Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes

Vanaf 31 juli back-ups 2017 maken zonder Vodafone Backup+

http://voda.fo/ne/frcut
Backup+ wordt een stuk eenvoudiger! Voortaan heb je alleen nog maar de Dropbox-app nodig om je foto’s en video’s veilig op te slaan. De Backup+ app zal daarom sinds 31 juli 2017 niet langer beschikbaar zijn. Alle contacten, foto’s en video’s die je tot nu toe hebt opgeslagen met de Backup+ app blijven wel gewoon beschikbaar.

Wat moet ik nu doen?
Om ook in de toekomst je foto’s en video’s veilig op te slaan in Dropbox, download je eerst de Dropbox-app op je smartphone. Na het inloggen met je Dropbox-account tik je op het tandwielpictogram en schakel je ‘Camera-uploads’ in. Vervolgens kun je zelf aangeven of je alleen foto’s of ook video’s wilt uploaden. Deze bestanden worden voortaan veilig in Dropbox opgeslagen in de map ‘Camera-uploads’.
Omdat het sinds 31 juli 2017 niet meer mogelijk is om back-ups te maken met de Backup+ app, kan deze app van je telefoon worden verwijderd.

Wat gebeurt er met mijn oude back-ups?
Je oude back-ups (nog gemaakt met de Backup+ app) blijven ook na 31 juli 2017 veilig bewaard. Deze foto’s, video’s en contacten zijn opgeslagen in jouw eigen Dropbox-account in de map ‘Vodafone Backup+’. Je kunt deze bestanden bekijken en beheren via de Dropbox-app of website (www.dropbox.com) en log in met je eigen Dropbox-account.

Ontvang je extra opslagruimte bij je Red- of Black-abonnement?
Als je gratis extra Dropbox opslagruimte ontvangt bij je Vodafone Red- of Black-abonnement, dan kan je hier gewoon gebruik van blijven maken zolang je abonnement loopt. Na het verlopen van je abonnement zal je extra Dropbox opslagruimte niet meer beschikbaar zijn. Je opgeslagen bestanden blijven wel altijd veilig bewaard in Dropbox.

Ontvang je 25GB extra opslagruimte voor €1,99 per maand?
Op 30 juni 2017 zijn alle betaalde opslag-abonnementen automatisch door Vodafone beëindigd. Je hoeft zelf dus niets hiervoor te doen. Dit betekent dat op het moment dat jouw abonnement in de maand juli afloopt, jouw extra opslagruimte niet meer beschikbaar is. Je opgeslagen bestanden blijven wel veilig bewaard in Dropbox. Heb je meer Dropbox opslagruimte nodig, kijk dan op www.dropbox.com/plus.

Wil je meer informatie, kijk dan hieronder voor overige vragen:

Het lukt mij niet om toegang te krijgen tot mijn bestanden in Dropbox. Wat moet ik doen?
Heb je zowel via de Dropbox-website als de Dropbox-app geprobeerd om in te loggen, maar lukt dit niet? Neem dan contact op met Dropbox. Ga naar de Dropbox supportpagina voor meer informatie: www.dropbox.com/help.

Ik gebruik een Apple-apparaat en Dropbox kan geen back-ups maken van mijn contacten of deze terugzetten. Wat moet ik doen?
Het is nog steeds mogelijk om je opgeslagen contacten terug te zetten op je iPhone of iPad via de Dropbox-app. Het is echter niet mogelijk om back-ups te maken van nieuwe contacten via Dropbox. Volg deze stappen om contacten back-ups terug te zetten op je telefoon:

  • Installeer en open de Dropbox-app
  • Ga naar de map “Vodafone Backup+ → Contacts → [apparaat_naam]”
  • Selecteer één van de .vcf bestanden (gebruik de meest recente versie)
  • Klik op “…” rechtsboven → “Exporteren” → “Link kopiëren”
  • Open de Safari browser → plak de link in de adresbalk
  • Klik op het icoontje rechtsboven
  • Kies “Direct Downloaden”
  • Kies “Open met Contacten”
  • Kies “Voeg alle contacten toe”
  • Klik op “Bewaar”
Ik gebruik een Android-apparaat en Dropbox kan geen back-up maken van mijn contacten of deze terugzetten. Wat moet ik doen?Je kunt nog steeds je contacten back-up terugzetten via de Dropbox-app. Het is echter niet mogelijk om een back-up te maken van nieuwe contacten via Dropbox. Volg deze stappen om contacten back-ups eenvoudig terug te zetten op je telefoon:

  • Installeer en open de Dropbox-app
  • Ga naar de map “Vodafone Backup+ → Contacts → [apparaat_naam]”
  • Selecteer één van de .vcf bestanden (gebruik de meest recente versie)
  • Klik “Open met... Contacten”
  • Kies een account
  • Bevestig
9 Reacties 9
Taddese

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sietske schreef:
http://voda.fo/ne/frcut
Backup+ wordt een stuk eenvoudiger! Voortaan heb je alleen nog maar de Dropbox-app nodig om je foto’s en video’s veilig op te slaan. De Backup+ app zal daarom vanaf 31 juli 2017 niet langer beschikbaar zijn. Alle contacten, foto’s en video’s die je tot nu toe hebt opgeslagen met de Backup+ app blijven wel gewoon beschikbaar.

Wat moet ik nu doen?
Om ook in de toekomst je foto’s en video’s veilig op te slaan in Dropbox, download je eerst de Dropbox-app op je smartphone. Na het inloggen met je Dropbox-account tik je op het tandwielpictogram en schakel je ‘Camera-uploads’ in. Vervolgens kun je zelf aangeven of je alleen foto’s of ook video’s wilt uploaden. Deze bestanden worden voortaan veilig in Dropbox opgeslagen in de map ‘Camera-uploads’.
Omdat het vanaf 31 juli 2017 niet meer mogelijk is om back-ups te maken met de Backup+ app, kan deze app van je telefoon worden verwijderd.

Wat gebeurt er met mijn oude back-ups?
Je oude back-ups (nog gemaakt met de Backup+ app) blijven ook na 31 juli veilig bewaard. Deze foto’s, video’s en contacten zijn opgeslagen in jouw eigen Dropbox-account in de map ‘Vodafone Backup+’. Je kunt deze bestanden bekijken en beheren via de Dropbox-app of website (www.dropbox.com) en log in met je eigen Dropbox-account.

Ontvang je extra opslagruimte bij je Red- of Black-abonnement?
Als je gratis extra Dropbox opslagruimte ontvangt bij je Vodafone Red- of Black-abonnement, dan kan je hier gewoon gebruik van blijven maken zolang je abonnement loopt. Na het verlopen van je abonnement zal je extra Dropbox opslagruimte niet meer beschikbaar zijn. Je opgeslagen bestanden blijven wel altijd veilig bewaard in Dropbox.

Ontvang je 25GB extra opslagruimte voor €1,99 per maand?
Op 30 juni 2017 worden alle betaalde opslag-abonnementen automatisch door Vodafone beëindigd. Je hoeft zelf dus niets hiervoor te doen. Dit betekent dat op het moment dat jouw abonnement in de maand juli afloopt, jouw extra opslagruimte niet meer beschikbaar is. Je opgeslagen bestanden blijven wel veilig bewaard in Dropbox. Heb je meer Dropbox opslagruimte nodig, kijk dan op www.dropbox.com/plus.
Wil je meer informatie, kijk dan hieronder voor overige vragen:

Het lukt mij niet om toegang te krijgen tot mijn bestanden in Dropbox. Wat moet ik doen?
Heb je zowel via de Dropbox-website als de Dropbox-app geprobeerd om in te loggen, maar lukt dit niet? Neem dan contact op met Dropbox. Ga naar de Dropbox supportpagina voor meer informatie: www.dropbox.com/help.

Ik gebruik een Apple-apparaat en Dropbox kan geen back-ups maken van mijn contacten of deze terugzetten. Wat moet ik doen?
Het is nog steeds mogelijk om je opgeslagen contacten terug te zetten op je iPhone of iPad via de Dropbox-app. Het is echter niet mogelijk om back-ups te maken van nieuwe contacten via Dropbox. Volg deze stappen om contacten back-ups terug te zetten op je telefoon:

  • Installeer en open de Dropbox-app
    2. Ga naar de map “Vodafone Backup+ → Contacts → [apparaat_naam]”
    3. Selecteer één van de .vcf bestanden (gebruik de meest recente versie)
    4. Klik op “…” rechtsboven → “Exporteren” → “Link kopiëren”
    5. Open de Safari browser → plak de link in de adresbalk
    6. Klik op het icoontje rechtsboven
    7. Kies “Direct Downloaden”
    8. Kies “Open met Contacten”
    9. Kies “Voeg alle contacten toe”
    10. Klik op “Bewaar”

Ik gebruik een Android-apparaat en Dropbox kan geen back-up maken van mijn contacten of deze terugzetten. Wat moet ik doen?
Je kunt nog steeds je contacten back-up terugzetten via de Dropbox-app. Het is echter niet mogelijk om een back-up te maken van nieuwe contacten via Dropbox. Volg deze stappen om contacten back-ups eenvoudig terug te zetten op je telefoon:

  • Installeer en open de Dropbox-app
    2. Ga naar de map “Vodafone Backup+ → Contacts → [apparaat_naam]”
    3. Selecteer één van de .vcf bestanden (gebruik de meest recente versie)
    4. Klik “Open met... Contacten”
    5. Kies een account
    6. Bevestig


W00fer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik blijf het maar niet snappen dat het wordt neergezet als positief terwijl er gewoon functionaliteit verdwijnt. Zeg dan gewoon eerlijk dat het te weinig gebruikt wordt of dat de kosten te hoog zijn of weet ik veel wat.

robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Dat is toch een mooi vak: alles positief maken. Net zoals het glas half vol of half leeg kan zijn.

Antway, ik ben al een tijdje over op iCloud voor mijn iPhone. Kost wel wat maar werkt perfect. Geen omkijken naar.
Tuigje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Door over te huizen naar DropBox kan ik hoe dan ook geen gebruik blijven maken van deze dienst!
Ik een Windows Phone 10 telefoo en daarop is geen goede veilige app voor DropBox te krijgen
Belangrijker is echter : Jullie gaan opeens naar een Amerikaanse organisatie om mijn gegevens te backuppen en te beheren en daarmee vervalt mijn europees recht op privacy doordat de Amerikaanse wetgeving nu bepalend wordt voor de lokattie van mijn backups welks een zeer verontrustrende ontwikkelingis.
Wat wordt de volgende breuk in vertrouwen van Vodafone?
Ik overweeg dan ook ten zeerste om een nieuw contract niet meer via Vodafone te laten verlopen daar ik bij andere Telcdo's betere waarborgen krijg op het gebied van zekerheid van privacy en net zo'n goede, zo niet betere, servicew enn dekking kan krijgen
Rinaldosoemo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees in het verhaal alleen over backups van foto's en video's. Maar hoe zit het met het backuppen van mijn contacten?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Rinaldosoemo, voor zowel Apple als Android staat dit uitgelegd in het eerste bericht van Sietske. Om het topic niet te vervuilen met dubbele informatie zal ik de tekst niet kopiëren, maar het gaat om de onderste twee alinea's van het bericht.
Marcia_36

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het heel onduidelijk.... Ik heb een nieuwe SIM gekregen bij mijn nieuwe telefoon, dus ik wil gewoon even mijn contacten overzetten. Ik heb alleen niet recent gebruik gemaakt van de Back up + in combinatie met Dropbox, dus heb daar helemaal geen contacten in staan. En ik kan nu dus geen contacten meer back uppen in Dropbox. Kan ik mijn contacten dan helemaal niet overzetten van mijn oude SIM naar mijn nieuwe SIM? Is daar niets nieuws op bedacht hoe ik dat moet doen?
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt ervoor kiezen om de contacten op het gekoppeld google account op te salaam. Echter zul je dit per nummer moeten doen. Op je nieuwe telefoon hoef je alleen maar het google account erop te zetten en dan wordt het automatisch gesynchroniseerd Marcia_36
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, is niet meer relevant.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic