Sticky

Uitfasering SignaalPlus


Per 1 oktober 2018 stoppen we met SignaalPlus omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Bellen via 4G of wifi
Voor goede bereikbaarheid binnenshuis kun je nu bellen via WiFi of 4G. Hiervoor heb je wel een geschikt toestel en abonnement nodig. Indien je nog geen 4G toestel hebt, kun je door middel van Vodafone Next een nieuw toestel aanschaffen. Klik hier voor meer informatie over Bellen via WiFi en 4G.

Loskoppelen
Je kunt het SignaalPlus apparaat gewoon verwijderen uit het stopcontact.

Weggooien
Gooi je SignaalPlus apparaat niet bij het huisafval,maar lever deze in via de gebruikelijke milieuvriendelijke klein-elektronica-kanalen of bij een Vodafone winkel.

Heb je nog vragen? Laat het ons weten in een reactie op dit topic.

46 reacties

Reputatie 7
Badge +4
@Serkan Nou, das lekker dan. Bij ons hebben we een heel slecht VF bereik. Dit hebben we zelf ondervangen door de aanschaf van een Femtocell. "Er zijn betere alternatieven" schrijf je. Welke dan? En moet ik die dan weer zelf gaan aanschaffen? Ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +4
Hmm, Misschien iets te voorbarig gereageerd. Hoop alleen dat het allemaal wel goed werkt. Andere optie, zendmast plaatsen bij ons in de buurt? Want als je bij ons op straat loopt werkt zo'n oplossing natuurlijk niet.
@Ruud001

Bellen via 4G of Wifi is een goed alternatief. Heb je daar al eens gebruik van gemaakt?
Reputatie 7
Badge +4
@Serkan Bedankt voor je antwoord. Ik heb dat net ff opgezocht en bekeken. Staat allemaal aan dus we gaan het meemaken. We zitten namelijk net in een dalletje bij ons. Dus Femtocell was voor ons al jaren een goed alternatief. Ben benieuwd hoe dit gaat en of het goed werkt. Je hoort nog.
🤔
In principe kun je het met elkaar vergelijken, ze zorgen allebei voor een betere dekking maar Bellen via VoWiFi heeft meer voordelen dan SignaalPlus.
Badge
Bellen via VoWiFi... nou... had ik dat gewild met me OnePlus 5T... maar helaas VF NL ondersteunen toestellen niet die niet op hun assortiment liggen... dus dat betekent... een nieuwe toestel kopen? (dus meer sales for VFNL). door dit heb ik maar mijn abbo beeindigt en binnekort afstappen naar andere
heel leuk en aardig allemaal! bellen via wifi, prima.
Maar hoe zit het dan met sms?...
sms heb ik wel echt nodig!
Bestaat er ook iets van sms via wifi?... ipv bellen via wifi?...
en inmiddels betere alternatieven?... welke alternatieven voor sms dan?

Graag hoor ik hier een oplossing voor!

M.v.g Wouter!🤔
Reputatie 7
Badge +4
Daarnaast heb ik 1 zielig streepje bereik op mijn mobiel en dat kost dan weer meer accu om een eventuele 4 g verbinding te houden. Weet noet of dit wel de oplossing is.
Dit is het bereik bij mij thuis, buiten... zucht

hier ook maar geen of 1 streepje bereik, en ook accu snel leeg. denk toch maar overstappen van provider van vodafone naar een ander die hier wel goed signaal aanbied. Helaas maar waar lijkt dit mij de enigste beste oplossing. 🙂
Misschien heeft Vodafone dan ook een oplossing voor de slechte ontvangst van zowel 3G als ook 4G daar ik naast Vodafone ook Telesur gebruik die door het wegvallen van SignallPlus nu ook geen ontvangst meer heeft.
Reputatie 1
Badge +1
Ik plaats dit bericht namens mijn ouders,
Mijn moeder heeft Vodafone mijn vader heeft Hollandsnieuwe.
Met de femtocell hadden ze goed bereik in huis.
Nu deze gedeactiveerd is hebben ze weer problemen met het bereik. Mijn moeder kan gebruik maken van WiFi bellen alleen laat de spraak kwaliteit zeer te wensen over. Mijn vader kan bij Hollandsnieuwe geen gebruik maken van WiFi bellen. Het netwerkbereik is met 2G/3G/4G waardeloos.
Als Vodafone niks kan betekenen dan zit er niks anders op om naar een andere providers te gaan wanneer hun contracten aflopen. Of kan Vodafone daarin nog iets betekenen aangezien jullie eenzijdig de voorwaarden veranderen.
Reputatie 1
Badge +1
Hier in ons nieuwbouw huis is ook de service Femtocell ongedaan gemaakt. 4 jaar mooi gebruik van kunnen maken en nu hebben we geen netwerk meer, in huis is 4G niet mogelijk wegens de geisolleerde Energie label A+ huis. Deur dicht, netwerk dicht en slecht bereik.

Reeds bellen via wifi staat aan, en bellen via 4G staat aan. Eigenlijk zou Ziggo de netwerk ondersteuning via de Connect box moeten introduceren, zodat je een goed bereik binnenshuis hebt. @Serkan neem aan dat je ook onze andere community beheerd als moderator, zijn er in de toekomst oplossingen hiervoor, of moeten we dit zelf gaan oplossen.

Groet,
Dave
Hoi @xGarfieldx

Dit is een andere @Serkan dan op de Ziggo community 😉

Voor ons vanuit Vodafone is inderdaad bellen over Wi-Fi en 4G erbij gekomen als ondersteuning. Aan de Ziggo kant durf ik dit helaas niet te zeggen. Had je bij Ziggo al een topic aangemaakt met dit idee?

Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik het natuurlijk graag 🙂 Dan speel ik het via hier door naar Ziggo 🙂
Ideeën, tips and tricks zijn altijd welkom 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Steven schreef:

Hoi @xGarfieldx

Dit is een andere @Serkan dan op de Ziggo community 😉


Voor ons vanuit Vodafone is inderdaad bellen over Wi-Fi en 4G erbij gekomen als ondersteuning. Aan de Ziggo kant durf ik dit helaas niet te zeggen. Had je bij Ziggo al een topic aangemaakt met dit idee?

Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik het natuurlijk graag 🙂 Dan speel ik het via hier door naar Ziggo 🙂
Ideeën, tips and tricks zijn altijd welkom :)


In iedergeval dank je wel, ik ga op de community zelf wel even een topic starten hierover, komt helemaal in orde. Bellen over wifi en bellen 4G staan hier gelukkig aan, alleen netwerkdekking is nul.
Even een extra vraag betreft de dekking. Is dit wel al eens aangegeven bij onze Network crew zodat het bekend is van de postcode?
Reputatie 1
Badge +1
Steven schreef:

Even een extra vraag betreft de dekking. Is dit wel al eens aangegeven bij onze Network crew zodat het bekend is van de postcode?


Ik heb niks doorgegeven aan de crew en postcode is 1721 JB voor onze wijk is de dekking er wel maar om onze wijk nog niet, ik hoop dat dat nog gaat komen
Reputatie 1
Badge
Serkan schreef:

Per 1 oktober 2018 stoppen we met SignaalPlus omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Bellen via 4G of wifi
Voor goede bereikbaarheid binnenshuis kun je nu bellen via WiFi of 4G. Hiervoor heb je wel een geschikt toestel en abonnement nodig. Indien je nog geen 4G toestel hebt, kun je door middel van Vodafone Next een nieuw toestel aanschaffen. Klik hier voor meer informatie over Bellen via WiFi en 4G.




Strakke actie Vodafone! Ik heb geen enkel ontvangst in huis, en werkte daarom al jaren naar tevredenheid met de SignaalPlus. Nu zonder enig bericht ineens de stekker eruit vind ik echt schandalig. Er zijn zogenaamd betere alternatieven? Hoe kan ik zonder 2G/3G/4G ontvangst dan een SMS ontvangen die ik bv nodig heb voor het autoriseren van betalingen?

Ik hoor graag van jullie hoe ik dit kan oplossen!

Groet,
John
Reputatie 1
Badge
Serkan schreef:

@Ruud001

Bellen via 4G of Wifi is een goed alternatief. Heb je daar al eens gebruik van gemaakt?



Nee, dit is helemaal geen alternatief. Het gaat namelijk niet alleen over bellen, maar ook over SMS!
Jij snapt het John-b 🙂 voor mij word het een ander provider, mits Vodafone met een daadwerkelijk alternatief komt 🙂
Reputatie 1
Badge
Gezien het aantal reacties van Vodafone, verwacht ik hier weinig goeds van... Of ze hebben dit probleempje niet voorzien??? @Serkan: Misschien de SignaalPlus toch maar weer aanzetten?
Reputatie 1
Badge +1
Wouter26 schreef:

Jij snapt het John-b 🙂 voor mij word het een ander provider, mits Vodafone met een daadwerkelijk alternatief komt :)


Dreigen met overstappen naar andere provider heeft geen zin, dan zijn ze je liever kwijt. En er zal vast een oplossing zijn.

@John-B er is wel degelijk een email en nieuwsbrief uitgegaan door Vodafone dat de Femtocell stopt per oktober, dat wist ik zelf en alternatief wordt aangegeven. Ik heb bij de Ziggo Community al een topic gestart Femtocell Netwerk dekking gestopt bij Vodafone die kan je daar bezoeken en als je lid bent een reactie geven. Staan ook tips van andere leden bij.
Sixie schreef:

Bellen via VoWiFi... nou... had ik dat gewild met me OnePlus 5T... maar helaas VF NL ondersteunen toestellen niet die niet op hun assortiment liggen... dus dat betekent... een nieuwe toestel kopen? (dus meer sales for VFNL). door dit heb ik maar mijn abbo beeindigt en binnekort afstappen naar andere



@Sixie

Niet alle fabrikanten ondersteunen dit jammer genoeg. Wij zijn hierover in gesprek met om dit alsnog mogelijk te maken. Daarnaast adviseer ik gebruikers om deze wens ook aan te kaarten bij de fabrikant.
Hi all,

Ik zie verschillende reacties over het aantal streepjes netwerkdekking en andere zaken. Hierbij wil ik een aantal dingen verduidelijken:

Signaalsterkte
De signaalsterkte van een streepje dekking is afhankelijk van verschillende factoren. Één streepje signaalsterkte zegt niet alles omdat de waarde erachter veel belangrijker is. Daarnaast is het bijvoorbeeld zo dat de waardes op het 3G en 4G netwerk van elkaar verschillen. In de praktijk kan het dus goed zijn dat je met 1 streepje signaalsterkte voldoende dekking hebt om het mobiele netwerk goed te kunnen gebruiken.

SMS
Een minimale dekking is al voldoende om een sms te versturen. Als je echt 'geen service' hebt kun je eventueel problemen ervaren. Maar normaal gesproken is de minste dekking al meer dan voldoende. Ik raad dan ook aan om het versturen of ontvangen van sms even uit te proberen.

Accu
Indien je toestel via VoWifi met het netwerk is verbonden, is je toestel minder druk met ''dat ene streepje'' omdat de snelste verbinding wordt gebruikt voor het versturen of ontvangen van bijv. data.

Buitendekking
Indien je buiten de deur slechte netwerkdekking hebt, raad ik je aan om onze Network Check te doen. Overigens staat dit verder los van SignaalPlus aangezien deze alleen invloed had op de dekking binnen.
Reputatie 1
Badge
@xGarfieldx: Ik heb geen email gezien en de nieuwsbrief ontvang ik ook niet. Verder geef je aan dat er wel een alternatief wordt geboden, maar als je goed leest zie je dat mijn probleem gaat over het ontvangen van SMS berichten. Dit wordt door soWiFi niet opgelost.

@Serkan: Kun jij ingaan op het SMS probleem? Het kunnen SMS'en gaat verder dan de spreekwoordelijke plaat triplex aan de achterkant van een commode, zoals je die in je footer beschrijft. Dit zijn meer de deurtjes voor de kastjes, dus broodnodig.... Ik daag je uit om hier een passende oplossing voor aan te dragen. (Je reactie is net eerder dan die van mij, maar ik heb inderdaad geen ontvangst.)

Reageer