Enahmir

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bellen naar het buitenland.

Ik heb 2 Red essential abonnementen.
Ik heb 6 minuten naar Turkije gebeld a ongeveer een euro per minuut en 3 sms gestuurd.
Ik was zo'n 6 euro kwijt.

Nu zie ik dat ik eren blox aan kan zetten dat ik naar Turkije maar bel voor 0,79 per gesprek +0,19 minuut.
Voor bovenstaande zou ik dan zo'n 2 euro kwijt zijn voor 6 minuten bellen en 3 sms erbij is ongeveer 3 euro denk ik. De helft dus. Als het incl. Btw is..dat zag ik niet 123.

Op 10 minuten scheelt dit bijvoorbeeld al veel meer.

Waarom staat deze blox standaard uit...hij is immers gratis dus waarom niet standaard voor iedereen met een abonnement de lage kosten?
En waarom kom ik er na zoeken pas achter dat ik goedkoper kan bellen naar het buitenland door alleen maar ergens een kruisje aan te vinken?
Dus iedereen die dit niet weet of opzoekt of zelf bedenkt betaalt gewoon maar het dubbele, want pech?

Nou, ja dat had ik dus ook de eerste rekening, die van mei, waar bellen naar buitenland op staat.

Dit vind ik niet netjes en begrijp de reden hiervan ook niet. Misschien kan iemand mij die vertellen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Enahmir

Er zijn meerdere redenen waarom zo'n BloX niet standaard aan staat. De belangrijkste reden noemde stevied86 al. Wij beslissen niet voor een klant wat voor hen het voordeligst is. We geven alle klanten de mogelijkheid om een BloX wel of niet te activeren. In dit geval is het bijvoorbeeld ook nog eens zo dat de Bel+Sms BloX niet gecombineerd kan worden met sommige andere BloX. Als wij die BloX dus standaard zouden activeren zou dat betekenen dat die andere BloX niet geactiveerd kunnen worden.

Als jij bijvoorbeeld bij het verlengen aangeeft dat je vaak naar het buitenland belt dan kunnen mijn collega's je erop wijzen dat deze BloX een optie is. Helaas kunnen we niet van elke klant weten of zij vaak naar het buitenland bellen, of vaak in het buitenland zijn, tenzij zij dit zelf aangeven.

Tevens staan alle mogelijke BloX in het tarievenoverzicht van het abonnement. Als klant zijnde kun je dus in één overzicht zijn welke extra opties we aanbieden. Ook zie je dit in je BloX overzicht in My Vodafone. Eigenlijk zou je er dus niet naar op zoek hoeven, maar zie je eenvoudig welke extra opties je bij je abonnement kunt activeren om het voor jou zo voordelig mogelijk te maken.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Enahmir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry, ik kon de spelfouten achteraf niet meer herstellen denk ik.
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Enahmir,

Ik begrijp wat je bedoeld en het zou voor iedereen voordeliger zijn om hem aan te zetten. Ik durf je niet met zekerheid te zeggen waarom dit niet voor iedereen aan staat. Het kan zijn omdat ze de Blox op ieder moment kunnen wijzigen of weghalen omdat je hier niks extra's voor betaald.

Groetjes,
MrMister
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Mocht je en bericht willen bewerken Enahmir is dat heel simpel te doen ;)! Je ziet in de rechterbovenhoek van je bericht staan Opties klik hierop en zie dan de optie Bericht bewerken.
Enahmir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad. Maar alleen als ik volledige website weergeef. Op de mobiele versie is deze optie onzichtbaar.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Enahmir

Dat klopt inderdaad 🙂


Groetjes Stevied86
Enahmir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is dat je antwoord op mijn vraag?
Anonymous
Niet van toepassing
Je hebt gelijk Enahmir dat je alleen de tekst kan aanpassen alleen als je onder op volledig klikt. Via de mobiele pagina kan dit dus niet. Ja dat klopt is dus mijn antwoord 🙂
Enahmir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar dat is niet mijn vraag.

*edit moderator* Het is niet nodig om je vraag te herhalen, deze staat immers al hierboven. 😉
Enahmir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stel dat ik een uur had gebeld terwijl ik dit niet eens wist...goh hee.
Enahmir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog geen antwoord van vodafone op mijn vraag...
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Enahmir,

Je abonnement behoren met bloxen kun je zelf via my Vodafone. Hier kun jij als klant zelf bepalen wat je aanzet en uitzet. Tevens staat er bij iedere blox een duidelijke uitleg over wat de blox inhoudt.
Ik snap en begrijp je hierin wel want het kan veel geld schelen. Echter wilt niet iedereen deze blox aan hebben staan ook al is dit in het voordeel van de klant. Echter mag de klantenservice dit niet standaard aanzetten omdat dit in overleg met de klant moet.

Groetjes stevied86
Enahmir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankje maar ik begrijp niet waarom iemand dit niet aan zou willen hebben staan??? en ik begrijp niet waarom die lage kosten dan niet standaard voor iedereen gelden.

Nu betaalt iemand die dit niet weet veeel meer.

Vodafone kan toch de abonnementen standaard de lage kosten geven, zonder dat daar een blox, die toch gratis is, voor geactiveerd hoeft te worden? Niemand zal protesteren dat de kosten verlaagd zijn! Nu wist ik ook de eerste mnd niet dat je de kosten kon verlagen door een blox en heb dus ook teveel betaald.

Kassa voor vodafone door het op deze manier te doen of is er een andere reden?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Enahmir

Er zijn meerdere redenen waarom zo'n BloX niet standaard aan staat. De belangrijkste reden noemde stevied86 al. Wij beslissen niet voor een klant wat voor hen het voordeligst is. We geven alle klanten de mogelijkheid om een BloX wel of niet te activeren. In dit geval is het bijvoorbeeld ook nog eens zo dat de Bel+Sms BloX niet gecombineerd kan worden met sommige andere BloX. Als wij die BloX dus standaard zouden activeren zou dat betekenen dat die andere BloX niet geactiveerd kunnen worden.

Als jij bijvoorbeeld bij het verlengen aangeeft dat je vaak naar het buitenland belt dan kunnen mijn collega's je erop wijzen dat deze BloX een optie is. Helaas kunnen we niet van elke klant weten of zij vaak naar het buitenland bellen, of vaak in het buitenland zijn, tenzij zij dit zelf aangeven.

Tevens staan alle mogelijke BloX in het tarievenoverzicht van het abonnement. Als klant zijnde kun je dus in één overzicht zijn welke extra opties we aanbieden. Ook zie je dit in je BloX overzicht in My Vodafone. Eigenlijk zou je er dus niet naar op zoek hoeven, maar zie je eenvoudig welke extra opties je bij je abonnement kunt activeren om het voor jou zo voordelig mogelijk te maken.
Enahmir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankje. De blox is geheel gratis toch en kan uitgezet wanneer ik wil? Dan zet ik hem zeker aan!
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Enahmir op onze website vind je alle informatie over de Bel + Sms naar Buitenland BloX. Deze BloX aanzetten kost niets, je hebt ook geen vaste kosten. Het zorgt alleen voor een voordeliger tarief als je naar één van de betreffende landen belt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic