Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Uitfasering SignaalPlus

Per 1 oktober 2018 stoppen we met SignaalPlus omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Bellen via 4G of wifi
Voor goede bereikbaarheid binnenshuis kun je nu bellen via WiFi of 4G. Hiervoor heb je wel een geschikt toestel en abonnement nodig. Indien je nog geen 4G toestel hebt, kun je door middel van Vodafone Next een nieuw toestel aanschaffen. Klik hier voor meer informatie over Bellen via WiFi en 4G.

Loskoppelen
Je kunt het SignaalPlus apparaat gewoon verwijderen uit het stopcontact.

Weggooien
Gooi je SignaalPlus apparaat niet bij het huisafval,maar lever deze in via de gebruikelijke milieuvriendelijke klein-elektronica-kanalen of bij een Vodafone winkel.

Heb je nog vragen? Laat het ons weten in een reactie op dit topic.

66 Reacties
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Megapaul er is bijna niemand die elke avond zijn wifi en mobiele data uitzet, maar in dat geval zou je nu wel de synchronisatie kunnen uitschakelen. Bij veel toestellen is daar ook een optie voor in het menu. Dan worden mailtjes en dergelijke niet meer automatisch binnengehaald.
RPee

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Marc- wrote:
@RPee, ervaar je dit met alle wifi-netwerken? Soms kan een herstart van de modem of router helpen. Meld eventuele problemen die je ervaart vooral ook via onze Network Check. Dat kan op https://vodafone.nl/networkcheck.


Dank je Marc.
Ook na een herstart nog steeds onvoldoende ontvangst en bereikbaarheid.
En maar meteen een melding gemaakt via bovenstaande link.
Nu maar hopen dat ze de femtocell weer gaan activeren 🙂
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Dat zullen ze helaas niet gaan doen. Want ze zijn er geheel mee gestopt.
Omdat wifi bellen en 4G bellen volgens Vodafone de problemen oplossen. Wat lang niet altijd het geval is.
RPee

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Megapaul wrote:
Dat zullen ze helaas niet gaan doen. Want ze zijn er geheel mee gestopt.
Omdat wifi bellen en 4G bellen volgens Vodafone de problemen oplossen. Wat lang niet altijd het geval is.

De femtocell activeren zullen ze inderdaad niet gaan doen.
Maar ik hoop wel dat er een betere en stabielere oplossing komt dan het "wifi bellen" op onze locatie.
vdzotte

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bellen via WiFi is leuk als je in de buurt van je router bent, maar verder heb je daar niks aan.
Wat ik Vodafone wel moet nageven: ze hebben mijn contract ontbonden (redelijk, want ze leveren niet wat ze zouden leveren toen Signaal Plus nog in de lucht was) zonder veel gedoe. Ik kan binnen een week met nummerbehoud naar een provider die hier wél bereik heeft. Kan natuurlijk alleen als je een Sim-only abonnement hebt............
leeuwenmol

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde verhaal en ik probeer te zoeken naar een oplossing.

Ik zie een lijst van vodafone met telefoons die bellen over wifi ondersteunen. Weten jullie of ik ben beperkt tot die lijst of kan ik ook een ander toestel kopen die dit ondersteund?
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
leeuwenmol wrote:
Hier hetzelfde verhaal en ik probeer te zoeken naar een oplossing.

Ik zie een lijst van vodafone met telefoons die bellen over wifi ondersteunen. Weten jullie of ik ben beperkt tot die lijst of kan ik ook een ander toestel kopen die dit ondersteund?


Als je met 100% zekerheid gebruik wil maken van WiFi bellen. Hou je aan die lijst van Vodafone, andere toestellen ondersteunen ze niet. Het zou dan zomaar kunnen gebeuren dat het wel werkt met toestel X en na een update ineens niet meer.
Myview

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is lekker, ook ik geen signaal versterking meer door Vodafoon. Geen enkel bericht over beeindiging van deze service. Ik kom er nu door weer slecht of geen bereik te hebben achter. Resetten van de Femtocell helpt niet meer en weet nu waarom. En dat terwijl deze belangrijk is voor mijn zaak en ik in mijn werkplaats geen bereik had en heb. Overgeschakeld naar 4G bij voorkeur wel streepje bereik maar zeer zwak. Ben benieuwd hoe dat werkt. En ondanks mijn nog jonge Motorola geen Wifi bellen. Kunnen ze geen app maken hiervoor?
campr

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb een kantoorruimte in het souterrain. Omdat ik daar slechte mobiele dekking had, gebruikte ik daar Signaalplus. Dat werkte prima. Nu dat niet meer mogelijk is, wil ik gebruik maken van bellen via Wifi. De kwaliteit van de gesprekken is echter zeer slecht: spraak hapert of valt volledig weg. De Wifi dekking lijkt me echter niet het probleem want Internetten of skypen met video en spraak gaat moeiteloos. Hoe kan ik dit oplossen?

Groet,
Ruud
Myview

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook geen oplossing. DE oplossing was de Femtocell. Nu al gemerkt toch slechte dekking ondanks G4. Wifi moet ik nieuwe telefoon voor aanschaffen en heb al vaker gehoord over vertraging. Is dus geen oplossing. Mijn reden tot trouwe klant van Vodafoon te blijven was het eindelijk goede oplossing met de Femtocell. Net bijgetekend tot 2020 maar daarna is de kans Vodafoon vaarwel te zeggen. Prijsverschil is nu te klein om amok te maken over achterhouden info maar groot genoeg voor bij nieuwe keuze over te stappen. Zeker als andere aanbieders ook wifi bellen krijgen.
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Maar goed ben best Pissig nu, ik heb Bellen via 4G en Wifi aanstaan maar door dat er geen netwerkdekking is in huis zijn we gewoon niet te bereiken, Ziekenhuis, Pijnpoli klagen al steen en been en zelfs me partner krijgt me in huis niet bereikbaar. Is hier een oplossing voor en werken jullie met Ziggo aan een oplossing want dit ga ik niet lang meer volhouden zo.
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Vodafone Netwerk Crew een mail geschreven want echt dit is niet leuk meer, in eigen huis zijn we niet meer of nauwelijks te bereiken, en voor mijn Revalidatie en Dagbehandelingen is dit gewoon onmogelijk dat ze me nauwelijks te pakken krijgen. Alles moet nu via de huistelefoon of email.

Hier is de dekking buiten wel goed maar zo gauw als de deur dicht gaat is het een E of letter G en dat mag niet mogen en we betalen ruim 54 euro per maand en dan wil je ook wel eens je data gebruiken. Beste Vodafone kom met een oplossing en bellen via Wifi en 4G heb ik al aanstaan maar iets moet er gebeuren.
N.N.

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik zie na de laatste update van mijn Moto G5van Android 7.0 naar 8.1 in de rubriek 'betaalde netwerken' staan naast mijn standaard netwerken ook:
VodafoneWiFi.
Als ik daar op klik kan ik kiezen tussen:
automatisch
betaald
niet betaald
Wat kan ik hier (niet) mee?
kpc

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kom er ook net achter dat de femtocell niet meer werkt. Mijn telefoon was gevallen en hing nog slechts van ellende aan elkaar. Het heeft een tijdje geduurd voor ik een nieuw toestel kocht. Dit gisteren gedaan. Bljkt nu de zeer slechte ontvangst dus niet alleen aan het toestel te liggen. Maar dus ook dat de femtocell niet meer werkt.
Nu wordt VoWifi als alternatief aangeboden. Echter zie ik dat hier wel een abonnement voor nodig is. Bij ons is er geen fatsoenlijke GSM dekking door geen enkele provider. Ik moet al echt achterin de tuin gaan staan wil ik een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren. Hierdoor wil ik geen abonnement aangaan. Zodra 1 van de providers een mast in de buurt plaatst, wil ik per direct over kunnen stappen zonder aan een abonnement vast te zitten.
Ik ben niet blij.
Binned: 2G: No signal, 3G: No signal, 4G: No signal
Buiten: 2G: -108 dBm, 3G No Signal, 4G: -128 dBm
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
xGarfieldx wrote:
Vodafone Netwerk Crew een mail geschreven want echt dit is niet leuk meer, in eigen huis zijn we niet meer of nauwelijks te bereiken, en voor mijn Revalidatie en Dagbehandelingen is dit gewoon onmogelijk dat ze me nauwelijks te pakken krijgen. Alles moet nu via de huistelefoon of email.

Hier is de dekking buiten wel goed maar zo gauw als de deur dicht gaat is het een E of letter G en dat mag niet mogen en we betalen ruim 54 euro per maand en dan wil je ook wel eens je data gebruiken. Beste Vodafone kom met een oplossing en bellen via Wifi en 4G heb ik al aanstaan maar iets moet er gebeuren.


Het zou geweldig zijn als Vodafone inderdaad iets aan netwerk doet, sinds de Femtocell weg is zijn wij hier in huis weer terug bij af, telefoontjes komen niet aan, we hebben in huis de letter E of G en we betalen toch echt 54 euro in de maand en zou je denken dat er iets werd opgelost. Reeds brief geschreven via de mail en geen reactie, op topic's met mijn vraag wordt omheen gewerkt en niet gelezen. Wij zijn het een beetje beu en na bijna 20 jaar Vodafone lid is dit niet wat we er van gehoopt hadden.
frank19

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem, bellen binnen is beperkt mogelijk. ondanks een stevige wifi backbone gaat bellen via Wifi moeizaam. Zoek toch een goede oplossing. Om nu naar buiten te lopen om te bellen is wel ernstige armoede.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic