Vinnie98

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Belcentrale

Ik heb een mobiel nummer van vodafone. Er is nu een nieuwe dienst bij Belcentrale, in Beta, waar ik me nummer op SIP(VoIP) kan krijgen. Volgens mij is dit redelijk nieuw, en ik heb het nog niet eerder gezien. Ik ga mijn nummer nu porteren en dan op Asterisk laten binnenkomen. Zijn er mensen die dit al eerder hebben gedaan. Ik weet het heeft een hoog hobby gehalte, maar ik hou wel van een experiment. Het nummer kan dan op een softphone op mijn mobiel met databundel binnenkomen stel ik me zo voor.
8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik lees graag even mee met je. Ik ben zelf minder bekend hiermee maar ben erg benieuwd hoe het werkt etc.
Kun je mij in ieder geval op de hoogte houden hoe het verloopt etc?
Vinnie98
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een portering van mijn 06 aangevraagd bij Belcentrale, om mee te testen. Het is een beta programma , dus ik zou dit niet doen voor een serieus (zakelijk) nummer totdat het klaar is.

Op freepbx kan ik dan mijn 06 op een SIP trunk aansluiten en vanuit daar de centrale programmeren wat er met het nummer gebeurd. Waar het uitkomt zeg maar. Met een sofphone op een mobiel, tablet of computer kan je dan zelf beslissen waar en wanneer je het nummer beantwoord. Maar je kan er dan ook een keuzemenu of voicemail aanhangen.

Ik houd je op de hoogte
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top ik hoor het graag 🙂
rsos

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het inmiddels al gelukt met je 06 nummer. Ik lees regelmatig firewall problemen. Wat voor mij heeft geholpen

In ieder geval de NAT-router / firewall moet de poorten 10000-60000 (UDP) toelaten om een symmetrische verbinding (= audio in twee richtingen) met de telefooncentrale mogelijk te maken. Hieronder een overzicht van poorten en ranges die doorgaans door VoIP worden gebruikt. Deze ranges moeten bereikbaar te zijn voor verkeer van en naar de telefonieservers, zowel van binnen af (vanaf IP Phones op het lokale netwerk) als van buitenaf (inkomend verkeer). De router dient het verkeer goed te routeren.

5060 UDP  SIP (signaleringspoort  maakt registratie mogelijk) 10000- 60000 UDP  RTP (audioverkeer > belangrijk als je audioproblemen hebt)



De IP-telefoon registreert SIP-accounts op basis van de standaardpoort 5060. De netwerkrouter koppelt poort 5060 (registratie) pseudopoort in de range 10000 t/m 60000. Zo weet de netwerkrouter welk signaal voor welke telefoon is bedoeld.



Nogmaals laat even weten welk modem je heb dan kan ik meer zeggen
filobakker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb jij al een log uit de diagnostics getrokken ? Bij mij is de logging na een restart leeg en zie je alleen logging vanaf het moment dat ie weer een DSL connectie ziet, in-trained, PPoE opzet en z'n IPv6 pre-fix weer ophaalt.

Ik zou niet direct concluderen dat het verlopen van een IPv6 prefix leidt tot problemen

Ik zie wel in de logging dat ie bv. elke 12 uur (??) een nieuwe prefix ophaalt, maar geen restarts.

Ik hoop dat Belcentrale snel zal uitvinden waar het issue met dit modem zit. Is het de firmware ? De hardware zelf ?

Heb je een logfile?
rsos

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
firewall problemen zijn idd hardnekkig. Niet alleen bij de Belcentrale. LOL

Sommige modellen blijven dingen filteren ook als je alles uitzet in de webinterface. Op de commandline kan je dan vaak weer wel volle controle krijgen. Als je tenminste acces hebt/krijgt.

Een logfile zou idd helpen zoals filobakker zegt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Vinnie98 had je bovenstaande reacties nog gezien en is het al gelukt?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic alsnog gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic