1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Reacties
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Zodra Cecilia hier een antwoord op heeft dan zal ze dit communiceren @Tigger. Het lijkt me dat Vodafone hier wel een passende oplossing voor zal geven, laten we geduld hebben tot het weer goed werkt en dan zien wat ze kunnen doen voor iedereen die nu de eerste 3 maanden gratis heeft. 

Tigger

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik snap dat hier geduld aan te pas komt. Maar ik stond op het punt van overstappen toen OneNumber beschikbaar kwam. Alleen verlengd omdat het er eindelijk

was bij  Vodafone. Als ze me eerlijk inde winkel

hadden verteld dat er een probleem was had ik er anders in gestaan en niet verlengd. Dan had ik als dit te lang duurt alsnog kunnen overstappen. Ze hebben er zo lang over gedaan om het beschikbaar te maken en zelfs dan lukt het ze dus niet. Heb het een maand mogen ervaren en was er zeer blij mee en baal nu gewoon als een stekker. 
En het gaat bij mij niet eens om een nieuwe Watch maar een nieuwe telefoon, dus het bericht van Cecilia klopt wat dat betreft ook niet helemaal.

Maar goed we wachten het af, kan helaas weinig anders meer.

markbosters

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hebben jullie enig idee hoe lang dit niet meer aanmelden gaat duren? 

Is het een kwestie van dagen of weken? Heb een nieuwe apple watch cellular gekocht omdat ik graag gebruik wil maken van de cellular variant. 

 

Mocht dit nou te lang duren stuur ik mijn watch liever terug. 

 

Het kan toch niet dat jullie een service aanbieden en vervolgens dagen aan een stuk uit de lucht zijn. 

 

 

Ben_1976

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Beste mensen,

Ik wil doorgeven dat ik zojuist mijn apple watch heb kunnen met de vodafone netwerk. 

Hoogwaarschijnlijk is het dan opgelost lijkt mij.

 

Gr. Ben

markbosters

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is mij ook gelukt om te koppelen, alleen als je je telefoon uitzet is er geen verbinding met het vodafone netwerk. 

De watch zoekt verbinding met het netwerk van vodafone maar dit is tot nu toe nog niet gelukt. 

 

Gr, Mark

MarcoH2

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Net ook geprobeerd, ik kan nu ook alle stappen doorlopen maar Ik krijg nog steeds de onderstaande melding (MyVF heeft gewoon mijn nummer erin staan en heb mijn nummer al vanaf de Libertel tijd):

Melding VF.jpg

iPhone 14 Pro, Apple Watch Ultra 2. iOS 17.1.2 en WatchOS 10.1.1

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Ben_1976

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ja je hebt helemaal gelijk hier dezelfde probleem, ik heb gelijk even getest na jouw berichtje idd wel bereik maar kan niemand bellen of geen internet. En wat mij ook nog opvalt als ik op het netwerk zit via iphone en ik ga bellen dan zie je een ander nummer? Kan ook niet de bedoeling zijn toch..

MarcoH2

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat is nog steeds niet mogelijk, zie mijn post boven jouw post

 

Gr Marco

Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Volgens mij gaat het nog niet helemaal goed @Rikst 
Er zijn nog mensen die problemen ondervinden. Uitbellen met een ander nummer lijkt ons niet de bedoeling 🤨

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi @MarcoH2, het is vanaf nu weer mogelijk om OneNumber te bestellen. Als je bovenstaande foutmelding blijft zien, dan wil ik je vragen de tips en doorverwijzingen die eerder in deze reactie van @Cecilia gedeeld zijn te volgen. 

 

@Ben_1976 en @markbosters Bij jullie is de bestelling dus wel gelukt maar spelen er verbindingsissues. Volg daarvoor a.u.b. onderstaande stappen: 
OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

 

 

 

Ben_1976

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hey ja nu doet hij het😊 echter als ik bel krijg diegene die ik bel wel een ander nummer te zien..niet mijn nummer..

MarcoH2

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Na alle topics gelezen te hebben zie ik dat ik twee gebruikers in MyVodafone heb staan (beiden met mijn emailadres). Daarvan moet er dus 1 verwijderd worden om OneNumber te kunnen activeren, en dat kan ik niet zelf @Cecilia of @Rikst hoe kan ik dit oplossen?

 

Gr Marco

Diondk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

ik krijg nog steeds de melding: 

 

Oeps er is een serverfout opgetreden.

Het openen van deze pagina duurde te lang. 

 

Ik zit op watch os 10.1.1

en IOS 17.1.2

 

Dit zijn geen beta release maar gewoon normale releases. 

 

Hoe krijg ik dit opgelost?

MarcoH2

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Rikst @Cecilia Ik heb echt alles geprobeerd wat er in de eerder genoemd topics staat. Ik zal in een privebericht de hierboven gevraagde gegevens met jullie delen in de hoop dat dit opgelost kan worden want ik wil echt graag gebruik maken van OneNumber.

Tigger

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik kan gelukkig melden dat het bij mij weer naar behoren werkt. Kan bellen als de iPhone uitstaat en doe dat dan ook met mijn eigen nummer. Misschien ligt dat aan het feit dat ik er al een tijdje gebruik van maakte.

Gelukkig heeft dit niet al te lang geduurd.

Diondk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Helaas nog steeds zelfde issue hier, ook geen reactie gehad meer hier of via PM.

 

Zijn er nog meer mensen die de fout melding krijgen dat het laden van de pagina te lang duurt?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Diondk 
Ik zie inderdaad dat je mij gisteren een privéberichtje hebt gestuurd. Hier was ik nog niet aan toegekomen. Ook staat in onze huisregels aangegeven dat we eigenlijk niet reageren op privéberichten die niet op ons verzoek gestuurd zijn. Mocht er in de toekomst weer een soortgelijke situatie zijn, dan kun je het beste even een eigen topic starten en helpen we graag. 

Als ik je gegevens bekijk dan zie ik dat de aanvraag voor OneNumber eerder al is verwerkt.  De bestelling zelf is dus al gelukt en OneNumber staat actief. Het blijven laden van de pagina is een foutmelding die we eigenlijk niet meer hebben gezien nadat het weer mogelijk was om OneNumber te bestellen. Heb je voor de zekerheid zowel de watch als je toestel al eens helemaal herstart voordat je OneNumber probeert te installeren op je Apple Watch? 

Diondk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Cecilia,

 

sorry had niet door dat ik geen bericht mocht sturen. Had dit gelezen -> https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/eSIM-Apple-watch-ondersteuning-2021/m-p/222731/highlight/t... en ging er eigenlijk vanuit dat het voor iedereen gelden en niet alleen voor de mensen vernoemd in het bericht.

 

Maar dat is mijn fout 🙂 

 

Heb inmiddels al meedere keren mijn telefoon en apple watch gerestart maar zonder succes. 

 

Groet,

Dion

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Geen probleem hoor! Ik snap de verwarring @Diondk, want dat was specifiek voor een andere probleem weer nadat het nét weer mogelijk was om OneNumber te bestellen. 

Heb je toevallig ook geprobeerd om de Watch App eens te verwijderen en opnieuw te installeren? Wat gebeurt er als je dan de volgende stappen doorloopt?
 

  1. Zorg voordat je begint dat je watch gekoppeld is aan je iPhone. Weet je niet hoe je dit doet? Volg de stappen van Apple.
  2. Indien beschikbaar: Update je iPhone en Apple Watch naar de nieuwste software.
  3. Open de Watch-app op de iPhone.
  4. Ga naar mobiel netwerk en kies twee keer voor configureer mobiel netwerk.
  5. Kies activeren en log in met de gegevens van My Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic