hashman

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer Komen De Updates Voor De Hd2 Online?

Hallo,

Ik vraag mij af wanneer de updates voor de HTC HD2 online komen te staan op de vodafone site.

Nu hoef ik geen opmerking te horen als, die staan toch op de HTC site, ja die staan er inderdaad op, maar kunnen wij ze allemaal installeren, nee

Een paar keer is het bij mij voorgekomen dat smsjes niet aankwamen ondanks dat er een fix opstaat. Daarnaast gaat mijn batterij ook niet zo lang mee en crasht Internet Explorer/Opera wel eens. Met de laatste update schijnt dit een stuk beter te zijn, maar wil mijn toestel niet 10 dagen kwijt (ben er te gehecht aan )

42 Reacties 42
janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Blijkbaar zijn er nog steeds SMS-problemen in bepaalde gevallen en werkt de eerder uitgebrachte SMS Function Update fix niet, want HTC heeft deze namelijk ingetrokken.


Hallo,

Ik vraag mij af wanneer de updates voor de HTC HD2 online komen te staan op de vodafone site.

Nu hoef ik geen opmerking te horen als, die staan toch op de HTC site, ja die staan er inderdaad op, maar kunnen wij ze allemaal installeren, nee

Een paar keer is het bij mij voorgekomen dat smsjes niet aankwamen ondanks dat er een fix opstaat. Daarnaast gaat mijn batterij ook niet zo lang mee en crasht Internet Explorer/Opera wel eens. Met de laatste update schijnt dit een stuk beter te zijn, maar wil mijn toestel niet 10 dagen kwijt (ben er te gehecht aan )

Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik vraag me ook af wanneer/waar de HD2-Vodafone updates verschijnen, want via de HTC site kunnen Vodafone klanten blijkbaar niet updaten?!
hashman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vraag me ook af wanneer/waar de HD2-Vodafone updates verschijnen, want via de HTC site kunnen Vodafone klanten blijkbaar niet updaten?!



Dat klopt helemaal, wij kunnen niet via de HTC site updaten, maar wel de hotfixes installeren. Op diverse fora lees ik dat Vodafone er bekend om staat langzaam of helemaal geen updates uit brengt. Ook de klantenservice kan geen antwoord hierop geven. Terwijl Vodafone wel de updates van HTC ontvangt.. Dat vind ik een zeer slechte service, want als die updates er op komen te staan, dan is hij nog sneller, batterij gaat langer mee en nog veel meer. Vodafone lijkt wel een mentaliteit te hebben, éénmaal verkocht, dan zijn we er vanaf..
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat klopt helemaal, wij kunnen niet via de HTC site updaten, maar wel de hotfixes installeren. Op diverse fora lees ik dat Vodafone er bekend om staat langzaam of helemaal geen updates uit brengt. Ook de klantenservice kan geen antwoord hierop geven. Terwijl Vodafone wel de updates van HTC ontvangt.. Dat vind ik een zeer slechte service, want als die updates er op komen te staan, dan is hij nog sneller, batterij gaat langer mee en nog veel meer. Vodafone lijkt wel een mentaliteit te hebben, éénmaal verkocht, dan zijn we er vanaf..



Dat vind ik behoorlijk vervelend... Als er helemaal geen updates komen, is het dan eventueel mogelijk om de Vodafone software er helemaal af te gooien en de originele rom erop te zetten?
hashman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat vind ik behoorlijk vervelend... Als er helemaal geen updates komen, is het dan eventueel mogelijk om de Vodafone software er helemaal af te gooien en de originele rom erop te zetten?



Ja dat is mogelijk (typ in google hd2 custom rom), maar dan verlies je je garantie mocht er ineens iets gebeuren met het toestel. Aan de ene kant zit je vast aan Vodafone, maar aan de andere kant dwingen ze je wel om zulke stappen te ondernemen... Volgens vele bevestigende geruchten (en bewijzen van meer ram dan officieel gemeld in de hd2) krijgt de hd2 een update naar windows mobile 7, maar het ziet er naar uit dat Vodafone gebruikers dit helaas moeten missen....
webpatrick

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toen ik mijn toestel telefonisch bij een Vodafone medewerker bestelde, verzekerde hij mij dat Vodafone geen "branded" toestellen meer verkocht.

Ik had daar specifiek naar gevraagd, omdat ik ook al tegen de upgrade problemen was aangelopen met mijn Vodafone v1615 (HTC Kaiser/TyTN2). Dus bestelde ik mijn HTC HD2 bij Vodafone. Oooops!!!!

Toen ik de doos thuis ontving en het open maakte leek het een gewone HTC HD2, geen Vodafone "branded" device. Toen ik de HD2 aanzette, viel mij in eerste intstantie de opstart animatie helemaal niet op. Toen ik na verloop van tijd mij HD2 wilde registreren bij HTC ondekte ik dat het toch een "branded" device betrof. Grrrrrr!!!!

Nu ben ik dol op gadgets en vooral die van HTC (inmiddels 3e toestel), maar dan wil je graag ook de nieuwste software.

Inmiddels heeft HTC alweer de 2e upgrade uitgebracht, na de 1.43 stock ROM hebben ze eerst de 1.48 uitgebracht en nu de 1.66 (en wij zitten nog met onze 1.44 stock ROM)

Ik ben van mening dat Vodafone geen "branded" devices meer moet uitbrengen, omdat ze verzaken de door HTC uitgebrachte upgrades beschikbaar te stellen voor hun "branded" devices.

En wat is er nou zo moeilijk, want volgens mij zijn de aanpassingen in de huidige Vodafone ROM:

  • de Vodafone netwerk instellingende opstart- en afsluit-animaties

Anything else???
pepijn67

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de helpdesk gebeld en ze geven zero informatie, je wordt als klant gewoon het bos ingestuurd. Knap waardeloos dat ik mijn htc hd2 niet kan updaten naar een nieuwe firmware versie via de htc website. Hij geeft gewoon aan dat het serienummer niet bestaat. ik vind dit echt heel slecht van Vodafone en ik zeg tegen ze: kom met een fatsoenlijke oplossing ipv klanten te negeren!!!! Als je dan zonodig branded telefoons moet aanbieden zorg dan ook gewoon dat het werkt!!!!! Ik heb gelukkig maar een abonnement voor een jaar en ben helemaal klaar met die branded toestellen, volgende keer stap ik over, want dit is waardeloos
hashman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mij werd ook verzekerd dat het geen branded toestel was. Dat zeiden ze ook bij mijn vorige htc touch pro.. Vind het niet netjes en tegen oplichterij aan. Geen support meer na verkoop en meer informatie verschaffen doen ze ook al niet..
webpatrick

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De Britse Vodafone LEO Upgrade (1.66) is beschikbaar, nu hopen dat de Nederlandse ook snel komt.
hashman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
yep en wel hier te vinden: HTC HD2 - Help - Vodafone
HtcHD2User

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, mijn eerste bericht hier. (en gelijk negatief).

Ik ben ook een Htc Hd2 gebruiker en als ik had geweten wat voor nadelen er aan een branded toestel hangen had ik deze telefoon niet bij Vodafone gekocht.

Ik zit ook al een tijdje met wat fouten in mijn telefoon en helaas doen die bug fixes ook niet altijd goed hun werk. Ik weet dat Rom updates dat wel doen (telefoon van een vriend).

Daarom wil ik ook graag updaten met de nieuwste Roms. Ik lees nu op een andere site dat "windows phone 7 series mobile" nu zeker naar de HTC HD2 toe komt.

Maar hoe lang gaat vodafone daarmee wachten? En komt ie uberhaupt via vodafone beschikbaar?

En ten tweede, waarom zijn er hier geen vodafone mensen die reageren? Of kunnen ze dan weer niks vertellen over hun eigen producten?

Het netwerk van Vodafone is opzich wel aardig hoor maar die branded HTC HD2 is echt mijn miskoop van het jaar geweest, helaas...
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi, mijn eerste bericht hier. (en gelijk negatief).

Ik ben ook een Htc Hd2 gebruiker en als ik had geweten wat voor nadelen er aan een branded toestel hangen had ik deze telefoon niet bij Vodafone gekocht.

Ik zit ook al een tijdje met wat fouten in mijn telefoon en helaas doen die bug fixes ook niet altijd goed hun werk. Ik weet dat Rom updates dat wel doen (telefoon van een vriend).

Daarom wil ik ook graag updaten met de nieuwste Roms. Ik lees nu op een andere site dat "windows phone 7 series mobile" nu zeker naar de HTC HD2 toe komt.

Maar hoe lang gaat vodafone daarmee wachten? En komt ie uberhaupt via vodafone beschikbaar?

En ten tweede, waarom zijn er hier geen vodafone mensen die reageren? Of kunnen ze dan weer niks vertellen over hun eigen producten?

Het netwerk van Vodafone is opzich wel aardig hoor maar die branded HTC HD2 is echt mijn miskoop van het jaar geweest, helaas...



Tja, helemaal mee eens... de mensen van Vodafone komen alleen maar op het forum om te zeggen dat je 'm niet als modem mag gebruiken....
anarchee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer komt die update, waarom brand vodafone nog zijn toestellen?Tegen mij is verteld dat ze geen branded telefoontoestellen meer verkopen.
beekie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo allemaalHierbij wil ik vodafone feliciteren met hun slechte service qua updates en ondersteuning ten opzichte van de nieuwe htc hd2 update overal hoor je berichten dan vodafone is gestopt met htc de reden echter blijft onduidelijk ,updates 1.66 alweer worden niet geupload naar de site voor gebruikers en je blijft steken op 1.44 versie branded rom van vodafone , maar.... er is een oplossing zoals al aangegeven --> Flashing your First GSM LEO Rom (For Noobs) - xda-developers en download de hardspl file van deze site , check je bootrom versie eerst door htc uit te zetten en volume knop down vast te houden en dan aan knop ook vast te houden nu zie je de bootrom versie deze moet 1.42.000 zijn , mocht dit zo zijn dan kun je de video bekijken hoe je hardspl verder gebruikt , je kunt nu gewoon de update van htc hd2 gebruiken 1.66  Echt diep triest is het dat vodafone zelf niet de firmwares up to date houd op de site--> firmware 1.66 htc hd2 geupload --> Download RUU_Leo_HTC_NLD_1.66.404.1_Radio_Signed_15.30.50.07U_2.06.51.07_Ship.exe from Sendspace.com... plakken :  http://www.sendspace.com/file/wjidyg  Download RUU_Leo_HTC_NLD_1.66.404.1_Radio_Signed_15.30.50.07U_2.06.51.07_Ship.exe from Sendspace.com...
webpatrick

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De HSPL methode is niet geheel legaal en hierdoor kun je de garantie verliezen.

Gezien er nog steeds mensen bij komen die een GEBRANDMERKTE HD2 hebben getuigt ervan dat Vodafone HTC nog niet vaarwel heeft gezegd. Dus we blijven hopen/wachten op een Upgrade voor de HD2, het is bekend van vorige toestellen dat ze vaak wel komen, alleen wel heel erg laat (als de meesten al bijna weer aan een nieuw toestel toe zijn).

De geruchten over Windows Phone 7 series op HD2 geloof ik nog steeds niet, eerst zien, dan geloven. Daarbij weet niet of ik blij moet zijn met een Windows Phone 7 series ROM. Ik vindt het juist leuk om te expirimenteren met al die beschikbare software voor WM6.x

Helaas heeft Vodafone één van de snelst en best dekkende netwerken in NL. Niet altijd even betrouwbaar gezien de storingen van het afgelopen jaar, maar dat terzijde. Helaas dat ze daar GEBRANDMERKTE toestellen bij leveren.
webpatrick

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kunnen medewerkers van Vodafone hier niet reageren of er überhaupt een Upgrade voor de Vodafone HD2 komt???
mwolters

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone UK heeft sinds 22 februari wel een update beschikbaar heeft gesteld, versie 1.66.405.2. Deze rom werkt helaas niet op NLD toestellen. Betekend dit misschien dat er binnenkort ook een Nederlandse versie komt?
Ariebombarie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Misschien te suf voor woorden maar die update komt denk ik niet eerder tot de 7 versie beschikbaar is .Nu moeten we het doen met een 1ste of 2de versie, met alle kinderziektes er nog in...dit is waar vodafone voor staat. Eerst verkopen geld cashen en vervolgens de klanten laten staan, maar de gepeperde rekening komt nog wel hoor wees daar niet bang voor. Ik ben bang dat dit ook mijn laatste verlenging is bij dit netwerk. Ik was persoonlijk erg tevreden als vanaf het Libertel tijdperk. Maar nu is het einde in zicht, Vodafone stort je maar lekker op de Apple Gheyphone.laat tevreden klanten stikken, jullie tijd komt nog wel..Mvg Arie
Fedayk1n

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Misschien te suf voor woorden maar die update komt denk ik niet eerder tot de 7 versie beschikbaar is .Nu moeten we het doen met een 1ste of 2de versie, met alle kinderziektes er nog in...dit is waar vodafone voor staat. Eerst verkopen geld cashen en vervolgens de klanten laten staan, maar de gepeperde rekening komt nog wel hoor wees daar niet bang voor. Ik ben bang dat dit ook mijn laatste verlenging is bij dit netwerk. Ik was persoonlijk erg tevreden als vanaf het Libertel tijdperk. Maar nu is het einde in zicht, Vodafone stort je maar lekker op de Apple Gheyphone.laat tevreden klanten stikken, jullie tijd komt nog wel..Mvg Arie



Helaas schijnt er geen update naar windows 7 te komen, volgens engadget vanwege een bias reden, ben benieuwd of mijn garantie vergaat op het moment dat ik een winmo 7 xda versie erop gooi

bron
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic