rarenederlander

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

scam telefoonnummer

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/trap-niet-in-whatsapp-kettingbericht-over-duur-telefoontje-van...

Hoezo is het nog steeds mogelijk dat dit kan? Zou dit niet verboden/onmogelijk gemaakt kunnen worden?

Ik heb hier geen last van gehad, maar kunnen jullie hier iets tegen doen? Zo nee waarom niet?

Groeten, Jeroen van Wordragen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @rarenederlander 
Neem nooit nummers aan die je niet kent. En het nummer is al gewist en daarom door niemand meer te bellen. Daarnaast hoor ik ook dat het een fake bericht is. Maar goed, fake of niet, je moet altijd oppassen wie je terug belt. Een nummer oppakken / aannemen kost je niets, wel het terug bellen. 

En Vodafone geeft ook een bericht als je een nummer belt waar je veel voor moet betalen. Dus als je zo’n vreemd duur nummer belt dan krijg je eerst van Vodafone een melding dat je beter kan ophangen. Dus Vodafone doet dit al!!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @rarenederlander 
Neem nooit nummers aan die je niet kent. En het nummer is al gewist en daarom door niemand meer te bellen. Daarnaast hoor ik ook dat het een fake bericht is. Maar goed, fake of niet, je moet altijd oppassen wie je terug belt. Een nummer oppakken / aannemen kost je niets, wel het terug bellen. 

En Vodafone geeft ook een bericht als je een nummer belt waar je veel voor moet betalen. Dus als je zo’n vreemd duur nummer belt dan krijg je eerst van Vodafone een melding dat je beter kan ophangen. Dus Vodafone doet dit al!!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je hier nog vragen over @rarenederlander?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic