Masco

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc Desire Update Froyo 2.2

Zoals al bij vele bekend zal zijn, is vandaag de uitrol gestart van Froyo voor de HTC Desire (http://www.androidworld.nl/36018/froyo-voor-desire-is-aan-het-uitrollen/) maar omdat mijn telefoon bij Vodafone vandaan komt, heb ik hem nog niet mogen ontvangen is er wel bekend wanneer Vodafone de Froyo update er uit gooit voor de HTC Desire?
228 Reacties 228
ikwilfroyo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag weer Vodafone gebeld. (Al is het alleen maar om er voor te zorgen dat ze de omvang van dit probleem inzien.)
Ik werd door verbonden met een technische afdeling, de medewerker op deze afdeling begon me uit te leggen wat branded toestellen zijn en hij vermeldde dat Vodafone het recht had om de 360 onzin op onze toestellen te installeren.
Ik legde vervolgens uit dat ik geen %#%$%$ ben en expliciet voor een unbranded toestel ging. Ik heb een 1-jarig abonnement, dus bijbetalen moest ik toch, en heb de Desire in de Vodafone winkel gekocht zodat ik niet op een levering van gsmweb.nl hoefde te wachten. Volgens de medewerker in de Vodafone winkel maakte het niet uit waar ik het toestel aanschafte.

Nu een oplossing van de kant van Vodafone uitblijft en een originele stock rom van HTC installeren ook niet meer door de VF update kan, vraag ik me af of ik de koopovereenkomst niet kan vernietigen ogv dwaling?

Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwaling
In het Nederlands recht moet eigenlijke dwaling (art. 6: 228) aan vijf voorwaarden voldoen:


  • 1. Onjuiste voorstelling van essentiële eigenschappen en/of omstandigheden.2. Er moet causaal verband zijn tussen de dwaling en het sluiten van de overeenkomst: indien er niet gedwaald was, zou de overeenkomst niet of onder andere voorwaarden tot stand zijn gekomen.3. De wezenlijke eigenschappen waaromtrent een onjuiste voorstelling bestond moeten in beginsel wel kenbaar zijn geweest.4. De dwaling moet zijn veroorzaakt door een mededeling van de wederpartij, het zwijgen van de wederpartij of wederzijdse dwaling.5. De dwaling moet niet op grond van in het verkeer geldende opvattingen, schending van onderzoeksplicht of zaken die uitsluitend op de toekomst betrekking hebben, voor rekening van de dwalende komen (art. 6: 228 lid 2).
Zucht, dat wordt boze brieven schrijven dan maar.
robbie

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er wordt op inderdaad momenteel druk gezocht naar een andere manier om je voormalige unbranded telefoon, nu weer unbranded te krijgen. Het schijnt dat Vodafone bij deze update een andere bootloader heeft geïnstalleerd, zodat mensen niet andere ROMS er op kunnen zetten (kinderachtige move wat mij betreft) Mocht er wat meer bekend over zijn, zal ik het hier plaatsen.
robbie

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ikwilFroyo; Het heeft geen zin om boze brieven te schrijven. Medewerkers die dat lezen of die je aan de telefoon krijgt, zijn enkel laaggeschoolde mensen die alles van een beeldscherm aflezen en die door de mensen die boven hen staan als nummertjes worden gezien. Een dergelijke brief beland toch maar in de prullenbak en je zult een standaard brief terug krijgen. Dit is typische arrogantie van dergelijke bedrijven die alles uit winstbelang doen, zonder er bij stil te staan wat hun klanten nou echt willen. Ook belofte van simpele verkoopmedewerkers doen er niet toe. Het is gewoon wachten totdat er tools komen die het debranden mogelijk maken. Wachten tot Vodafone actie onderneemt, lijkt me vrij zinloos, want dat doen ze toch niet.
drum33

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben er ingetrapt, mijn abbo verlengt met 2 jaar en een "HTC standaard Desire" dus geen Vodafone troep erop. (tot 3x toe bevestigd toen ik mijn abbo verlengde)Ik snap dat de div. providers afspraken maken met de telefoonmerken om de abonnementen zo scherp mogelijk te houden, maar kom er dan vooruit dat het toestel branded is !!!Dat mijn Desire branded is daar kwam ik achter na een telefoontje naar HTC en mijn IMEInr. opgaf, hiervoor vodafone gebeld en zij bleven volhouden dat het toetsel "vrij"was ! hoezo klant misleiding !!Na deze domper kwam het ergste; de beruchte update, en zie nu, div. apps en een beeldvullend opstartscherm van Vodafone !!! die zoals bekend nooit meer te wissen zijn.Als vodafone voor ogen had om met deze aktie heel veel klanten kwijt te raken en of over de rooie te krijgen is dan moet ik zeggen dat ze dit aardig gelukt is!Maar goed, vodafone zelf geeft geen reaktie dus neem ik aan dat ze het niks uitmaakt dat ze van een zeer goede naam naar zeer slechte gaan.Heb begrepen (van Vodafone zelf) begrepen dat de update er wel aan komt maar wanneer precies is nog één groot zwart gat, en of de update idd volledig is (T-mobile haalt bijv. de USB thetering eruit)IK ben kwaad en moest mijn verhaal ff kwijt, maar weet ook dat het waarschijnlijk niks zal uitmaken hoeveel klanten er ook over klagen, ik hoop dat er wellicht iets doordringt bij de heren en dames en dat men iets verzint om ons als klant tevreden te houden !!Trouwen het "test" verhaal van Froyo op het netwerk geloof ik niet, vriend van mij heeft een niet vodafone branded toestel en draait vrolijk met froyo incl. een vodafone abbo. !
TheGerm

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In de UK worden mijn posts inmiddels verwijderd. Omdat het als een campangne tegen Vodafone wordt gezien... wat een onzin zeg! Toch nogmaals even posten, please teken deze petitie: http://bit.ly/aW7ZzN of www.ipetitions.com/petition/vfdesire thanks mensen. PS: Ben wel benieuwd naar de reactie van Mark Moons
wgoosterveld

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook mij is verteld dat de HTC Desire niet branded was toen ik 'm vorige maand aanschafte bij een duur tweejarig abonnement. Ik heb alles hierboven gelezen. Kan iemand die met een goldcard of iets dergelijks de vodafone360-firmware eraf heeft weten te halen bevestigen dat het vodafone-logo bij het opstarten ook verdwijnt? Ik heb het idee dat de nieuwe vodafone-bootloader een factor twee trager is dan de normale van HTC.

Ik maak me vooral kwaad over die applicaties die ik niet kan verwijderen terwijl de ruimte toch al beperkt is, over al die bookmarks waar ik niet om gevraagd heb, en dat de beginpagina van de webbrowser ineens naar my360 ofziets gaat. Dat is echt hondsbrutaal. De 360-shop werkt niet en geeft een foutmelding, ik kan hem ook niet verwijderen. Wat een enorme teleurstelling is dit, zeg.
charleybaak

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lijkt erop dat er op dit moment niets te doen is tegen de update, wanneer je deze hebt geïnstalleerd. Enkel wanneer je dit nog niet gedaan hebt, zou je eventueel je telefoon kunnen unbranden. Zorgt echter wel dat Vodafone blijkbaar geen garantie meer geeft. http://www.androidworld.nl/36363/vodafone-desire-gebruikers-boos/
HeggeT

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

Zowel hier als in andere media wordt melding gemaakt over een Vodafone 360 update die gebruikers met een HTC Desire (Android) hebben ontvangen. Deze update heeft verwarring veroorzaakt omdat een deel van de klanten een nieuwe versie van Android (versie 2.2 ofwel Froyo) verwachtte te ontvangen. De reden hiervoor is de volgende:

We voeren twee type HTC Desire toestellen:

- Een Vanilla (kale) versie met Android software (vlak na de lancering van het toestel verkocht)
- Een Vodafone branded versie waarop Vodafone branded Android software geïnstalleerd is

Klanten met een Vanilla toestel krijgen vanaf week 31 en door Google de Froyo 2.2 upgrade (android 2.2) gepushed naar hun toestel. Klanten die geen Vanilla toestel, maar een Vodafone branded toestel hebben krijgen deze Froyo 2.2 upgrade naar verwachting pas eind augustus binnen.

Aangezien de uitrol van Froyo gelijk valt met de uitrol van de 360 diensten voor Android, kan er verwarring ontstaan bij klanten die de Vodafone branded HTC Desire hebben (zeker als ze zich niet bewust zijn van het feit dat ze geen Vanilla versie hebben). Zij verwachtten wellicht de Froyo update, maar halen de 360 update binnen: (my web, people, shop, music.)

Klanten zijn niet verplicht deze 360 diensten te gebruiken, zo kunnen ze bijvoorbeeld het HTC adresboek instellen ipv het 360-adresboek. Eind augustus zullen ze naar verwachting echter alsnog de (Vodafone branded) Froyo update gepushed krijgen.

De 360 update kan niet verwijderd worden.

De communicatie die klanten te zien krijgen voor het downloaden van de beschikbare upgrade:

Systeemupgrade 1.24.161.3 (XX.XX MB)
Vanwege de grootte, wordt aanbevolen een gratis Wi-Fi-hotspot of een onbeperkt abonnement te gebruiken om deze update
toe te passen.
Als dit niet wordt gedaan, kunnen normale kosten voor gegevensoverdracht in rekening worden gebracht. Nog vragen?

Neem contact met ons op via http://www.htc.com/w...A_Hotline.aspx
Inhoud: - Operator functieverbeteringen



Met vriendelijke groet,

Twan
Vodafone Forum Team.
TomKleijn

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Eind augustus? Dit is de spreekwoordelijke druppel! Rooten dan maar!
BrightSilence

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Twan. Hier waren we eigenlijk zelf al wel achter gekomen. Maar wat is de reactie op mensen die te horen hebben gekregen dat zij een unbranded Vanilla toestel zouden krijgen en dit duidelijk niet hebben gekregen?Ook mij is verzekerd dat het toestel geen branding zou bevatten. Ik heb nu 2 problemen die ik niet zou moeten hebben. Ongewilde software en een update die een maand later komt. Wat is jullie oplossing voor klanten die bij verkoop misleid zijn en deze telefoon hebben aangeschaft omdat zij dachten dat hij unbranded was?
ikwilfroyo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Allemaal leuk en aardig Twan, maar de medewerkers in de Vodafone winkel hebben mij foutief geïnformeerd toen ik het toestel aanschafte. Al het bovenstaande had ik zelf nml. ook wel op voorhand bedacht. (Na 8 jaar bij Tmobile gezeten te hebben, heb ik een gezonde haat ontwikkeld voor branded toestellen en heb er expliciet in de Vodafone shop om gevraagd of dat mijn toestel niet branded zou zijn) Dus hoe gaat Vodafone dit oplossen?

:edit: Ik had Brightsilence zijn post nog niet gelezen, ik heb dus exact dezelfde vraag
berror

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor mij precies hetzelfde. Ik heb in de winkel expliciet gevraagd of het een branded toestel was of niet. Waarop het antwoord heel duidelijk, meerdere malen was dat het toestel NIET branded zou zijn. Wat gaan we hieraan doen Vodafone?
BrightSilence

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Allemaal leuk en aardig Twan, maar de medewerkers in de Vodafone winkel hebben mij foutief geïnformeerd toen ik het toestel aanschafte. Al het bovenstaande had ik zelf nml. ook wel op voorhand bedacht. (Na 8 jaar bij Tmobile gezeten te hebben, heb ik een gezonde haat ontwikkeld voor branded toestellen en heb er expliciet in de Vodafone shop om gevraagd of dat mijn toestel niet branded zou zijn) Dus hoe gaat Vodafone dit oplossen?

:edit:  Ik had Brightsilence zijn post nog niet gelezen, ik heb dus exact dezelfde vraag



Een post die zo te zien nu verwijderd is. Ik heb toch mijn best gedaan om deze discussie op een beschaafde manier te voeren, maar nu wordt mij ook nog op zeer kinderachtig wijze de mond gesnoerd. Ik herhaal het nog maar eens dan. Ik heb een toestel gekocht waarvan mij verzekerd is dat hij unbranded zou zijn. Dit omdat de Vodafone branding op mijn vorige toestel mij uitermate irriteerde. Nu heb ik weer irritante branding en vertraging met updates. Ik verwacht dus ook een passende oplossing van Vodafone om de branding van mijn toestel te verwijderen en de originele firmware van htc te installeren.
BrightSilence

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En nog een bericht met een simpele vraag verwijderd... dat zijn er nu al zeker 3. Het beleid van Vodafone is dus niet om klanten met een terechte vraag te woord te staan, maar om het kritiek op het interne forum simpelweg te verwijderen. Veel verder kun je niet gaan om klanten weg te jagen!

In plaats van dit bericht wederom stilzwijgend te verwijderen zou ik graag een toelichting willen waarom mijn vorige 2 berichten evenals het bericht van IkwilFroyo verwijderd worden. Er werd netjes gesproken in alledrie de berichten, dit in tegenstelling tot berichten eerder in dit topic waar grof taalgebruik wel aan de orde was. Ook werd er niet gesproken over het rooten van de telefoon of iets anders wat Vodafone wellicht niet ondersteunt. Kortom, er was totaal geen reden om deze berichten te verwijderen.

Daarom wil ik u vragen in het kader van transparant zijn, hier een open toelichting op te geven.

Ik heb tenslotte alleen gevraagd om een oplossing voor die klanten die een unbranded toestel beloofd is.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Mod break:

Hallo Allemaal,

Er verschijnen na het statement van Administrator Twan nogal wat berichten van gebruikers die verkeerd voorgelicht zouden zijn met betrekking tot het verkrijgen van een unbranded (vanilla) toestel. zoals reeds eerder is aangegeven in dit topic, en ook te lezen is in onze forum voorwaarden, is dit topic bedoeld om gebruikers onderling te kunnen laten discussiëren over technische onderwerpen. Bovenstaande is niet technisch en kan ook onmogelijk door gebruikers onderling worden opgelost. Wij adviseren jullie dan ook om hiervoor contact op te nemen met het verkooppunt waar je je toestel aangeschaft hebt.
Alle posts die hierop betrekking hebben zijn verwijderd, en de forumleden hebben hier ook allemaal mail van gekregen.

Met vriendelijke groet,
Koen
Vodafone Forum Team.
BrightSilence

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn excuses, ik had de email niet gelezen. Normaal gesproken krijg ik mijn emails op mijn telefoon binnen, maar sinds de update werkt dit dus ook niet meer. Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Ik heb de standaard Gmail client uitgeschakelt omdat ik liever de HTC mail client gebruik. Hoe dan ook. Sinds de update heb ik geen nieuwe mails meer op mijn telefoon ontvangen en ik zag net dat ik er toch zeker 6 had staan, waarvan een aantal al sinds gisteren.

Ik heb ook nog even naar de instellingen van mijn HTC mail client gekeken, maar die staat nog steeds ingesteld op elke 10 minuten controleren. Het lijkt er op dat de gevolgen van deze update wellicht nog verder gaan. Iemand nog suggesties?

Ik hoop dat u mijn kwaadheid hierover kan begrijpen. Ik heb destijds mijn telefoon telefonisch besteld, dus ik kan niet naar het verkooppunt toe waar ik de telefoon heb aangeschaft. En als ik de 'service'lijn bel wordt ik van het kastje naar de muur verwezen. Ik heb dus het gevoel dat ik nergens met mijn probleem terecht kan. Het verwijderen van mijn posts hier helpt dan zeker niet.
Ik ben een beetje door mijn opties een en loop gewoon tegen een enorme muur aan bij Vodafone. Daarbij vind ik het zeer spijtig dat in deze gevallen niet even proactief contact wordt opgenomen met klanten die duidelijk met een probleem zitten. Ik zal erover ophouden, maar ik denk dat mijn enorme teleurstelling in dit geval niet onterecht is.
JohnB

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo allemaal,

Zowel hier als in andere media wordt melding gemaakt over een Vodafone 360 update die gebruikers met een HTC Desire (Android) hebben ontvangen. Deze update heeft verwarring veroorzaakt omdat een deel van de klanten een nieuwe versie van Android (versie 2.2 ofwel Froyo) verwachtte te ontvangen. De reden hiervoor is de volgende:

We voeren twee type HTC Desire toestellen:

  -          Een Vanilla (kale) versie met Android software (vlak na de lancering van het toestel verkocht)
  -          Een Vodafone branded versie waarop Vodafone branded Android software geïnstalleerd is

Klanten met een Vanilla toestel krijgen vanaf week 31 en door Google de Froyo 2.2 upgrade (android 2.2) gepushed naar hun toestel. Klanten die geen Vanilla toestel, maar een Vodafone branded toestel hebben krijgen deze Froyo 2.2 upgrade naar verwachting pas eind augustus binnen.

Aangezien de uitrol van Froyo gelijk valt met de uitrol van de 360 diensten voor Android, kan er verwarring ontstaan bij klanten die de Vodafone branded HTC Desire hebben (zeker als ze zich niet bewust zijn van het feit dat ze geen Vanilla versie hebben). Zij verwachtten wellicht de Froyo update, maar halen de 360 update binnen: (my web, people, shop, music.)

Klanten zijn niet verplicht deze 360 diensten te gebruiken, zo kunnen ze bijvoorbeeld het HTC adresboek instellen ipv het 360-adresboek. Eind augustus zullen ze naar verwachting echter alsnog de (Vodafone branded) Froyo update gepushed krijgen.

De 360 update kan niet verwijderd worden.

De communicatie die klanten te zien krijgen voor het downloaden van de beschikbare upgrade:

Systeemupgrade 1.24.161.3 (XX.XX MB)
Vanwege de grootte, wordt aanbevolen een gratis Wi-Fi-hotspot of een onbeperkt abonnement te gebruiken om deze update
toe te passen.
Als dit niet wordt gedaan, kunnen normale kosten voor gegevensoverdracht in rekening worden gebracht. Nog vragen?

Neem contact met ons op via http://www.htc.com/w...A_Hotline.aspx
Inhoud: - Operator functieverbeteringen


  
Met vriendelijke groet,

Twan
Vodafone Forum Team.



Dag Twan, Hoe kan ik controleren of ik een Vanilla toestel heb of niet? En kun je mij vertellen waarom ik deze software niet kan of mag verwijderen? Ik heb namelijk gekozen voor de Desire vanwege Android (open source) wat voor mij betekend dat ik me niet tot bepaalde software laat dwingen. Betekend dit nu dat Vodafone mij de kant van rooten en/of debranden op pushed?
BrightSilence

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem met emails lijkt opgelost. Als iemand dit probleem tegenkomt, simpelweg het openen en sluiten van de update instellingen in het settings menu heeft het probleem bij mij verholpen. Net een test email gewoon weer op mijn telefoon binnen gekregen.Heeft iemand al een manier gevonden om te debranden zonder te rooten?
Rener

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die vorige vraag heb ik ook! Mijn mobiel heb ik bij de eerste vodafone winkellevering gekregen. Ik ga er dus eigenlijk toch echt vanuit dat ik vanilla ben (om het zo maar te zeggen) Tevens voel ik me, zoals velen, ook gewoon misleidt. Maar daarnaast ben ik ontzettend huiverig voor het feit dat ik hem laat unlocken en zodoende vele zaken niet gaan werken. Dingen die mij vooral irriteren - Vodafone logo bij het opstarten - Geen eigen opstartpagina meer mogelijk. Terug naar de eerste vraag: hoe weet ik straks dat ik vanilla ben?
BrightSilence

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
JohnB, druk op je home screen op de menu knop > over de telefoon > software-informatie. Als bij softwarenummer 1.19.161.5 staat of 1.24.161.3 heb je in ieder geval een vodafone branded telefoon. Er zijn nog meer vodafone versies. Als het een andere versie is, kun je hem even posten, waarschijnlijk herken ik hem wel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic