RobLammerts

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Verlengd iPhone 15, statuspagina doet het niet

Hi, afgelopen vrijdag de nieuwe iPhone 15 Pro Max besteld in het blauw titanium. Nu kan ik nog steeds niet bij de statuspagina. Wat kan hiervan het probleem zijn? Voorgaande jaren is het altijd goed gegaan. Iemand van het Vodafone team die hier voor mij in wilt duiken en kan kijken wat het probleem is? 🙂

 

Alvast bedankt. Met vriendelijke groet,

Rob

 

 

Uitgelicht
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Reacties
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi iedereen!

Klanten die een bestelling met iPhone 15 hebben gedaan, ontvingen op 22 september een SMS waarin aangegeven werd dat op uiterlijk 27 september nog een SMS verstuurd wordt over de verwachte levering. Een deel van de klanten heeft die tweede SMS nooit ontvangen. Uit onderzoek blijkt dat er iets fout gegaan is in achterliggende systemen. Dat is inmiddels opgelost. Klanten die de SMS nog niet hebben ontvangen, krijgen deze uiterlijk 29 september alsnog.

Onze excuses voor het ongemak! 

843 Reacties 843
LG36

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bij mij precies hetzelfde probleem…heel raar.  Vodafone zegt wel dat de bestelling goed is doorgekomen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @RobLammerts, welkom hier!

Wat heb je jezelf verwend met een toffe nieuwe mobiele telefoon. Als ik de bestelling controleer dan zie ik dat deze netjes is gevalideerd. Dit is dus helemaal in kannen en kruiken. Je wordt altijd nog per SMS op de hoogte gehouden omtrent de levering en ook kun je deze pagina met de levertijden in de gaten houden. Zodra er meer bekend is, dan zal hier een update komen.

RobLammerts
topicstarter
Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Dankjewel voor het nakijken @Cecilia! Okay, dat klinkt goed dat alles dus in orde is. Nu nog hopen dat ik hem vrijdag in ontvangst mag nemen. Kreeg gisteren een SMS met de mededeling dat levering niet gaan lukken, maar kan ook komen doordat het een pre-order is?

 

Heb rond 14.30 eindelijk de bestelling kunnen plaatsen en om 16.14 uur kreeg ik de bevestiging...

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes

@RobLammerts  Ik heb hetzelfde! Mag toch aannemen dat ze een deze dagen wel weten hoeveel toestellen ze binnen krijgen, en of we bij de eerste lichting zitten…

 

die link naar de levertijden is gewoon nog de standaard info. Miss gaan ze dat updaten?

sQuarecoW

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie inderdaad precies hetzelfde. Het lijkt nu alsof er iets niet werkt ipv dat ze niet weten waar in de rij je geëindigd bent..

RobLammerts
topicstarter
Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Ik hoop dat ze snel duidelijkheid kunnen bieden. Ben wel benieuwd waar ik nu in de rij sta, of er een T&T beschikbaar is, of ik überhaupt een toestel krijg vrijdag... @Ilsjaa  @sQuarecoW 

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes

Nou vandaag is toch wel de laatste dag dat we iets zouden moeten horen als we hem morgen zouden krijgen?! 

Ongeduldig 😂

Fabyelle

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

🥳Vrijdag besteld, 14:45 bevestiging binnen. De pagina van bestellingen doet het altijd nog niet maar kreeg gister een mail met nieuw contract. En nu vanmorgen een mail met track en trace!

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Het is dit jaar droevig met Vodafone gesteld wat betreft de informatie voorziening na het bestellen van de nieuwe iPhones. De status bestelling pagina werkt totaal niet. Je kunt je eigen bestelling niet eens nakijken. En checken of je toestel snel geleverd wordt. Het zou fijn zijn als dit snel wordt opgelost. Iedereen is benieuwd wanneer hun nieuwe pareltje wordt geleverd. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Ilsjaa Heb je al iets gehoord over levering morgen?

spijkermenno

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes

@Fabyelle Welke heb je besteld? Ik heb mijn bevestiging 14:29 gekregen afgelopen vrijdag maar heb nog geen contract of T&T gekregen 😞 Chat en telefoon van klantenservice is een nachtmerrie en niemand kan informatie geven. Wordt hier onderhand wel moe van, denk dat ik de boel maar ga cancelen en n andere provider zoek.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Het zal bij een andere provider niet anders zijn. Bij Apple zelf lopen de levertijden al op tot eind oktober en verder. Ik denk dat er weinig geleverd gaat worden morgen...😫

spijkermenno

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes

Kansloze communicatie dit, wel inflatie correctie doorvoeren maar beetje fatsoenlijke communicatie en klantenservice ho maar...

RobLammerts
topicstarter
Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Triest gedoe dit. Bestelling kunnen plaatsen om 14.30 uur, zat om 13.45 al klaar met meerdere apparaten in de wachtrij... maar nog steeds 'wordt verwerkt'. Bevestiging pas om 16.14 uur, waar gaat het mis? En maar incasseren. Meerdere zijn al verzonden, lees ik op Tweakers.

jz123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

iPhone 15 Pro Black 128GB T&T ontvangen vandaag (via chat besteld/verlenging),

Bestelling pagina werkt nog steeds niet, wel zie je staan verstuurd op de overzicht bestellingen

 

15 September
14:10 Start chat voor bestelling
14:35 Einde chat voor bestelling
16:20 BKR Registratie + Besteloverzicht (ik zou nog binnenkort een goedkeuring mail ontvangen dus daar ging ik op wachten)

 

18 September: Nog geen goedkeuring mail gehad, met chat contact opgenomen, of mijn bestelling wel goed verwerkt is ook doordat de bestelling pagina niet werkt. Toen zagen ze dat mijn BKR registratie nog niet verwerkt was. Via de chat heb ik die verwerkt.
10:54 BKR Registratie geacepteerd (via chat gedaan), bestelling gewijzigd in BKR goedgekeurd + bestelling goedgekeurd

 

20 September
22:24 Contract bevestiging ontvangen

 

21 September:
7:32 Verzend bevestiging (incl. track & trace) + Factuur ontvangen

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Cecilia Weet jij misschien wanneer het lijstje met levertijden bij Vodafone on-line komt? En of er 1TB geheugen toestellen worden verstuurd vandaag?

Ilsjaa

Stamgast
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 100Likes

@Ruud001  nee ik heb helemaal niks gehoord nog. Bevestiging vrijdag om 14:43 uur gehad. Zaterdag een mail en maandag een sms…. 

iphone 15 pro Max black met verlenging!

jz123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Als ik goed kon herinneren volgens geruchten, heeft de Pro Max wel minder levering gehad ivm productieproblemen. Maar altijd maar de vraag hoeveel dat klopt natuurlijk

 

Overigens bij belsimpel site geven ze wel al indicaties aan van leveringen per provider met abbonement, geen idee hoeveel 100% accuraat dit is. Maar kan eventueel wel een indicatie geven.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Voor de uitlevering van de nieuwe iPhone toestellen is elk jaar weer een dingetje. De medewerkers weten ook niet wanneer, welk toestel de deur uit gaan. Het heeft daarom ook niet zoveel zin om via verschillende kanalen contact op te nemen met Vodafone. Ik las net dat iemand schreef, "bij een andere provider niet anders zal zijn". En dat klopt ook wel, elke provider heeft een voorraad gekregen en die kunnen ze versturen. Het is echt afwachten, rustig blijven en hopen dat je toestel morgen al binnen komt. 

Wil je zeker zijn, dan moet je zo'n ding pas gaan bestellen als de eerste ronde geweest is. Dan heb je zekerheid en kan je soms al de volgende dag je toestel in handen hebben. Jaja, ik probeer het altijd weer positief in te zien, dat weet ik nu wel. Maar het is gewoon niet anders, elk jaar komt deze, en dan zeg ik het even bot, ellende weer op tafel en ter discussie. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic