodig is dus.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Lekker veel vertrouwen, John, een abonnement aansmeren . Als de TS belt met KPN, wat nu z’n provider is, dan kunnen ze bekijken wat er aan de hand is. Daarnaast vraag ik me af of het zeker is dat het nummer zomaar zou zijn overgenomen door Vodafone? Als TS klant was bij KPN en hij kan z’n prepaid nummer niet meer gebruiken, omdat die zich niet aan de KPN voorwaarden heeft gehouden, dan blijft het nummer ook bij KPN en komt dat niet zomaar bij Vodafone. Nummerbehoud gaat altijd via een sms bericht om te controleren of de klant wel mee over wil. 

Of er gaat veel verkeerd op de achtergrond of het nummer is al zo lang niet meer gebruikt door TS en heeft iemand anders het nummer gekregen (dit kan na een aantal jaren). Omdat KPN deze vergeten was af te sluiten bij de TS is het nummer naar een nieuwe eigenaar gegaan en die is misschien met dat nummer naar Vodafone gekomen. Dit lijkt mij het meest logische verhaal. 

Maar goed, als de TS meent zich altijd aan de prepaid voorwaarden te hebben gehouden van KPN, dan is het wel een vreemde fout en kan alleen KPN oplossen met Vodafone. Kort gezegd, je moet hiervoor bij KPN zijn


Dit zijn de prepaid voorwaarden bij KPN:
Beetje erg verstopt, daarom zet ik het hier neer!

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. 

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Van Hoof Esther . Welkom hier!

Jeetje, wat een gek verhaal zeg. Laat je ons hier weten hoe dit verder gaat/afgesloten wordt?

Van Hoof Esther
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu bij KPN dezelfde vraag gesteld, maar daar krijg ik te horen dat mn vader maar gewoon een ander nummer aan moet vragen. dat is ook wel heel erg gek als hij dat nummer al 15 jaar heeft. Dus er wordt nog niets mee gedaan….

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Huh, echt waar? Is dat het enige dat ze zeggen? Of geven ze aan dat het prepaid nummer inderdaad vergeven is? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, dat is zeker heel vreemd van KPN.
Daar zouden ze toch wel iets meer informatie mogen verstrekken in de trant van “meneer, uw nummer is verlopen en die hebben we niet meer in ons bezig, daarom moeten we u een nieuw nummer geven en kunt u uw oude nummer niet meer terug krijgen”. 

Wat Lycke al zegt, hebben ze echt niet laten weten dat het nummer is komen te vervallen omdat er al een lange tijd niets mee gedaan is of zo?

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Nou ja, er moet wel bij gezegd worden dat de reacties die je op het kpn forum hebt gehad niet van kpn klanten zijn, maar van klanten.

Daarnaast reageer je ook niet op alle vragen, zoals welk nummer zie je in beeld als je vader belt met zijn telefoon?

En daar zeg je trouwens ook dat je vader al lang het nummer niet had gebruikt, dus waarschijnlijk is zijn nummer gewoon verlopen.

Van Hoof Esther
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste john500 

ik zeg bij kpn niet meer dan hier. Het is een prepaid telefoon welke hij al meer dan 10 jaar heeft en dat hij hem niet vaak gebruikt. Maar ik zeg niet dat hij zijn telefoon al lang niet heeft gebruikt. Even goed lezen graag. En als hij geblokkeerd zou zijn dan kan hij mij toch ook niet bellen of wel dan? Ik zie gewoon zijn nummer als hij belt en tekst papa gsm. Bel ik hem terug dan kom ik niet bij mijn vader terecht. 
iemand van die kpn community adviseert mij om hier vanaf te komen een ander nummer aan te schaffen. Maar ik wil gewoon weten hoe dit kan. Waar gaat t fout. En heb ik dadelijk voor hem een ander nummer wie zegt dat het dan niet weer gebeurt, het euvel is dan nog niet opgelost.

en nu blijkt vandaag dat mijn oom hem wel kan bellen. En ik dus niet.

 

en nee ik heb niet deze vraag ook nog onder een andere naam gesteld. Die persoon heeft z’n nummer al jaren niet gebruikt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Heb je ook al met KPN zelf contact opgenomen, @Van Hoof Esther ?  Want voor de duidelijkheid. Je zin “iemand van die kpn community adviseert mij om hier vanaf te komen een ander nummer aan te schaffen” gaat over een klant op de Community, denk ik? Of om een medewerker van KPN zelf? 
Dat je oom je vader wel kan bellen maakt de zaak nog ingewikkelder en ik ben wel heel erg benieuwd wat er nu uiteindelijk aan de hand is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic