mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HTC One X Jelly Bean

Eindelijk is het zover, Jelly Bean (Android 4.1) komt naar de One X:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/13129023/__Update_HTC_One_X_op_komst__.html
 
Laten we in dit topic weer lekker ouderwets (:D) "discussiëren" over de uitrol naar Nederland, en natuurlijk nog belangrijk hoe snel Vodafone het deze keer kan/ gaat uitrollen.
168 Reacties 168
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
ArHu schreef:
Dat weet ik daarom vraag ik ook wanneer eindelijk de .31 update uitkomt, die al maanden uit is voor unbranded toestellen
Dit zou ik even voor je moeten navragen 🙂 bij de desbetrreffende afdeling.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Bedankt want een update naar jb is natuurlijk mooi maar het is wel zo mooi om daarna ook bugfixes uit te brengen.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
ArHu schreef:
Bedankt want een update naar jb is natuurlijk mooi maar het is wel zo mooi om daarna ook bugfixes uit te brengen.
Ik heb de vraag bij de desbetreffende afdeling neergelegd. Hopelijk snel antwoord 🙂
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
3.18.401.1 is net uit met belangrijke beveiligingsupdates (ivm de evernote hack?). Ik vermoed dat Vodafone gebruikers hier weken op kunnen wachten, als we de update al krijgen...
Marinus

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maurice,
we wachten al een tijdje op je antwoord over die update naar .31 (kwam al in december op de unbranded toestellen).... we zitten nog steeds met .27
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Marinus, ik heb nogmaals een mail gestuurd naar de desbetreffende afdeling en het volgende antwoord gekregen van onze technische mensen. Er is op dit moment geen planning voor een .31 Rom. Mocht deze in de toekomst uitrollen zal dit op het forum bekend worden gemaakt.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Echt heel slecht. Ik was gewoon gedwongen mijn toestel te unlocken destijds om de 1.29 update te kunnen draaien, 1.28 was zo buggy. En nu weer krijgen we niet de bug fixes, 3.18 kunnen we zeker ook op onze buik schrijven....
Jef_C

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is er ondertussen al iets bekend over de voortgang bij vodafone betreffende de updates van de ONE X?
 
Ik hoop toch echt dat de ondersteuning minimaal net zo lang mee gaat bij Vodafone als bij HTC. Mij bekruipt het gevoel dat vodafone ons in de kou laat staan wat betreft updates.
Dat de updates veel later komen, daar kan ik mee leven, ik ben tenslotte zelf zo dom geweest om een gebrande ONE X te kopen, maar als blijkt dat Vodafone de moeite niet wil/kan doen om hun aangepaste software ge-update te houden aan de originele software van HTC, dan voel ik me toch wel bekocht door Vodafone.
 
Dus....
 
Hoe is het beleid van Vodafone mbt. up to date houden van hun software?
 
Houdt Vodafone het toestel net zo lang bij met updates als HTC?
 
Wat is de  update "roadmap" van Vodafone mbt de HTC ONE X?
 
Indien Vodafone de ondersteuning van de software niet kan / wil aanhouden, is er dan een mogenlijkheid om "legaal" over te gaan naar de originele HTC software?
 
Indien het niet mogenlijk is om het toestel up to date te houden of om het toestel ovet te zetten naar originele HTC software en ik besluit dit zelf te doen (met het opgeven van gedeelt van garantie). Hoe gaat de toestelverzekering die ik bij heb afgesloten in de Vodafonewinkel bij aanschaf van toestel/abbonement hier mee om? Is de verzekering dan nog bereid om schade aan het toestel te vergoeden?  
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Jef_C,

Allereerst: Welkom op het forum! Leuk dat je je geregistreerd hebt en dat je wilt deelnemen aan deze discussie. Ik kan me best voorstellen dat je de update graag zo snel mogelijk wilt installeren maar wij kunnen dit proces jammer genoeg niet versnellen.

Het is in ieder geval zo dat wij afhankelijk blijven van de fabrikant wanneer een update beschikbaar wordt. Vodafone test alle nieuwe software-updates voor Vodafone branded toestellen zeer uitvoerig en nieuwe updates dienen, voordat ze vrijgegeven worden, te voldoen aan hoge eisen waarbij zowel Vodafone als de fabrikant zijn technische goedkeuring dient te geven. Omdat meerdere partijen betrokken zijn bij dit proces kan een software-update voor Vodafone branded toestellen in sommige gevallen enige vertraging opleveren vergeleken met een originele Android software-update.

Ook kunnen wij vantevoren niet aangeven hoe eventuele updates er in de toekomst uit gaan zien, dit wordt namelijk ook bepaald door de fabrikant. Wij houden ons altijd aan de updates die door de fabrikant beschikbaar worden gesteld.

Tenslotte wil je graag nog weten of je op een legale manier kunt overgaan naar een andere software. Je hebt natuurlijk altijd de mogelijkheid om te doen met je toestel wat je wilt. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat de garantie zal vervallen zodra er een niet-originele softwareversie op je toestel wordt gezet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic