Simone214

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dataverbruik gigantisch omhoog

Goedendag,

 

zojuist gebeld met de klantenservice van vodafone. De afgelopen maanden is mijn dataverbruik vele malen hoger dan normaal, terwijl mijn telefoongebruik niet zoveel anders is.

Aangedragen oplossing: als u thuiskomt en op het wifi gaat, handmatig data uitzetten. 
Dat vind ik geen werkbare oplossing. 

 

Hoe kan ik dit verbeteren? 
Wat zijn de tips, wat werkt goed? Ik heb in mijn apps gekeken naar het verbruik en heb Norton bijvoorbeeld uitgezet, dat was een grootverbruiker. Maar, deze maand zit ik na 10 dagen alweer op de helft van mijn bundel terwijl ik deze normaal niet opkreeg. 

 

Wat kan ik doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Simone214 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je altijd te hoog zit dan is de beste oplossing om je abonnement te verhogen, of te doen wat de klantenservice al heeft aangegeven. Je kan natuurlijk ook zorgen dat je thuis een sterkere WiFi verbinding hebt, wat dat kan het probleem ook nog wel eens zijn. Test die eens. 

Kijk zo ie zo bij je dataverbruik wat het meest data heeft gebruik en zet deze dan uit voor data gebruik als je op WiFi zit. Wat je ook hebt gedaan met Norton app. Ik weet niet wat voor toestel je hebt maar in een iPhone kan je ook aangeven dat je dataverbruik belangrijker moet zijn dan WiFi, maar ook andersom. Bij een Samsung gaat dit misschien net zo, of anders, dat weet ik niet. 

iPhone: van naar instellingen, mobiel netwerk en scroll helemaal naar beneden. Daar kan je apps uitzetten die je niet over dataverbruik wil gebruiken en helemaal beneden kan je WiFi-assistentie aan-/uitzetten. 


En wat ik al schreef, kijk eens of je WiFi bereik wel goed is. Want dat is natuurlijk ook heel belangrijk. 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Simone214 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je altijd te hoog zit dan is de beste oplossing om je abonnement te verhogen, of te doen wat de klantenservice al heeft aangegeven. Je kan natuurlijk ook zorgen dat je thuis een sterkere WiFi verbinding hebt, wat dat kan het probleem ook nog wel eens zijn. Test die eens. 

Kijk zo ie zo bij je dataverbruik wat het meest data heeft gebruik en zet deze dan uit voor data gebruik als je op WiFi zit. Wat je ook hebt gedaan met Norton app. Ik weet niet wat voor toestel je hebt maar in een iPhone kan je ook aangeven dat je dataverbruik belangrijker moet zijn dan WiFi, maar ook andersom. Bij een Samsung gaat dit misschien net zo, of anders, dat weet ik niet. 

iPhone: van naar instellingen, mobiel netwerk en scroll helemaal naar beneden. Daar kan je apps uitzetten die je niet over dataverbruik wil gebruiken en helemaal beneden kan je WiFi-assistentie aan-/uitzetten. 


En wat ik al schreef, kijk eens of je WiFi bereik wel goed is. Want dat is natuurlijk ook heel belangrijk. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic