Appelsap

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

VoLTE op Samsung S24 Ultra niet beschikbaar?

Sinds een aantal dagen heb ik een Samsung S24 Ultra, en in het verleden werkte VoLTE op andere toestellen met mijn Vodafone SIM prima, maar met dit nieuwe toestel krijg ik het niet aan de praat. De optie wordt in het menu niet weergegeven, het icoontje verschijnt ook niet in de balk bovenin. Heb netwerk-reset gedaan, SIM in andere slot geprobeerd, opnieuw opstarten enz. Kan het aan de SIM-kaart liggen, want de telefoon zou het wel moeten ondersteunen...?

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Appelsap, goedemiddag!

Hmm, wat vreemd dat je deze optie niet krijgt te zien. Je ziet deze optie dus ook niet terug onder de instellingen, verbindingen en vervolgens mobiel netwerk? Op basis van de informatie die ik heb zou dit wel moeten werken op jouw S24 Ultra. Als het eerder altijd zonder problemen heeft gewerkt, dan twijfel ik persoonlijk of de simkaart direct de boosdoener is. De kortste klap om dat zeker te weten is om de simkaart in een ander toestel te testen. Werkt het dan zonder problemen, dan is het omruilen van de simkaart hierbij geen oplossing.

Wél zag ik iets vergelijkbaars op de Samsung Community in dit topic. Hierbij is het opgelost door deze stappen. Wil je eens kijken of dit jou helpt? En heb je voor de zekerheid deze vraag ook gesteld op de Samsung Community? 🙂

Appelsap
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey Cecilia,

 

Vreemd is het zeker, ik zie de optie niet in het menu (instellingen -> verbindingen -> mobiele netwerken). Daar zou je hem wel verwachten, maar staat er niet bij. Toestel heeft meest recente software, heb alle verbindingsinstellingen geprobeerd van het Samsung stappenplan (t/m de reset). VoLTE werkt met dezelfde simkaart wel in mijn vorige toestel (van Xiaomi). Zal de vraag dan nu ook maar bij Samsung stellen, kijken of die kunnen helpen. 🤞

Appelsap
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb contact gehad met Samsung, allerlei instellingen en resets gedaan, die niets deden. Er is een ticket aangemaakt, ik hoor nog van ze. Ondertussen zelf verder gaan zoeken, en erachter gekomen dat VoLTE provisioning wel actief is, de verbinding ook over LTE lijkt te lopen (en het dus wel werkt) maar de optie in het menu niet zichtbaar is en ook het icoontje niet. Lijkt dus standaard te werken, zonder menu item om het aan of uit te zetten en zonder vermelding bovenaan in het scherm (waar wel een icoontje verschijnt als VoWifi actief is). Apart.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic