Richard78

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Samsung S7 (Edge) Beveiligingsupdate

Mijn partner en ik hebben allebei een vodafone branded Samsung S7. Helaas hebben we sinds de beveilingsupdate van december 2018 geen update meer ontvangen. Ook de maanden ervoor was het niet maandelijks terwijl het formele samsung updatebeleid nog steeds maandelijks is.
Hoe kan dit? Ik snap dat er zaken aangepast moeten worden aan de Vodafone schil, maar een achterstand van maanden vind ik onbegrijpelijk.
39 Reacties 39
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zodra de update uitrolt worden ook meteen de ontbrekende maanden meegenomen. Zo ver ik heb begrepen kan de update ieder moment uitgerold worden.
jaco_1978

Liefhebber
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Steven wrote:
Zodra de update uitrolt worden ook meteen de ontbrekende maanden meegenomen. Zo ver ik heb begrepen kan de update ieder moment uitgerold worden.

Breed begrip kan enkel moment uitgerold worden. Heb nog steeds niets mogen ontvangen. Voor mijn is het overduidelijk. Als ik nog een keer Samsung wil word het geen Vodafone.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
jaco_1978 wrote:

Steven wrote:
Zodra de update uitrolt worden ook meteen de ontbrekende maanden meegenomen. Zo ver ik heb begrepen kan de update ieder moment uitgerold worden.
Breed begrip kan enkel moment uitgerold worden. Heb nog steeds niets mogen ontvangen. Voor mijn is het overduidelijk. Als ik nog een keer Samsung wil word het geen Vodafone.

Of een losse kopen, dan heb je het probleem ook niet 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
De update wordt in badges uitgerold. Hierdoor kan hij later op jouw toestel terecht komen.
Remhar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
De update wordt in badges uitgerold. Hierdoor kan hij later op jouw toestel terecht komen.

toch niet een 1 april grap...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wij hadden inderdaad de terugkoppeling gekregen dat deze uitgerold zou moeten zijn. Echter na de meldingen hierboven ben ik het toch gaan navragen! Het blijkt dat de update is tegengehouden ivm een bepaalde instelling wat niet zou werken. Hij zal nu midden April uitgerold gaan worden. Dit is helaas geen 1 april grap! Mijn excuses voor het ongemak!
Remhar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
Wij hadden inderdaad de terugkoppeling gekregen dat deze uitgerold zou moeten zijn. Echter na de meldingen hierboven ben ik het toch gaan navragen! Het blijkt dat de update is tegengehouden ivm een bepaalde instelling wat niet zou werken. Hij zal nu midden April uitgerold gaan worden. Dit is helaas geen 1 april grap! Mijn excuses voor het ongemak!

ik ben iig blij dat jij ons op de hoogte houdt...
Richard78
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ Steven ik vind dit echt een slechte zaak. Iets wat ik niet verwacht van een bedrijf als Vodafone. Samsung garandeert nog steeds een maandelijkse update, terwijl Vodafone nu nog maar eens per kwartaal bijwerkt. Heb je een top smartphone met een budgetphone updatebeleid.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Snap ik en ik begrijp je punt. Maar om er voor te zorgen dat je toestel normaal functioneert, kun je beter een werkende update hebben. In dit geval is hij terug geroepen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik lees sowieso op verschillende sites dat de beveiligingsupdates voor de S7 en S7 Edge toestellen per kwartaal verstuurd worden Remhar Olivier.R Richard78
Remhar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
Ik lees sowieso op verschillende sites dat de beveiligingsupdates voor de S7 en S7 Edge toestellen per kwartaal verstuurd worden Remhar Olivier.R Richard78

ja dat bericht had ik ook gezien, wat dat voor de updates van Vodafone betekent weet ik niet maar gezien de achterstand die jullie nu al hebben, vrees ik het ergste..
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
In dit geval zullen er ook minder updates uitgerold gaan worden in de toekomst door Samsung. Vodafone zal er minder ontvangen, bijwerken en terugkoppelen naar Samsung Remhar
Richard78
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Net als Remhar, maak ik mij ook zorgen om het vodafoneupdatebeleid. Per april krijgt de Samsung S7 alleen nog updates per kwartaal. Met jullie frequentie ben ik bang dat die misschien eens per 6 maanden worden geupdate op z'n best.
I koop hierna geen Vodafone Branded toestel meer.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Richard78 wrote:
Net als Remhar, maak ik mij ook zorgen om het vodafoneupdatebeleid. Per april krijgt de Samsung S7 alleen nog updates per kwartaal. Met jullie frequentie ben ik bang dat die misschien eens per 6 maanden worden geupdate op z'n best.
I koop hierna geen Vodafone Branded toestel meer.

Ik begrijp je bezorgdheid maar als Samsung zelf minder snel uitheeft dan kan Vodafone niets anders dan wachten. Zie het bericht van Steven. Minder updates door Samsung is ook minder updates door Vodafone.

Maar een unbranded toestel is altijd beter ??
Remhar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:

Richard78 wrote:
Net als Remhar, maak ik mij ook zorgen om het vodafoneupdatebeleid. Per april krijgt de Samsung S7 alleen nog updates per kwartaal. Met jullie frequentie ben ik bang dat die misschien eens per 6 maanden worden geupdate op z'n best.
I koop hierna geen Vodafone Branded toestel meer.
Ik begrijp je bezorgdheid maar als Samsung zelf minder snel uitheeft dan kan Vodafone niets anders dan wachten. Zie het bericht van Steven. Minder updates door Samsung is ook minder updates door Vodafone.

Maar een unbranded toestel is altijd beter ??


Ik begrijp best wel dat het één effect heeft op het andere.
Wat ik mij afvraag is wat Vodafone dan eigenlijk toevoegd of weg laat (?) als het een branded versie maakt?
Ik heb een branded toestel maar heb alle Vodafone cr@p er af gehaald, behalve Start, deze krijg ik niet verwijderd.
Is dit dan de enige aanpassing?
En is deze app essentieel voor Vodafone gebruikers?
Kan Vodafone de gewone versie als branded indienen en vervolgens een optie geven voor de Vodafone gebruikers om de apps te installeren die handig zijn voor Vodafone gebruikers?
Remhar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de update vandaag ontvangen en deze is geïnstalleerd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Nee, dat is gelukkig niet de enige aanpassing Remhar
Er wordt oa ook gekeken naar netwerkinstellingen, bellen over 4G en Wi-fi (VOLTE) etc. Zo zijn er nog een aantal. Op deze manier proberen ze problemen te voorkomen voor deze settings en zorgen ze ervoor dat verschillende toepassingen blijven werken.
Super dat je de update ook ontvangen hebt!
Richard78
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mijn partner en ik hebben de update ontvangen op de S7 en de S7 Edge.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super Richard78 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, update is uitgerold.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic