Marcel1971

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S6 Edge recent knop werkt niet meer

Sinds 2 november heb ik een nieuwe S6 edge. Echter heb ik deze tot op heden bijna niet gebruikt. Vandaag werd namelijk mijn sim kaart pas geactiveerd.
Bij de 1e testen weet ik zeker dat de 'recent' knop, de hardware knop linksonder, werkte.
Echter nu werkt deze dus niet meer. Het ledje licht nog wel af en toe op maar wanneer ik erop druk gebeurt er niets meer. De 'terug' knop werkt wel.
Met behulp *#0*# en dan het menu subkey heb ik de knop ook getest maar werkt deze dus ook niet.
Er staan heel veel verhalen op het internet met dezelfde problemen. De ene persoon heeft een 'gefurbished' toestel gekregen en de andere kreeg het voor elkaar door software wijzigingen. Dat laatst wijst erop dat het geen hardware probleem is. En dat kan ik eigenlijk ook niet geloven voor een toestel van nog geen 30 dagen oud.

Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor.
8 Reacties 8
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Ai, balen! Toch wel handig als je en nieuw toestel aanschaft deze goed te gebruiken zeker in de termijn wanneer het toestel geretourneerd kan worden.

Ben zelf niet bekend met dit probleem, hoor dit voor het eerst. Je maakt geen gebruik van en glazen screenprotector? Omdat de retourneer termijn voorbij is wordt het toestel gerepareerd (als VTS in je abonnement inbegrepen is kun je en tijdelijk leentoestel aanvragen totdat je toestel gerepareerd is).
Marcel1971
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, bedankt voor je antwoord maar zoals ik al heb vermeld heeft het gewerkt.
Dus kan wel testen maar na dag 15 kan het nog gebeurt zijn.
Ik maak geen gebruik van screenprotectors.
Kijk maar op : http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s6/530833-s6-recent-apps-button-not-working-lit-2.ht...
Exact zelfde probleem. Lijkt erop dat er bepaalde software iets veranderd heeft.
Er wordt gesproken om je cache te legen. Heb ik gedaan maar maakt niet uit
Bij andere was de app 'kids mode' geinstalleerd en bij deinstallatie was het probleem opgelost. Ik heb echter dit programma niet.
Er wordt dan ook nog gesproken over een factory reset. Dit heb ik nog niet geprobeerd.

Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Marcel1971 heb je de factory reset nog geprobeerd? Heeft dit het probleem opgelost?
Marcel1971
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, de factory reset heeft niet geholpen.
Wat dus het vreemde is dat de recent apps knop vorige week ineens weer werkte. Slechts voor tijdelijke duur.
Werkt nu weer niet meer.

patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
ziet er toevallig een service centre van samsung bij jou in de buurt dit kan je via de volgende bekijken http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

als het aan de software van het toestel leg kunnen ze dat daar waarschijnlijk wel oplossen voor je
succes ermee en laat je het ons even weten als het opgelost is
Marcel1971
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, er zit geen service centre in de buurt.
Ik ben er echter wel achter dat het geen software probleem is.
Ik kneep toevallig hard in de zijkant van het toestel en toen werkte de knop ineens.
Kreeg dan ook af en toe het scherm wat je krijgt als je de recent apps button langer ingedrukt houdt. Beetje storend.
Is dus toch helaas een probleem in de behuizing en dat voor een splinternieuw toestel. Beetje slordig van Samsung dat dat de fabriek uitgaat.


Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik je aan om hem toch te laten repareren of via Samsung zelf of eventueel via Vodafone.
https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic