Menu Toggle

Welkom op de Vodafone Community

Aankondigingen
Welkom op het vernieuwde Vodafone Forum!
Close announcement

Vodafone Nieuws

Bellen over WiFi en 4G [ VoLTE - VoWiFi ]

Moderator

[Update] Bellen over WiFi en 4G met een iPhone 6 of nieuwer:

Apple gebruikers met een iPhone 6 of nieuwer kunnen vanaf nu ook bellen via WiFi en 4G. De softwareversie die je hiervoor nodig hebt is iOS 10.2 of hoger. Indien het bij jou nog niet werkt kan het zijn dat je de providerinstellingen nog dient bij te werken. De benodigde versie is 27.2. Zie hier hoe je dat doet.

 

Op deze pagina vind je meer informatie over bellen met Voice over LTE (VoLTE) en hoe je VoLTE kunt inschakelen op je toestel. Wil je meer informatie over bellen en gebeld worden via WiFi? Kijk dan hier.

Groet - Kind regards,

Serkan
Moderator


Social Media Services - Forum NL


'Als je een timmerman bent, en je maakt een prachtige commode, dan ga je niet een plaat triplex aan de achterkant gebruiken, zelfs als het tegen een muur staat en niemand het ziet. Je weet dat het er is, dus gebruik je een mooi stuk hout voor de achterkant. Omdat je 's nachts lekker wilt slapen. De esthetiek, de kwaliteit moet overal doorgevoerd worden.' (Steve Jobs, 1 februari 1985.)

Meer weergeven
Ik denk mee

De Samsung S6 van mijn vriendin draait de volgende software:

Phone Samsung Galaxy S6

Model SM-G920F

PDA Version G920FXXU4DPJH

CSC Version G920FPHN4DPJE

PHONE Version G920FXXU4DPIL  

OS Marshmallow

OS Version 6.0.1

 

 

Helaas zie ik niet de optie voor VoLTE - VoWiFi bij de opties staan. Wat te doen? Wellicht met Odin naar een andere CSC flashen? Graag hoor ik van jullie hoe dit op te lossen.

 

Toestel aangekocht/geleverd door Vodafone (friends & family web)

Meer weergeven
Vodafone

Je kunt bij de instellingen -telefoon- instellingen - bellen over WiFi  aanzetten. Staat de optie er nog niet tussen dan zul je moeten wachten totdat de nieuwe software wordt uitgerold.

 

Tevens kan het zijn dat het vanuit Vodafone nog niet aanstaat bij je omdat dit in batches wordt gedaan.


Met vriendelijke groet
Steven
Meer weergeven
Vodafone

Ga je het toestel flashen dan is dit op eigen risico en dit is geen garantie dat de optie dan wel werkt.


Met vriendelijke groet
Steven
Meer weergeven
Ik ben nieuw!
Dan nemen we toch facetime, skype of whatever? Kost het helemaal niets... volgens mij is een provider in grote mate verantwoordelijk voor de infra en dus bereikbaarheid. Nu ga je zwakke plekken oplossen met infra van de klant? En reken je vervolgens wel belminuten af. ☹️
Meer weergeven
Ik ben nieuw!

Komt er ook nog een mogelijkheid om te bellen via wifi op andere apple devices die op hetzelfde icloud account zijn ingelogd?

Meer weergeven
Ik ben nieuw!

 

 

Beste Serkan de Moderator,


Serkan de Moderator schreef:

[Update] Bellen over WiFi en 4G met een iPhone 6 of nieuwer:

Apple gebruikers met een iPhone 6 of nieuwer kunnen vanaf nu ook bellen via WiFi en 4G. De softwareversie die je hiervoor nodig hebt is iOS 10.2 of hoger. Indien het bij jou nog niet werkt kan het zijn dat je de providerinstellingen nog dient bij te werken. De benodigde versie is 27.2. Zie hier hoe je dat doet.

 

Op deze pagina vind je meer informatie over bellen met Voice over LTE (VoLTE) en hoe je VoLTE kunt inschakelen op je toestel. Wil je meer informatie over bellen en gebeld worden via WiFi? Kijk dan hier.



Je schrijft dat de softwareversie iOS 10.2 of hoger ondersteund wordt. Dit is misschien wel zo, maar bij de publieke beta van iOS 10.3 beta 1 wordt carrier-instellingen vf nl 27.5.1 meegeleverd. Dit heeft tot gevolg dat VoLTE niet (meer) ondersteund wordt. Als ik een telefoongesprek maak, dan zie ik dat de iPhone7 terug valt op het 3G netwerk alvorens te starten met de call setup. Voor de update naar iOS 10.3 beta 1 bleef de telefoon op het 4G netwerk voor de call setup. Overigens, bij Mobile data / Mobile Data Options heb ik bij Voice & Data, 4G geselecteerd.

 

Gaan jullie een nieuwe carrier update sturen? Of zal dit opgelost zijn in de publieke beta 2 van iOS 10.3?

Ik ben nieuw!

Goedenavond,  ik dacht geen digibeet te zijn maar kan werkelijk nergens vinden hoe ik een nieuw bericht kan plaatsen...

De vodafone backup+ wil ik koppelen aan een drop box account op een nieuwe mobiel. Dropbox geeft aan dat ik eerder een ander account zou hebben gekoppeld, wat niet zo is. Graag jullie hulp!

Meer weergeven
Ik ben nieuw!

Bestaat de kans dat VoWiFi ook op de Nexus 5x beschikbaar komt?

 

De openbare dekking in ons kantoorpand is matig. Gisteren heeft een collega VoWiFi op zijn iPhone geactiveerd, en het werkt perfect! Prima oplossing om het probleem met de matige openbare dekking op te lossen.

Meer weergeven
Ik ben nieuw!

Betekent dit dat er geen extra kosten zijn voor bellen naar het buitenland, of gebruikt hij enkel 4G of Wifi wanneer het mobiele netwerk niet beschikbaar is?

Meer weergeven
Moderator

@pdvanhelden, de kosten voor het bellen naar het buitenland wijzigen niet door het gebruik van VoLTE of VoWiFi. Het blijft gewoon een 'normaal' telefoongesprek dat via een kleine omweg op het Vodafone-netwerk komt.

 

@Youri165, ik verwacht het in ieder geval niet op korte termijn, we verkopen zelf namelijk geen Nexus toestellen. Het wordt eerst per toestel grondig getest. Wel ga ik het intern navragen.


Groet(jes),
Marc

Moderator

Meer weergeven
Ik ben nieuw!

Goedendag,

 

Ik heb een Samsung Galaxy S6 (NL, los gekocht bij Mediamarkt) met een simonly.

Android 6.01 G925FXXU5DPLD (laatste software versie, er zijn geen updates) maar ik kan geen Wifi en 4G bellen.

 

Volgens de gegevens op de site moet het toestel geschikt zijn, maar ik kan dit niet instellen.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

 

Casper

Meer weergeven
Vodafone

Heb je de optie bij bellen "bellen over wifi" al aangezet?


Met vriendelijke groet
Steven
Meer weergeven
Ik denk mee

Goedeavond,

 

Ik denk dat ik blij ben gemaakt met een dooie mus. Ik heb geduldig gewacht zoals jullie adviseerde. Vandaag het toestel geupdate naar 6.0.1 maar de functie staat er nog altijd niet bij!


Graag wil ik toch echt een passende oplossing. Is er een mogelijkheid dat ik mijn toestel ga omruilen bij een Vodafone winkel voor een toestel welke wel de volledige functionaliteit biedt?

 

Afwachtend op U reactie.

Zie afbeelding voor details

 

 

Meer weergeven
Ik ben nieuw!

Rolf_ schreef:

 

 

Beste Serkan de Moderator,


Serkan de Moderator schreef:

[Update] Bellen over WiFi en 4G met een iPhone 6 of nieuwer:

Apple gebruikers met een iPhone 6 of nieuwer kunnen vanaf nu ook bellen via WiFi en 4G. De softwareversie die je hiervoor nodig hebt is iOS 10.2 of hoger. Indien het bij jou nog niet werkt kan het zijn dat je de providerinstellingen nog dient bij te werken. De benodigde versie is 27.2. Zie hier hoe je dat doet.

 

Op deze pagina vind je meer informatie over bellen met Voice over LTE (VoLTE) en hoe je VoLTE kunt inschakelen op je toestel. Wil je meer informatie over bellen en gebeld worden via WiFi? Kijk dan hier.



Je schrijft dat de softwareversie iOS 10.2 of hoger ondersteund wordt. Dit is misschien wel zo, maar bij de publieke beta van iOS 10.3 beta 1 wordt carrier-instellingen vf nl 27.5.1 meegeleverd. Dit heeft tot gevolg dat VoLTE niet (meer) ondersteund wordt. Als ik een telefoongesprek maak, dan zie ik dat de iPhone7 terug valt op het 3G netwerk alvorens te starten met de call setup. Voor de update naar iOS 10.3 beta 1 bleef de telefoon op het 4G netwerk voor de call setup. Overigens, bij Mobile data / Mobile Data Options heb ik bij Voice & Data, 4G geselecteerd.

 

Gaan jullie een nieuwe carrier update sturen? Of zal dit opgelost zijn in de publieke beta 2 van iOS 10.3?


Ok, het is opgelost in de publieke beta 2 van iOS 10.3 met carrier-installingen vf nl 27.5.2.

Meer weergeven
Ik denk mee
Contact? Ik ben benieuwd hoe we de juiste csc krijgen in een toestel wat bij Vodafone is gekocht. Zoals ik hierboven al aangaf ik gewacht op update 6 van Android. Vervolgens een update uitvoert maar WiFi bellen is nog altijd niet beschikbaar aangezien vf niet in de csc staat.

Nog altijd, afwachtend op uw antwoord
Meer weergeven
Super Specialist

Hoi @knoxville,

 

Is het toestel via Vodafone gekocht? Hier zou dan branded software op moeten staan, vreemd dat het in dit geval niet aan de hand is. Heeft je vriendin het toestel via de Vodafone webshop, telefonisch of via de winkel besteld? En niet via een externe dealer in Vodafone abonnementen.

 

Omdat er geen VF in de CSC code staat maar PHN houdt dit in dat het een unbranded toestel is, deze zal alleen van Samsung zijn updates ontvangen in plaats van Vodafone.

 

Wat ze zou kunnen doen is een Samsung Service Center te bezoeken, met de bon om te kijken of er een mogelijkheid is de software van PHN naar VF te verwisselen. Als dit mogelijk is moet ze wel even een back up maken van haar gegevens, dat kan via Samsung Kies.

Welkom op het Vodafone forum! #HereToHelp
Power To You!
Pedro - Super Specialist
Meer weergeven
Ik ben nieuw!

Ik sta op het punt van overstappen op Tele 2 , op de update voor de S6 wachten gaat mij te lang duren ,jammer ben al 8 jaar klant.

Meer weergeven
Ik denk mee

Ja, het toestel is bij Vodafone gekocht. Er staat geen branded software op. Het toestel is via de webshop besteld.

 

Daarom valt het me ook zo tegen dat jullie niet een passende oplossing bieden. Zelfs als de nieuwe versie software uitkomt weten jullie niet zeker of het gaat werken....

 

Als ik hem naar een service point moet brengen ben ik 3 a 5 dagen mijn telefoon kwijt voor een relatief simpele firmware change. Standaard procedure bij Dynafix...

 

 

Meer weergeven
Ik ben nieuw!

Ik heb hier een Samsung A3 2016 met unbranded software. Deze zou met de VDF software ook geschikt moeten zijn voor wifi bellen en bellen via 4G. Ik heb tot nu toe twee pogingen gedaan om met Odin de betreffende versie afkomstig van sammobile.com/firmware erop te zetten, maar helaas geeft hij een fout bij de download ervan in Odin.

 

Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is om zelf te doen en zo ja, welke stap ben ik vergeten?

Meer weergeven