Hoe beschermt Vodafone mij tegen onverwachte kosten?

  • 25 februari 2015
  • 16 reacties
  • 24832 keer bekeken

Reputatie 6

 

Onverwachte kosten zijn nooit leuk. Vodafone wil je helpen je hiertegen te beschermen. Hieronder lees je hoe we dit doen.

Via de My Vodafone app en My Vodafone via je browser heb je toegang tot je persoonlijke account, waarin alle gegevens inzichtelijk zijn. Onder het kopje tegoed en verbruik kun je je verbruik zien. Daar zie je ook je buitenbundel kosten. Onder het kopje voordeel BloX kun je BloX aansluiten.

Als je databundel bijna op is, sturen wij jou hiervan een notificatie per sms. Afhankelijk van je abonnement sturen we je een sms als je bundel bijna- of helemaal op is. Mocht het toch een keer gebeuren dat je buiten je bundel gaat, kunnen de kosten hiervoor niet hoger worden dan €100. Wij hebben namelijk voor al onze klanten een nationaal datalimiet ingesteld. Op onze website vind je verdere tips en tricks om je verbruik inzichtelijk te maken en om binnen je bundel te blijven.

Het kan voorkomen dat je er later achter komt dat je toch iets meer MB's nodig hebt. Daarvoor hebben we ook een oplossing:

Handige BloX Niet genoeg aan je bundel? Éénmalig of structureel. We hebben voor alle gevallen een passende oplossing.
Beperkt Internet Bij onze nieuwe abonnementen kun je ervoor kiezen om je snelheid te laten verlagen als je bundel op is. Je betaalt dan geen buitenbundel kosten.

Om de informatie compleet te maken vind je ook nog tips & tricks die anderen op ons forum hebben geplaatst. Heb je zelf nog tips? Dan kun je deze in dat topic met anderen delen!

 

http://voda.fo/ne/iolp1


16 reacties

En hoe beschermt Vodafone mij tegen dit:

Je maakt gebruik van abonnement Phone Game, de kosten zijn € 7,49 per week. Ga naar http://phonegame.mobi. Afmelden: www.payinfo.nl

?????
Ik heb nergens om gevraagd en krijg dit onderweg op de fiets in de maag gesplitst. WTF is dit?
Hoi Eduard,

Is mij ook overkomen,

Ik kan mij niet herinneren dat ik ergens mee akkoord moest gaan om deze dienst te activeren, niet via een link in een sms bericht of anderszins. Vodafone moet mijnsinziens niet fungeren als incasso bureau voor schimmige aanbieders van dit soort "diensten". De verantwoordelijkheid ligt bij de telecomaanbieders, die deze constructies faciliteren en er aan verdienen. Laat Vodafone en andere mobiele telefoon providers gewoon stoppen met het spelen van doorgeefluik, en laat betalingen voor dit soort diensten tussen klant en aanbieder lopen via een bancaire instelling, dus via de eigen bank met tancodes, bankpas, identifier, etc. etc. en niet via een sms hack.

Met vriendelijke groeten

Mark
Badge +1

En hoe bescherm ik hoge bel kosten.?

Door familie omstandigheden Meer dan mijn 150 minuten gebeld. 
nu blijk ik voor bijna €70 euro extra kosten te hebben. 
Ik heb geen sms of e-mail ontvangen dat mijn bundel op is.  ( en ik kijk niet vaak in de app….)
Hoe zit dit?

Normaal krijg je toch bericht dat bundel op is? Dan had ik belminuten bijgekocht. 

Je krijgt een sms bij 80 procent @Paul07 (afhankelijk van welk abonnement je hebt in verband met de voorwaarden). Ik kan met je meekijken of er een sms is verstuurd.
Kun je mij een privébericht sturen met daarin je naam, adres, postcode, geboortedatum, laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer en je mobiele nummer? 

Badge +1

Inmiddels contact gehad met klantenservice. Blijkt dat 80% sms wel is verzonden, maar door storing niet is aangekomen. Blijkt in januari j.l. Een storing in netwerk Vodafone te zijn geweest. 
we moesten handmatig opnieuw aanmelden in netwerk van Vodafone.  (Via netwerk selecteren naar KPN, dan bij ‘geen service weer naar Vodafone -3x)

Als rekening binnenkort is opgemaakt, nemen we opnieuw contact op met klantenservice om bedrag gecompenseerd te krijgen. 
wordt vervolgd …

Wel vreemd dat Vodafone bij data bundel een sms stuurt bij 80% én bij 100%, maar bij belbundel alleen eenmalig bij 80%. 
Dat kan dus beter Vodafone: ook bij bellen 2x sms aub. 

Dit staat ook in de voorwaarden dat bij de 150 belminuten alleen een sms verstuurd wordt zodra je 80 procent hebt bereikt @Paul07. Ik zal je feedback hierover intern aankaarten. Hopelijk wordt het veranderd! Dankjewel voor het doorgeven.

Badge +1

Inmiddels een (onplezierig) gesprek gehad met afdeling Facturen.

In het kort kwam het hier op neer:  Eigen verantwoordelijkheid; SMS bij 80% is een service en Vodafone is verder niet verantwoordelijk hiervoor; Van enige storing weet ik niets af; u moet gewoon betalen.

Ik snap best dat de gebruiker een verantwoordelijkheid heeft.  Maar als Vodafone verkopers bij afsluiten abonnement zeggen: ‘u krijgt ook altijd een SMS als de bundel bijna op is...’ , dan heeft Vodafone ook een verantwoordelijkheid voor deze service, lijkt mij.

Nu dus een klacht ingediend via de website.

Afwachten hoe hier op wordt gereageerd.

Gelukkig zit het hele gezin niet meer onder contract…

Badge

Je kunt hen ook nog aangeven dat in de voorwaarden staat dat;

“Als je databundel bijna op is, sturen wij jou hiervan een notificatie per sms. Afhankelijk van je abonnement sturen we je een sms als je bundel bijna- of helemaal op is. Mocht het toch een keer gebeuren dat je buiten je bundel gaat, kunnen de kosten hiervoor niet hoger worden dan €100. Wij hebben namelijk voor al onze klanten een nationaal datalimiet ingesteld. Op onze website vind je verdere tips en tricks om je verbruik inzichtelijk te maken en om binnen je bundel te blijven.”

Achteraf een factuur sturen van 700 euro is toch niet normaal. De tijden van als je per ongeluk in het buitenland vergat je data uit te zetten je na de vakantie met een BILL SHOCK zat komen zo weer terug. Maar dan nu in Nederland!

 

70 toch, niet 700? 

Hoe dan ook flink bedrag om zomaar ineens voorgeschoteld te krijgen, hoor! Ik snap dat je hier niet blij van wordt. Laat je ons weten hoe het afloopt, nu je de klacht ingestuurd hebt?

Wil zo graag weten waar die Gesprekskosten vandaan komen op nr 09068444

Vodafone Rekening

Reputatie 5
Badge +9

Hi @JgHarms 
Als ik dit nummer opzoek, dan is dit een dienst voor nummerinformatie Je wordt dan tegen betaling (€ 0,90 p/m) doorverbonden naar het betreffende telefoonnummer waar je naar opzoek bent. 

En waar kan ik het aanzetten dat ik bericht krijg dat mijn belminuten op zijn?

Hier nu door het hele corona gebeuren ook meer belminuten dan normaal… Nooit gezien / geen bericht gehad, en nu dus voor de afgelopen maanden een bedrag van € 100,- in totaal hoger…. 

Reputatie 5
Badge +9

Hi @Tanja83 
Dat is een fors bedrag en zeker flink schrikken! Jouw verbruik en tegoed kun je gemakkelijk in de gaten houden via My Vodafone. Ben je bijna door je belminuten heen? Dan kun je daar ook een voordeelbundel aanzetten waarmee je extra belminuten ontvangt. 

Vodafone heeft de contructie dusdanig ontworpen dat er altijd met het vingertje richting klant kan worden gewezen. 
 

Verdiep je eens in hoe andere providers dit doen; dan word de intentie van Vodafone je meteen duidelijk! 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @IntegriteitTelecombedrijven ,

 

Je lijkt niet tevreden te zijn met de service van Vodafone? Dit omdat ik diverse berichten van je tegenkom op het Vodafone forum. Mochten we je op het forum kunnen helpen of adviseren dan horen we dat graag.

 

Vriendelijke groet,

Reageer